Grafika: Analýza startu v Singapuru

gp itálie | foto: Red Bull Racing

MARINA BAY – STARTOVNÍ PROCEDŮRA; Pro závod v ulicích města je vždy rozhodující start závodu. Jakým způsobem, k tomu přistoupili jezdci ve Velké ceně Singapuru, nám ukáže následující analýza.

Před patnáctým závodem sezóny, bylo ve hře v boji o titul mistra světa, stále ještě pět jezdců. Všichni se již během kvalifikace snažili získat tu nejlepší startovní pozici. Pole position si překvapivě vybojoval Fernando Alonso na Ferrari, před Vettelem na Red Bullu, druhou řadu startovního roštu získali jezdci McLarenu, Hamilton a Button. Nejhorší situaci, tak měl až na pátém místě startující, Mark Webber, který je ovšem také pod nejmenším tlakem, jakožto vedoucí muž šampionátu.


Vedoucí pětice jezdců, přistoupila ke startovní proceduře velice zodpovědně a po průjezdu prvním kolem, jsme u kolonky s jejich jménem, mohli registrovat nulu: to znamená, že ani neztratili, ale ani nezískali. Z jezdců, kteří si vybojovali místo na startu ve třetí části kvalifikace, odstartoval nejhůře Rubens Barrichello, po startu ze šesté pozice se propadl o dvě místa až před Michaela Schumachera, který si svou pozici udržel. Barrichellova zaváhání využil jak Nico Rosberg, tak Robert Kubica.

Nejlepší start předvedli Jarno Trulli na Lotusu a Nico Hülkenberg s Williamsem, oba poskočili o čtyři místa. Naopak největší propad oproti své startovní pozici zaznamenal Nick Heidfeld, který po startu ze 14. místa, skončil na samém chvostu startovního pole. Stejný propad, o deset míst, zaznamenal i španělský pilot stáje Toro Rosso, Jaime Alguersuari, který ovšem o svoji startovní pozici přišel díky poruše na chladícím zařízení a musel startovat z boxů. Alguersuariho start z boxů byl naopak velice zdařilý, neboť jeho vůz se po průjezdu prvním kolem ocitl na 21. místě.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy