Zastaví v Maďarsku někdo rudé býky? Vítězí i ve druhém tréninku

Red Bull | foto: Red Bull Racing

HUNGARORING - 2. TRÉNINK; I v odpoledním tréninku byl nejrychlejší Red Bull pilotovaný Sebastianem Vettelem. Konkurence však již byla blíže - druhý Alonso na Ferrari ztrácel "jen" půl sekundy.

Force India během prvního tréninku opět zaměnila v případě Paula di Resty pneumatiky, tentokráte se již komisaři nespokojili s napomenutím, ale udělili týmu pokutu ve výši 5 tisíc Euro. Podobného přestupku se totiž dopustila i před týdnem ve Velké ceně Německa.

Během oběda také došlo k inspekci první zatáčky, kde zástupce FIA Herbie Blash zkoumal  stav zelené rohože podél obrubníku.

V odpoledním tréninku navzdory předpovědím na piloty čekala opět suchá dráha, byť v nedaleké Budapešti již pršelo.

V McLarenu po dopoledni panovali smíšené pocity - zatímco Hamilton vypadal sklesle a s vyvážením vozu byl hodně nespokojený, Jenson Button měl z vozu opačné pocity. Na vozech se dnes objevil nový difuzor s jinak tvarovaným horním patrem. Obsahuje mimo jiné i boční otvory, aby dovnitř mohly pronikat horké plyny z výfuků.

Navzdory řečem o lepší výkonnosti než na Hockenheimu za dominantními Red Bully úřadující mistr světa zaostal o 1,6 vteřiny, inženýři ovšem nabádali, ať se z časů nesnaží nikdo dělat ukvapené závěry - jednalo se o první trénink, v němž navíc měli jiný program než obvykle.

Z boxů jako první vyjel Virgin řízený Timem Glockem, za ním Sakon Jamamoto následovaný Sebastianem Vettelem a Brunem Sennou. Piloti se rovnou pustili do měřených kol, začal Jamamoto časem  1:29,317 min. Týmy začínaly na tvrdší sadě pneumatik. Na trati byl od počátku velký provoz, který Button označuje v rádiu za "noční můru."

Brzy se objevily i oba McLareny a Ferrari, které odpoledne jezdilo bez F-kanálu, který se jim zřejmě na Hungaroringu zdá zbytečný. Po deseti minutách se ve vedení objevil Hamilton (1:22,373 min), vzápětí jej ale překonal Alonso (1:21,826).

Velmi dobře si počínal i Kubica na průběžném třetím místě (1:22,404). Renault dnes představil opět spoustu úprav: tradičně pozměněné přední a také nové zadní křídlo.

Trať se měla pogumováním zlepšovat, avšak Gascoyne (Lotus) si stěžoval na horší přilnavost, než byla dopoledne. Přesto se vpřed dral Massa (1:22,018) a Button (1:22,226) - všichni na tvrdších pneumatikách.


Přední křídla Red Bullu byla i v odpoledním tréninku pod drobnohledem

Nico Rosberg si po 4 odjetých kolech začal stěžovat na nějaké vibrace v helmě a na chvíli zajel do boxů. Ven naopak zamířil Webber a hned poslal svůj Red Bull do čela - 1:21,046; Vettel krátce po něm také lehce přeskočil dosud vedoucí Ferrari - 1:21,324 min. Alonso se mezitím projel boxy, kde si opět vyzkoušel start.

Po první půl hodině bylo pořadí následující:
 1. Vettel         1:20,733
 2. Webber        + 0,105
 3. Massa          + 0,698
 4. Alonso          + 0,771
 5. Petrov          + 1,342
 6. Hülkenberg    + 1,384
 7. Button         + 1,493
 8. Barrichello     + 1,506
 9. Hamilton       + 1,640
10. Kubica         + 1,671

Heiki Kovalainen v tu chvíli trávil nějaký čas v garáži kvůli "drobnému mechanickému problému," jak řekl Gascoyne - ven ovšem musela celá převodovka. Na Trulliho voze před dalším výjezdem došlo akorát ke změně nastavení zavěšení (větší tuhost torzních tyčí), protože příliš často docházelo ke kontaktu podlahy s vozovkou.

U Virginu překvapil brzkým návratem do boxů Lucas di Grassi, jemuž nefungovalo rádio a navíc byl příliš široký ve třetí zatáčce, proto si nechal vůz zkontrolovat. Tým mu nasadil nové pneumatiky, ale musel mu znovu nasadit staré - Lucas chtěl mermomocí vyzkoušet ještě jednu jízdu s odlišným nastavením zkrutné vzpěry - jezdil na nich téměř až do samotného konce tréninku.

Zvláštní problémy měl De la Rosa se svým Sauberem: při brzdění na hrbolaté trati se nechtíc dotýkal plynu.


Webber v drobných problémech - oběma koly mimo trať

V polovině tréninků někteří (Force India) přecházeli k testování měkčí sady, Ferrari však dále jezdilo na stejné sadě tvrdých pneumatik, které vyměnilo za super-měkké až půl hodiny před koncem. Red Bully nadále zajížděly o půl vteřiny rychlejší časy než Ferrari, za nimi se pak střídalo klubko pilotů McLarenu, Mercedesu a Renaultu.

Po hodině bylo pořadí následující:
 1. Webber       1:20,087 min
 2. Vettel            + 0,510
 3. Alonso           + 0,628
 4. Massa           + 1,053
 5. Petrov           + 1,108
 6. Hamilton         + 1,221
 7. Kubica           + 1,382
 8. Hülkenberg      + 1,536
 9. Button           + 1,643
10. Schumacher   + 1,686
11. De la Rosa      + 1,722
12. Barrichello      + 1,757

V samotném závěru piloti hýřili vysokou aktivitou, na trati byli všechny vozy kromě Kovalainena, jehož Lotus T127 stále opravovali v garáži.

Odpoledne byl opět nejrychlejší Sebastian Vettel, jeho týmový kolega  Webber byl tentokrát až třetí za Alonsem. Oba na Němce ztratili půl sekundy. Red Bull se zdá být na Hungaroringu velmi silný, prohánět jej zřejmě bude jen Ferrari.


Počty ujetých kol odpoledne (vlevo) a celkově za pátek (vpravo)

Na rovinkách kralovaly McLareny: 1. Button - 291 km/hod, 2. Hamilton - 290, 3. Jamamoto - 288, 4. Kubica - 288, 5. Liuzzi - 287 a 6. Sutil - 286.

Těsně za velmi rychlou zatáčkou č. 11 však nejvyšší rychlost dosahovaly Red Bully s Ferrari, což svědčí o výborné úrovni přítlaku: 1. Webber - 247 km/hod, 2. Vettel - 245, 3. Alonso - 245, 4. Massa - 244, 5. Kubica - 244 a 6. Hamilton - 244.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:20,087 min
2. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,497
3. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,510
4. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,899
5. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,108
6. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,221
7. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 1,288
8. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,536
9. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,643
10. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,686
11. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1+ 1,722
12. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 1,757
13. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,952
14. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 2,215
15. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 2,382
16. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 2,420
17. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 2,515
18. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 3,051
19. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 4,466
20. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 5,289
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 5,582
22. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 6,658
23. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team+ 6,711
24. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 7,618

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy