Byť to do La Source není daleko, jednalo se jen o drobnou výhodu, která na sebe na druhý den strhla pozornost médií. Za takový přestupek jezdci obvykle dostávají trest v podobě průjezdu boxovou uličkou, dle regulí však mohou komisaři sáhnout ale i klidně po vyloučení z velké ceny.
V Massově případě nedošlo však ani na pokárání. Byť o jeho pozici hovořili ještě před startem televizní komentátoři a zřejmě si ho všiml i Charlie Whiting, problém hlášen traťovými komisaři nebyl a nestěžoval si nikdo ze soupeřů ani po závodě, proto žádný trest udělen nebyl.
Pokud by Massa tuto výhodu dokázal využít (dostal se pouze před špatně startujícího Webbera) a někoho předjet, situace by nejspíše byla jiná.
Ještě zvláštnější však je že senzory vyhodnotily jeho start jako normální. Každý vůz je totiž vybaven transpondérem, který je umístěn v podlaze monopostu 80 cm za osou předních kol. Toto zařízení vysílá signál čidlu, které se nachází na startovním roštu v asfaltu.
Felipe Massa se svým inženýrem Robem Smedleym v Belgii
Nestojí-li pilot na určitém místě v rámci dané tolerance, měl by jeho start po zhasnutí zelených světel být automaticky vyhodnocen jako ulitý, za což následuje trest v podobě průjezdu boxy (drive through penalty). I pokud by si nikdo pozice vozu nevšiml, nemělo by být možné tyto přístroje ošálit.
Massovi se to ve Spa povedlo - ať už to byl úmysl nebo ne. Mezinárodní automobilová federace dnes proto oznámila, že tento případ prošetří. "Klasifikace Velké ceny Belgie se nyní nemění. FIA prošetřuje příčiny očividných nedostatků v komunikaci s ředitelstvím závodu, aby nedošlo k opakování této situace," stojí v oficiálním prohlášení.