Technický ředitel Sauberu o Kobajašim a závodu v Suzuce

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber dosáhl v Japonsku svého nejlepšího letošního výsledku. Kamuj Kobajaši po divácky vděčném výkonu dojel sedmý, Nick Heidfeld ve svém druhém závodu po návratu za volant dojel na bodech hned za ním. Technický ředitel Sauberu v rozhovoru pro Autosport promluvil o Kobajašiho netradiční strategii a jeho výkonu.

Podruhé jsme letos viděli, jak Kamuj přezul na měkčí směs v pozdní fázi závodu. Důvěřujete této strategii kvůli jeho schopnosti předjíždět?
James Key:
Do určité míry ano. Ale abych byl upřímný, pokud by pozice na startovním roštu byly obrácené, zřejmě bychom to stejné udělali s Nickem Heidfeldem.

Cítili jsme, že auto jede na tvrdší směsi perfektně a že pokud udrží svou pozici s piloty před sebou, nebo dokonce zpočátku někoho i předjede, mohlo by to fungovat.

Agresivní jízda na měkkých pneumatikách ke konci stála za to. Pokud bychom byli na stejné strategii jako jezdci kolem nás, pak bychom jen kroužili na stejné pozici, pokud by se mu nepovedl výjimečný start. Museli jsme udělat s Kamujem něco jinak a on dělal přesně to, co měl.

Zdržovalo ho poškození auta?
JK: Ne. Pozorně jsme sledovali čísla. Došlo k jemnému posunutí aerodynamického vyvážení, nemělo to však škodlivý vliv na zajížděné časy. Museli jsme trochu více sledovat teploty, ale výkonnost byla v podstatě hodně dobrá.

Jak hodnotíte jízdu Kamuje? Kvalifikace nebyla tak dobrá, v závodě si to vynahradil.
JK: Množství předjížděcích manévrů, které v Suzuce předváděl, všechny byly skvělé. Kvalifikace bylo škoda, protože byl na hodně rychlém kole a udělal chybu v šikaně. Mohl jinak do Q3 postoupit. Vím, že by to mohlo říci více pilotů, ale on jel stejný čas jako Nick [Heidfeld] a Nickovi to uniklo velmi těsně. Závod měl více pod kontrolou a podal lepší výkon. I vůz je v závodě lepší a Kamuj je závodník.

Přispěly změny v nastavení, které jste udělali po pátečních trénincích, k tomu, aby přední část vozu fungovala efektivněji?
JK: Změny, jež jsme provedli, byly velmi efektivní. Přední křídlo samotné bylo stejné jako to, s nímž jsme jezdili v pátek. Změny byly opravdu mechanického rázu, odrazilo se v nich to, co nám piloti říkali a vypadalo to, že v závodě to funguje dobře. Je v tom i prvek pilota, protože měli čas o tom přemýšlet, ale určitě se vůz v neděli ovládal lépe.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy