Především u předních týmů jsou motory během sezony velice žhavým tématem. Red Bull si hlasitě ztěžoval, že agregáty Renaultu mají moc malý výkon. FIA však Francouzům nedala svolení, aby motory i přes zákaz vylepšili.
Mezitím, co si A-tým Red Bull již od předešlých sezon ztěžuje na motory, je B-tým (Toro Rosso) v klidu. „Toro Rosso bude nadále spolupracovat s Ferrari,“ řekl týmový šéf, Franz Tost. Spojení se ještě prohloubí, protože se od příštího roku do F1 vrací systém rekuperace kinetické energie – KERS. „Příští rok budeme vedle motorů odebírat od Ferrari i KERS.“
I přes některá selhání agregátů Ferrari na začátku sezony, nepočítá Tost s nějakou změnou. „U obou pilotů v Suzuce nasadíme zcela nové motory, jedeme podle plánu. S těmito agregáty pojedeme ještě v Sao Paulu a v Abu Dhábí, v Jižní Koreji pojedeme s motory z Monzy.“
Ani u Force India nejsou v plánu žádné změny. A to i přesto, že Mercedes za KERS chtěl původně milion euro, ale přes dodatečné vývojové náklady se částka zvedla na pět milionů euro. To by mohlo být pro indický tým po finanční stránce problémem. Ale týmový šéf, Robert Fernley, říká: „Zůstáváme u Mercedesu a jsem rád, že tomu tak bude i pro příštích pár let. V roce 2010 jsme neměli žádný problém.“