Ve Spa revoluční Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari F10 ponese inovovanou, užší převodovku, pozměněné zavěšení zadní nápravy a především maxi difuzor. Naznačil tak směr vývoje Giorgio Piola.

Dominantní postavení vozů Ferrari v německém Hockenheimu, ukázalo, že maranellská značka výkročila správným směrem, stáhla rozdíl na McLaren, který přišel s F kanály i na Red Bull, který pro změnu začal jako první používat nízko položené výfuky pro foukané difuzory. V Maranellu naznačili, že se nehodlají smířit se současnou pozicí a nechtějí zastavit vývoj vozu. Naopak přemýšlí o dalších novinkách, které jejich vůz posunou ještě o krůček před konkurenci.


Již delší dobu se mluví o nové zádi vozu a dokonce o nové skříni převodovky, která by měla být připravena pro Velkou cenu Belgie. Neuvěřitelná práce, ale opravdovou novinkou je zcela nový přístup už od prvotní fáze projektu. Nová převodovka není jen užší a kompaktní, tak aby co nejlépe zapadla do nového konceptu zavěšení a dvojitého profilu výfuku, ale bude plnit i další pomocné funkce především směrem k difuzoru.


Převodovka má na svém těle dvě, podélně vytvarované, úzké štěrbiny, které budou sloužit pro různé nastavení přední části dvojitého difuzoru. Protože byla inovovaná téměř celá zadní část vozu, včetně deformační a ochranné struktury, muselo Ferrari znovu absolvovat crash test dané části vozu, tak aby vše odpovídalo předepsané homologaci. V první chvíli se uvažovalo o realizaci vyvýšené převodovky, stejně jako u rychlých Red Bullů. Pro propojení nakloněného motoru s převodovkou byla nakonec vhodnější a především jednodušší až tato konečná verze.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy