Prohlášení týmů po kvalifikaci na Velkou cenu Koreje

Red Bull | foto: Red Bull Racing

KOREA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO KVALIFIKACI; Atmosféra v paddocku houstne, čím víc se blíží závěr letošní sezóny. Jak viděli kvalifikaci na Velkou cenu Koreje jezdci a představitelé týmů?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Od nás všech to byl pořádný výkon, protože včera se nejezdilo zrovna snadno. Zkoušeli jsme něco, co nevyšlo. Na nové trati jsem odjel jen velmi málo kol. Snažili jsme se šetřit auto a málo toho najezdili, takže jsem z kvalifikace musel dostat maximum. Každý závod musíte brát tak, jak přichází. Japonsko bylo fajn, ale teď jsme v Koreji.

Dnes jsem moc šťastný, když uvážím těžkosti z tréninku. Nemohl jsem se dostat do rytmu, takže je to od nás všech opravdu výkon. Auto bylo rychlé, o tom žádná, ale my to potřebovali zvládnout. Nejdůležitější bylo nikdy neztratit soustředěnost a zůstat v klidu. Dnes jsme udělali svou práci a zítra uvidíme.

Mark Webber, 2.
Bylo to velmi těsné, dostal jsem se na druhé místo, což je mnohem lepší než ostatní pozice. Bylo by hezké být první, ale z druhého stále můžeme jet dobře. Dnes to šlo podle plánu, bylo to hodně těsné. S prvním kolem na měkké sadé jsem nebyl dvakrát spokojený, myslel jsem si, že pro mě bude lepší jet i druhé a nakonec to nevyšlo tak špatně. Mé druhé kolo bylo mým nejlepším, takže to asi byl dobrý čas, ne ale dost rychlý, abych byl nejrychlejší.

Byl to dobrý souboj a uteklo nám to o vlásek. Jsme připraveni na zítřek. (S motorem) to není žádný velký problém. Je to jen další motor. Nedělá to žádný velký rozdíl.

Christian Horner, šéf týmu
Skvělý výkon. První dvě místa na startu vypadají velice nadějně. Oba piloti ale měli odlišné strategie, zatímco Sebastian zajel dva jednokolové pokusy, Mark jel dvě kola v kuse. Rozdíl mezi nimi je opravdu malý. Tak musíme pokračovat i zítra. Snad do závodu nezasáhnou rozmary počasí.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Potřebujeme vidět předpověd, protože je tu možnost deště, a to především zítra ráno. Také se potřebujeme uklidnit a dokončit zítřejší závod. Možná totiž zítra dokončí závod celá pětka bojující o titul, a proto my nemůžeme být ti, kteří tak neučiní. Je důležité sbírat body v každém závodě a já jsem si jistý tím, že za to budeme velmi rádi. Ale teď k samotné kvalifikaci.

Myslím, že to pro nás byla dobrá kvalifikace a hladce jsme ji dokončili. Byli jsme trošku rychlejší a našli jsme nějaký výkon navíc na tvrdší směsi pneumatik. Auto bylo opět velmi velmi rychlé. Znovu to ale dnes bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout, jelikož kvalifikace není naši silnou stránkou. I tak jsme ale byli jen kousek za Red Bully, takže pro zítřejší závod to nevypadá vůbec zle. Předjíždění na této trati by nemělo být nemožné. Uvidíme. Na některých tratích to jde a na některých nikoliv. Dobrým příkladem byla Suzuka, kde to Kobajaši jasně ukázal. Zde na Jeongamu jsou dvě až tři možnosti k přejdetí soupeře.

Felipe Massa, 6.
Nejsem šťastný ze šestého místa. Musím startovat ze špinavé strany roštu, což je velká nevýhoda. Na konci druhé části kvalifikace jsem byl spokojený, protože auto bylo mnohem konkurenceschopnější než včera, a tak jsem si myslel, že můžu bojovat o dobré umístění. Bohužel jsem se ve třetí části dostal do provozu, a tak jsem nemohl využít potenciálu své poslední sady měkkých pneumatik. Je to škoda, protože auto jelo velmi dobře. Přilnavost se zlepšovala, a očekávám, že zítra to bude ještě lepší. Zítra to bude obtížný závod. Pokud bude pršet, tak by to mohlo klouzat ještě více a povrch tratě tomu nasvědčuje.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Byla to těsná kvalifikace s minimálními rozestupy. Dělali jsme vše, co jsme mohli, a mohu říct, že jsme celkem spokojeni s dnešním výsledkem, i když chceme být vždy na špici. V Q3 předvedl Alonso dvě skvělá kola a jsme velmi rádi, že bude startovat z čisté strany startovního roštu. Felipe ukázal, že je zpět, a i on jel po celý víkend dobře. Je velká škoda, že nemohl zajet své rychlé kolo v poslední fázi na měkké sadě, ale svůj potenciál demonstroval v Q2.

Věřím, že zítra může předvést dobrý závod. Až zítra se totiž rozdělují body. Na trati jako je tato, jsou důležité obvyklé parametry pro závod: start, spolehlivost, strategie, práce týmu a samotných jezdců. Jeongam je kompletně novou tratí, což je také jistý faktor, a to hlavně když je předpovídán déšť. Vše, co můžeme dělat, je, se koncentrovat a odvést svoji práci nejlépe jak umíme v závodě, který je nepředvídatelný.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 4.
Tým vložil neuvěřitelné úsilí do přípravy všech nových částí na tenhle závod a každý odvádí fantastickou práci tady na trati po celý víkend. V tréninku jsme byli velmi rychlí, takže nevím, kde našly Red Bully další půl vteřiny ve třetí části kvalifikace. P

ořád je důležité mít na paměti, že stále bojujeme. Máme dobré starty a je tu několik dlouhých rovinek, které nám vyhovují. Mám z toho dobrý pocit. Auto je zatím nejlepší, jaké kdy bylo a naše dlouhé jízdy jsou silné. Musíme prostě dokázat co nejvíc s tím, co máme – nemůžeme už chtít víc od lidí v továrně nebo tady a nemyslím si, že bych mohl chtít víc od sebe.

Jenson Button, 7.
Včera a dnes ráno jsem byl velice spokojený s autem, bylo skvěle vyvážené a vypadali jsme silní. Dnes odpoledne jsem nedokázal zahřát pneumatiky a měl jsem trochu problémy s blokováním kol. Neměl jsem dost přilnavosti a nemohl jsem najít dostatek rychlosti. Zítra to bude docela těžké za jakéhokoli počasí. Dobrá zpráva ale je, že budu startovat z čisté strany trati a za první zatáčkou je několik dlouhých rovinek, takže první kolo bude legrace!

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Podmínky v kvalifikaci dnes byly velmi obtížné. Málo přilnavý asfalt v kombinaci s nízkými teplotami trati měl za výsledek problémy dostat pneumatiky do optimální operační teploty dost rychle.

Oba naši jezdci jeli opatrně a dobře a bezpečně se dostali do třetí části kvalifikace. Tam jsme se rozhodli každému dát dvě jednokolové jízdy. Oba zajeli velmi dobrá kola, s vývojem událostí ale nebylo snadné vylepšit časy. K zítřejšímu závodu ale postupujeme pozitivně. Máme velmi dobré závodní auto s vysokou rychlostí na rovinkách, díky tomu budou moci Jenson a Lewis jet agresivní závody.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 5.
Jsem velmi potěšený pátým místem, jedná se o nejlepší možný výsledek, jaký jsme dnes mohli dosáhnout. Je to příjemné být před jedním z McLarenů a Ferrari a také před Robertem, který nám byl dnes velmi blízko. Jsme v dobré pozici pro zítřejší závod. Strategie bude klíčová kvůli drolení pneumatik, jsme však v této oblasti silní a s kouskem štěstí by byla krásné získat pro tým skvělý výsledek.

Michael Schumacher, 9.
Měl jsem v kvalifikaci hodně napilno, abych dokázal dát vše dohromady spolu s několika změnami, které jsme dnes učinili, ale jsem s mou pozicí docela spokojený. Dnes už jsme moc prostoru pro lepší výsledek neměli. Tým odvedl skvělou práci, když dostal oba vozy do poslední části kvalifikace. Podle mě budeme začínat z lepší strany tratě.

Jsme docela optimistický, co se týče zítřka, měli bychom získat několik bodů, zvláště když jsme se v nastavení soustředili na závod. Během včerejšího tréninku jsme předvedli velmi dobrou závodní rychlost a já se na první Velkou cenu Koreje těším.

Ros Brawn
Tým a piloti předvedli další solidní výkon, zvlášť dobré kolo v kvalifikaci zajel Nico, který získal pátou příčku. Tým z auta dostal téměř vše a dobře se adaptoval na nový okruh. Máme dobrou rychlost na rovinkách a vůz se zdá být dobrý s větším množstvím paliva, takže se můžeme těšit na zítřejší vzrušující závod zítra.

 

RENAULT

Robert Kubica, 8.
Auto bylo více přetáčivé než ve třetím tréninku, takže jsem se necítil moc dobře. Pokud by se povedlo nastavit lépe, určitě bychom byli o pár desetin sekundy rychlejší, ale s nastavením, se kterým jsem jel, jsem zajel maximum. Bohužel, osmé místo také znamená start ze špinavé stopy. Mezi oběma stranami tratě je veliký rozdíl, ale pokud bude pršet, snad to nebude takový problém. Zítra odpoledne ze sebe budu muset vydat maximum.

Vitalij Petrov, 15.
Doufal jsem, že se dostanu do třetí části kvalifikace, ale nevyšlo to. Během první části to vypadalo nadějně, ale v druhé části jsem najel moc tvrdě na obrubník, vyletěl z trati a roztočil se. Pneumatiky potom byly tak špinavé, že už s nimi nešlo zajet čas, který by mě dostal do třetí části. Musím se teď soustředit na závod a využít každé příležitosti k předjetí, abych dosáhl dobrého výsledku.

Eric Boullier, šéf týmu
V trénincích jsme vypadali velice dobře, výsledkem kvalifikace jsem ale zklamán. Budeme se muset soustředit na závod, náš vůz je rychlý na rovinkách. Od obou jezdců můžeme čekat agresivní jízdu, která snad přinese dobrý výsledek.

Alan Permane, ředitel závodních inženýrů
Nemůžeme být spokojeni s osmým a patnáctým místem. Budeme se muset podívat na nastavení Robertova vozu, protože si stěžoval na přetáčivost. Pokud jde o Vitalije, tak má pořád penalizaci pěti míst na startu ze Suzuky, což situaci ještě stěžuje. Budeme muset zvolit dobrou strategii a potom snad uvidíme oba své vozy na bodech.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 10.
Byla to skvělá kvalifikace, zajel jsem svoje maximum, jsem opravdu potěšen. Stále jsme ale až na konci první desítky, asi by to chtělo být více vpředu, ale je to jak to je. Trať byla docela kluzká, což může hodně ovlivnit závod, snad se povede získat nějaké body.

Nico Hülkenberg, 11.
Chtěl jsem se dostat do třetí části kvalifikace a o kousek mi to uteklo. Jedenácté místo je stále dobrou pozicí, navíc si můžeme zvolit, na které sadě pneumatik začneme. Jsou tu také místa, kde se dá dobře předjíždět, takže chci získat nějaké body.

Patrick Head, technický ředitel
Sice je škoda, že se do třetí části nedostaly oba naše vozy, nejsme tu tak dobří jako na jiných tratích. Nicméně, předpokládáme déšt, takže by to mohlo být ještě celkem zajímavé, jak z pohledu strategie, tak z pohledu atraktivnosti závodu.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 12.
Myslím, že jsme dosáhli dobrého výsledku, navíc nám moc nechybělo a byli jsme ve třetí části kvalifikace. Ráno jsme zjistili, že se trať od včerejška trochu změnila, takže jsme museli jinak nastavit auto. V kvalifikaci se chovalo trochu nervózně, ale zvládl jsem to. Mohl jsem být výše, ale na trati byl docela velký provoz, což neovlivníte. Zítra to bude náročný závod, přesto se na něj moc těším.

Nick Heidfeld, 13.
Kvalifikace byla zábavná, nebyl moc velký provoz, takže jsem mohl zajet svoje nejrychlejší kolo v klidu. Ráno jsme měli trochu zmatek v nastavení vozu, ale kvalifikace ukázala, že se ho podařilo vyřešit. Přimět pneumatiky k dobrému výkonu tu není zrovna jednoduché. Přední pneumatiky byly pořád o něco studenější, než bychom potřebovali. Kdyby se mi je povedlo více zahřát, mohl jsem být lepší. Na startovním roštu jsem ale na čisté straně, takže se mi snad povede získat nějaké pozice už na začátku závodu. Později už to nebude tak snadné, protože naše celková rychlost není zas až tak velká.

James Key, technický ředitel
Přes noc jsme udělali hodně změn v nastavení, abychom dohnali ztrátu v prvním sektoru. Ve třetím tréninku nám ale oba jezdci hlásili, že je auto až moc přetáčivé. Asi jsme udělali krok zpět, ale vliv na to také mohla mít trať, která byla o něco chladnější než včera, navíc je pořád hodně kluzká. V kvalifikaci jsme hráli na jistotu, oba piloti podali skvělý výkon. Byli kousek od postupu do třetí části kvalifikace. Sice jsme zlepšili sektory 1 a 3, ale v tom druhém stále ztrácíme dost času. Víme ale, že v závodě se nám většinou daří lépe než v kvalifikacích, takže bychom rádi získali nějaké body.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 14.
Přestože 14. místo není přesně to, v co jsem doufal, myslím, že jsme byli poměrně
blízko top 12 a s trochou štěstí jsme mohli být ještě blíže k postupu do závěrečné
části kvalifikace. 

V druhé části kvalifikace mě zastihl v prvním kole docela silný provoz, druhé kolo bylo lepší, ale byly tam problémy s pneumatikami. Myslím, že trať, kterou tady postavili, je dobrá. Opravdu jsem si tu jízdu užíval – je tu spousta výzev a nakonec se zlepšila i přilnavost, takže byla opravdu radost řídit tady vůz. Z mé startovní pozice to bude skvělý závod.

Vitantonio Liuzzi, 18.
Trpěl jsem nadměrným drolením měkké sady pneumatik. Dnes ráno jsem ztratil spoustu času po defektu a tak jsem neměl možnost vyzkoušet všechny pneumatiky, ale nečekal jsem, že skončím až tak špatně. V prvních dvou kolech jsem zajel dobře a v prvních dvou sektorech ve třetím kole to bylo ještě lepší – bylo to na úrovni 1:38,2 – ale pak se začaly pneumatiky drolit a ztratil jsem spoustu času, především v posledních dvou zatáčkách. To, jak se rychle pneumatiky opotřebovávají, by mohlo přispět k atraktivnosti závodu.

Vijay Mallya, šéf týmu
Pořadatelé Velké ceny Koreje odvedli fantastickou práci na trati a ve vybavenosti okruhu. Okruh se zdá být opravdovou moderní klasikou, který má zpětnou vazbu od pilotů, a to je dobrou předzvěstí pro napínavý závod. Pro nás nebyl dnešek až tak příjemný: byli jsme hodně konkurenceschopní během celého dopoledne a nebyli jsme tak daleko od top 12, ale hodně nás trápily drolící se pneumatiky, díky čemuž jsme v kvalifikaci neuspěli. Přesto si myslím, že jsme v dobré pozici pro zítřejší závod a jsem pln očekávaní a naděje v dobrý výsledek. Jsem si jistý, že v závodě nastane spousta neočekávaných okamžiků, musíme být dobře připraveni na všechny možnosti, které nám závod nabídne.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 16.
S tímto výsledkem můžeme být spokojeni, protože na trati s tolika zatáčkami je tak snadné získat nebo ztratit desetiny. Poté, co jsme se dostali do závěrečné části sezóny, musím poděkovat svému závodnímu inženýrovi, který měl velké pochopení pro to, co potřebuji, a jeho rozhodnutí byla skoro vždy správná. Což znamená, že jsem byl velmi spokojený s nastavením vozu a myslím si, že jsem dostal maximum z měkkých pneumatik. Od včerejška jsme odvedli výbornou práci co se týče zlepšování vozu a věřím, že můžeme očekávat i nějaké to zlepšení během závodu.

Sébastien Buemi, 17.
Musím říci, že nejsem spokojený se svým výkonem. Ve druhé části, která byla mou poslední, jsem se rozhodl odjet pouze jediné rychlé kolo s minimálním množství paliva, bohužel mi to nevyšlo tak, jak jsem si představoval, udělal jsem pár drobných chyb, které mě v součtu stály spoustu času. Jaime zajel opravdu výborně své rychle kolo a gratuluji mu. Musíme teď tvrdě pracovat a dobře se připravit na zítřek. Jaimeho výkon naznačil, že nejsme příliš vzdáleni od našich nejbližších soupeřů, takže uvidíme. Nečekali jsme, že dojedeme na bodech v Suzuce, nakonec jsme to dokázali, něco podobné bychom mohli předvést i tady.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Naše celková výkonnost v porovnání s našimi hlavními konkurenty nebyla tak špatná, jsme relativně blízko ve srovnání časů s Force India, Sauberem a Williamsem. Pravdou je, že je tam natěsnáno šest vozů ve dvou desetinách a my jsme na konci této skupiny. Celkově se nám podařilo zlepšit náš výkon od začátku víkendu a doufáme, že další krok se nám povede udělat během závodu. Mužeme očekávat, že první korejská velká cena, bude plná překvapení se všemi těmi zídkami a slušnou možností na předjíždění, doufáme, že to bude dobrá show.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 19.
Jsem spokojený s tím, jak to dnes šlo, a myslím si, že moje poslední kolo bylo opravdu dobré. Trať dnes byla pokryta prachem, jak v dopoledním tréninku, tak v kvalifikaci, což ovlivnilo chování pneumatik. Přesto jsem věřil v dobré odpoledne. Chtěl bych poděkovat mým mechanikům, kteří opět tvrdě pracovali po celý víkend. Včera jsme měli smůlu, což limitovalo mé časy na trati, a proto patří díky chlapům v garáži, že jsem nakonec stačil nastavit auto pro dnešní rychlé kolo.

Heikki Kovalainen, 21.
Jsem opravdu zklamaný z toho, jak to dnes šlo. Dnes ráno to vypadalo dobře, ale strategie pro odpoledne mi nedávala moc šancí zrychlit. Provoz na trati v tom samozřejmě hrál svoji roli a když jsem na to zkoušel tlačit, udělal jsem chybu, jelikož trať byla špinavá. I tak jsme ale tu a zítra budeme bojovat. Úroveň přilnavosti se bude zvyšovat a myslím si, že naše auto bude lepší, takže v zítřejším závodě se může stát cokoliv.

Mike Gascoyne, technický ředitel
S dnešní kvalifikací jsem přiměřeně spokojený, ačkoliv je to trošku zklamání, že naše taktika v kvalifikaci byla ovlivněna provozem na trati. Myslím tím hlavně Heikkiho Kovalainena, který neměl volnou trať, aby mohl zajet rychlé kolo. Jarno zajel velmi dobré kolo a skončil první, co se týče souboje nových týmu. Myslím, že startovní pozice obou pilotů nám dávají dobré šance na to, mít zítra dobrý závod.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Kvalifikace se mi celkem povedla, od rána jsme provedli nějaké změny v nastavení, což se ukázalo jako dobrý nápad. Jel jsem nejlépe, jak to v dané chvíli šlo. Navíc díky trestu Petrova budu startovat z čisté stopy. Závod by měl být zajímavý, velice se těším.

Lucas di Grassi, 22.
Nebyla to dobrá kvalifikace, nepodařilo se mi ideálně využít druhou měkkou sadu, přede mnou byl velký provoz, navíc jsem udělal chybu. Trať se ale celou dobu zlepšuje, navíc velice rychle. Těším se na závod, snad se mi povede získat lepší umístění v cíli. Je tu hodně příležitostí k předjíždění, ale může se stát opravdu cokoliv.

John Booth, šéf týmu
Dnes zajel Timo dobrou kvalifikaci, ale i tak jsme hodně vzadu. Alespoň bude Timo startovat z čisté stopy. Lucas nedokázal vytáhnout z auta maximum, ale v závodě od něj čekáme zlepšení. Změny v nastavení se ukázaly jako dobré, ale asi přijde déšť, který by mohl s pořadím hodně zamíchat. Všichni se na první Velkou cenu Koreje těšíme.

 

HRT

Sakon Jamamoto, 23.
Z dnešního kvalifikačního před první Velkou cenou Koreje mám velkou radost. S daty, která jsme získali včera a dnes dopoledne, jsme mohli vůz vylepšit a já jsem mohl zajet v kvalifikaci své nejlepší kolo. Byli jsme velmi blízko soupeřům a rád bych poděkoval týmu za velmi dobrou přípravu vozu. Nyní se těšíme na zítřek, akorát nevíme, jestli během závodu bude pršet. Jako obvykle se však pokusíme odvést co nejlepší práci a opět dojet s oběma vozy do cíle.

Bruno Senna, 24.
Dnes jsme dokázali zapracovat na voze a mohli jsme tak odjet více kol než včera. Kvalifikační výsledek nebyl takový, jaký jsme čekali, možná jsme si mohli s více zkušenostmi vést na tomto novém okruhu lépe. Zítra to bude dlouhý závod, uvidíme, co se během 55 kol přihodí.

Colin Kolles, šéf týmu
Oba naši piloti předvedli proti včerejšku dobré zlepšení. Trať poskytovala více přilnavosti a časy na kolo díky tomu následně klesaly. Museli jsme se přizpůsobit změnám na trati a očekávali jsme, že se to bude zlepšovat. Sakon měl velmi dobrou kvalifikaci a mohli jsme snížit ztrátu na nové týmy.

Naneštěstí o jednu pozici v posledních vteřinách první části přišel, jinak by byl ještě výše. Celý tým opět tvrdě pracoval na tom, aby z auta dostal to nejlepší, proto bych jím rád moc poděkoval. Zítřejší závod bude vzrušující a doufáme v boj o pozice.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy