V tomto testu italský výrobce poprvé vyzkoušel své směsi do deště (wet) i přechodných podmínek (intermediate) - okruh byl totiž uměle skrápěn vodou: zpočátku kvůli přechodným pneumatikám lehce, později silněji. Ve Valencii jinak panovalo hezké počasí s teplotami kolem 25 stupňů.
De la Rosa najezdil s loňským monopostem Toyoty TF109 za oba dva dny celkem 650 km.
"Je to pro mě opravdu potěšení spolupracovat letos s Pirelli, mám radost z toho, že jsem konečně dostal šanci si vyzkoušet tyto pneumatiky," prohlásil včera na svém webu De la Rosa. "Dokončili jsme veškerou práci, kterou jsme chtěli během tohoto prvotního testování udělat, a máme nyní jasnější představu o dalších směrech vývoje."
Šéf Pirelli Paul Hembery k tomu dodal: "Protože jsme poprvé zkoušeli své přechodné a mokré pneumatiky, začínali jsme s naším programem opět od nuly. Body našeho plánu jsme splnili, získali jsme první údaje o naší výkonnosti na mokré i osychající trati.
Umožnilo nám to identifikovat oblasti, v nichž jsme silní, a oblasti, které musíme dále rozvíjet, což je ostatně vždy cílem testování. S Pedrem de la Rosou se výborně spolupracuje, jeho zkušenosti nám poskytly zasvěcený pohled na charakteristiku našich pneumatik.
Postupujeme zatím přesně podle plánu a těšíme se na pokračování v naší práci. Následující testování pro nás bude vzrušující - jak na dráze, tak i na naší základně v Miláně."
Další test Pirelli se uskuteční na konci října na okruhu Circuit de Catalunya v Barceloně.