Warwick hrál rozhodující roli při udělení penalizace pilotovi Mercedesu poté, co jej přitlačil na boxovou zídku, když se jej snažil na hlavní rovince předjet. Odhalil, že kdyby k manévru došlo dříve než pár kol před koncem závodu, zřejmě by se Němec diskvalifikaci nevyhnul.
"Vyvěšení černé vlajky by bylo lepším příkladem pro naše mladé piloty. V době, kdy se k nám dostal důkaz v podobě videa, již bylo pozdě, a proto jsem museli vynést rozhodnutí zpětně," popisuje rozhodování komisařů Warwick.
"Pohovořili jsme s Rubensem a Michaelem a bylo docela zklamáním, jak se k tomu Michael stavěl. Neměli jsme jinou možnost než mu udělit trest v podobě odsunu o deset míst zpět na startovním roštu. Kdyby zbývalo více kol, mohli bychom ho vyloučit, museli jsme však počkat na průkazné video a ujistit se, že všichni čtyři komisaři s penalizací souhlasí," popisuje bývalý závodní pilot.
Derek Warwick, jenž se v Maďarsku podílel na rozhodování komisařů
Někteří kritici trest napadli s tím, že vzhledem k povaze incidentu není odpovídající. Dle Warwicka však Schumiho připravuje o naděje na dobrý výsledek v Belgii: "Musíte shlédnout důkazy, které máte k dispozici. Mohli byste jej vyloučit z příští či dvou následujících velkých cen. Cítili jsme však, že odsun o deset míst bude ve Spa velkým trestem. Částečně jej to vyřazuje z tamějšího závodu. Snad se z toho poučí a bude pamatovat na to, že noví komisaři takovou jízdu nebudou tolerovat."