Jak to bude s F-kanály v Monze u Ferrari, McLarenu a Renaultu

GP Belgie | foto: Scuderia Ferrari

Jak to bude u některých špičkových týmů Formule 1 se systémem pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle v nadcházejícím nejrychlejším závodě v Monze, kam s sebou týmy přivezou aerodynamické balíky generující nejnižší přítlaky a kde by se podle některých bez F-kanálu obešly?

Ferrari - spíše ano
Italský tým překvapivě F-kanál dne dnešní zprávy Autosportu F-kanál na svých vozech použije, byť mnohé týmy včetně McLarenu zvažují jeho ponechání na monopostech. Jedinečná charakteristika okruhu v Monze totiž věstí pro jeho nasazení pouze malé výhody - ať už bychom zvažovali vyšší dosahovanou rychlost na rovinkách či vyšší přítlak v zatáčkách.

Ačkoli se finální rozhodnutí může ještě změnit, šéf Ferrari Stefano Domenicali dnes prohlásil: "Momentálně musím říct, že F-kanál si pro Monzu ponecháváme."


McLaren - neví
Šéf britského týmu Martin Whitmarsh byl rozmrzelý z toho, že se k veřejnosti dostalo to, že F-kanál v Monze možná nepoužijí. Novináře na páteční tiskové konferenci s dotazy na to, zda ho dovezou odpalkovával a vytrvale je vybízel, ať si na odpověď ještě dva týdny počkají.

"Uvidíte, jestli ho použijeme, až tam budeme. Máme ho na autě. Jezdíme s ním. Slyšel jsem, co se říká o Monze, ale nevidím v tom osobně pro náš tým žádný přínos, když budeme oznamovat, co uděláme svým soupeřům před tím, než tam budeme," prohlásil Whitmarsh.

Zdá se tedy, že McLaren doveze obě konfigurace svých vozů: jak s F-kanálem, tak i poprvé v letošní sezóně bez něj, a rozhodne se až na místě.

Renault - spíše ne
Robert Kubica po včerejších radovánkách na stupních vítězů ve Spa na adresu novinky, která na jejich voze od počátku fungovala výborně: "Monza je z hlediska přítlaku úplně jiným okruhem a s největší pravděpodobností tam F-kanál mít nebudeme."

Polák navíc prozradil, že jej nedovezou zřejmě ani do Singapuru, protože tamější městský okruh neobsahuje dlouhé rovinky: "Singapur by nám měl vyhovovat. Je to pro nás dobrá trať, ale s největší pravděpodobností F-kanál žel nebudeme mít ani tam."

Šéf Renaultu Eric Boullier k tomu včera dodal: "Nemám poslední informace od [technického ředitele] Jamese Allisona, takže si to ověřím až po návratu do továrny. Nejsem si však jistý tím, zda ho budeme mít v Monze.

Pro tento okruh je potřeba speciální aerodynamický balík. Je velmi složité zakomponovat do něj F-kanál tak, aby fungoval správně. Pokud se podíváte na poměr odporu k přítlaku, pak si nejsem jistý tím, že by měl představovat nějakou velkou výhodu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy