Byť u některých pilotů vzbuzuje obavy, podle Tilkeho se jeho kluzkost pomůže vylepšit víkendovou show: "Jediným problémem nového povrchu - já to však za problém nepovažuji - bude jeho přilnavost. Její nedostatek by neměla být problémem, protože zde máme ty nejlepší piloty světa. Podmínky navíc budou stejné pro všechny. S praskáním dráhy problémy nebudou."
"Myslím si, že v pátek bude povrch velmi, velmi kluzký, protože je zcela nový, což znamená, že uvidíme nějaké to protáčení kol. A nebude to snadné najít správné nastavení pro sobotu a neděli, protože se dráha hodně změní - někteří piloti špatně zvolí nastavení, protože budete muset dvakrát zvážit, kterým směrem se vydat," dodává německý dvorní architekt okruhů Formule 1.
Středa na okruhu v Koreji očima jednoho z reportérů BBC
Korejský projekt pro něj byl jedním z nejobtížnějších v životě a sám připustil, že byly doby, kdy pochybovat o tom, zda se vše včas stihne: "Nebyl jsem vždy přesvědčen, že to vyjde, musíte však analyzovat problémy a pak s nimi něco dělat. Pomohla nejen naše snaha, ale také snaha stavební společnosti a všech, kteří tvrdě pracovali.
Na počátku jsme nabrali zpoždění, protože zdejší země je bažinatá a museli jsme ji nejdříve odvodnit. Než jsme se zbavili vody, dlouho to trvalo - něco přes rok. Země pak musela být zpevněná, což si vyžadovalo více a více času. A monzunová sezóna byla také delší, než se čekalo. Byla v tom spousta věcí."
Paddock - narychlo dokončeno (foto: Jake Humphrey)
Přes pozdní dokončení základních stavebních prací Tilke ujišťuje, že se během víkendu nevyskytnou žádné problémy s infrastrukturou: "Hlavní systémy budou fungovat dobře, možná bude třeba zapracovat na nějakých drobných věcech. A protože dráha nebyla otestována, jelikož byla připravena velmi pozdě, možná se dočkáme i několika překvapení. Všechny důležité věci však budou v pořádku."