Button totiž ve finální části nedostal natankováno pouze na jedno ostré kolo, jak tomu obvykle bývá, ale na kola dvě. Tento rozdíl (2,5 kg paliva) ve výsledném čase v Suzuce činí přibližně 150 tisícin vteřiny.
Jen připomenu, že jej od čtvrtého Alonsa v nedělní kvalifikaci dělilo pouhých 26, od třetího Kubicy 147 tisícin. Je tedy velmi pravděpodobné, že by po odpadnutí Kubicy jezdil za Red Bully nikoliv rudý, ale stříbrný monopost.
Úřadující mistr světa mohl za nimi jezdit i tak - po startu totiž s přehledem předjel Alonsa, jehož inženýři přišli při nájezdu na startovní rošt o veškerá data týkající se spojky. Španěl tedy musel poslepu odhadovat záběr spojky, což negativně ovlivnilo jeho start. Button však před druhou zatáčkou udělal chybu, když získanou pozici velkoryse Alonsovi vrátil zpět.
Button šel po zdařilém startu před Alonsa - ne však na dlouho
O své kvalifikační palivové strategii Button doslova řekl: "Myslím, že jsme z auta mohli získat o něco více, pokud bych měl natankováno pouze pro jedno kolo. Chápu, proč se týmu zdálo moudřejší naplnit vůz na dvě kola, můj první pokus však byl dostatečně dobrý, a s tím palivem, které bych ušetřil, bych byl před Kubicou a v lepší pozici pro souboj s Alonsem."
Jezdit v závodě dlouho na počáteční tvrdé směsi se nakonec taky ukázalo jako špatné rozhodnutí, jak jsme již psali. "Kdybych přezul na měkkou sadu v době, kdy ostatní nasazovali tvrdší směs, měl bych zřejmě lepší závod. Ale je to hypotetické, stejně si nemyslím, že jsme mohli pomýšlet na lepší než třetí místo, aniž by nám pomohlo štěstí.
Jsem potěšen naší dobrou závodní rychlostí. Musíme se však ujistit, že nám do Koreje budou všechny nové díly na voze fungovat a budeme moci bojovat o vítězství," dodal Button.