Druhý Malajec míří k Formuli 1

Fairuz Fauzy, pilot britské F3, je podle Eddieho Jordana velkou nadějí pro F1.

Eddie Jordan vyjádřil očekávání úspěšné kariéry malajského pilota Fairuze Fauzy:

"Chtěl bych Fairuze povzbudit v jeho kariéře, je to velmi nadějný jezdec. Dařilo se mu doma v Malajsii v motokárových závodech a nedávno odešel do britské F3, což je veliký skok. Přeji mu všechno nejlepší a jsem si jistý, že tým Jordan najde v budoucnu způsob, jak mu pomoci ještě výš."

Fairuz Fauzy je nadšen z možnosti spolupracovat s týmem F1: "Potěšilo mne hodnocení mé práce týmem Jordan Grand Prix. Jejich podpora mi dodává jistotu a motivaci do další tvrdé práce a závodů v letošním roce v britském mistrovství F3. Pro Malajsii je dobré mít jezdce v programu Formule 1, stejně jako pro Jordan je důležité spolupracovat s malajským pilotem. Těším se na rozvíjení našeho partnerství s týmem."

Fauzy, který se narodil v roce 1982 v hlavním městě Malajsie Kuala Lumpur, nyní žije v Northampnu ve Velké Británii. Na motokárách závodil od roku 1990 a po zisku několika titulů asijského šampiona odešel v roce 2001 do Anglie, kde závodil ve Formuli Renault a poslední dva roky v F3.

Po krizi Bridgestonu v prvních měsících zimních testů se začalo stále více hovořit o jasné převaze Michelinu. Od představení nového Ferrari F2004 se však zdá, že Bridgestone bude přecejen konkurovat a sportovní šéf Michelinu, Pierre Dupasquier, dokonce pochybuje o vítězství své značky:

"Michael Schumacher může klidně vyhrát titul. Když si naši jezdci budou vzájemně brát body, může mu stačit čtvrté místo z každého závodu."

Michelin má obrovskou výhodu v počtu silných týmů, kterým dodává pneumatiky a může tak mnohem více testovat. Na druhou stranu Bridgestone se dost možná o to více zaměří na Ferrari a pokusí se mu udělat pneumatiky přesně pro jejich monopost.

Dosud většinou platilo, že pneumatiky Michelin se jevily jako rychlejší v horku a na suché trati. Jak sám Dupasquier přiznává, zatím je těžké odhadovat, jak si v různých podmínkách oba výrobci povedou:

"Zatím testovalo jen samotné Ferrari, takže je příliš brzy na hodnocení práce japonského konkurenta. Ale myslím, že skutečně zlepšili své výkony na jedno kolo. V dlouhých závodech tomu tak ovšem vůbec být nemusí."

Silnou zbraní by mohly být pro Michelin nově vyvinuté mokré pneumatiky, které jsou, podle slov sportovního šéfa, "z jiné planety".

Foto: archiv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy