FERRARI
Fernando Alonso, 1.
Myslím, že to byl celkově dobrý víkend. Hodně jsme zlepšili auto a už od pátku to bylo velmi dobře. Všechny úpravy v nastavení byly dobré. V závodě jsme byli velmi silní, v jednu chvilku jsme spolu trošku bojovali o třetí místo, to bylo malinko nebezpečné, ale nakonec tam nebyl žádný riskantní manévr.
Vůbec nevím, co se stalo na výjezdu ze 6. zatáčky. Felipe byl nějaký pomalejší, a tak jsem ho předjel. Je to velmi náročný okruh na předjíždění, a tak jsem využil šance, která se mi naskytla. V tomto místě jsem již předtím předjel nějaká jiná auta a pak taky dost soupeřů o kolo.
Nebyl to však lehký závod. V některých částech závodu jsem byl rychlejší než Felipe, jindy zase ne, záleží na pneumatikách. Naštěstí Felipeho nepředjel Vettel. Pro tým je to velmi silný výsledek.
Felipe Massa, 2.
Jediná věc, kterou cítím, že je dobře, že jsme vyhráli pro tým. Odvedli jsme skvělou práci pro tým a to je nejdůležitější věc. Dost jsme na to tlačili, byla to pro nás opravdu hodně dobrá trať.
Na druhou stranu jsme odvedli hodně práce na autě a to bylo v závodě hodně rychlé. Když vidíte, že je Vaše auto rychlé, tak tou nejlepší věcí, kterou můžete udělat, je, že získáte double. Jako tým jsme z tohoto závodu vytěžili maximum.
RED BULL
Sebastian Vettel, 3.
Obvykle máme dobré starty. Včera mi bylo řečeno, že Ferrari startují dobře, ale až dodnes jsme na tom byli lépe. Měl jsem docela dost přilnavosti, pustil jsem spojku a trochu mi to uteklo, prvních pár metrů bylo špatných. Naštěstí mi nezhasl motor, jen klesl výkon. Věděl jsem, že s Fernandem to bude těsné a nemám šanci udržet se před ním. Najednou mě nalevo překvapil Felipe.
Většinu závodu byly vozy Ferrari o jednu nebo dvě desetiny před námi. Bylo těžké zrychlit. Dnes jsme dosáhli svého maxima. Gratuluji Ferrari a jsem moc rád, že jsem skončil na pódiu, na domácí velké ceně je to výjimečné. Být tu a vidět, jak se každý usmívá, je velmi příjemné a emotivní.
Mark Webber, 6.
První část závodu jsem si užil a zazávodil si s Lewisem. Nevypadal na měkčích pneumatikách moc dobře a já se ho snažil držet. Když jsem jel do boxů, myslel jsem, že Lewis zajede také, ale on zůstal o kolo déle. Kluci nakonec odvedli skvělou práci, ale vrátili jsme se do provozu. Byl to trochu risk, snažit se přeskočit Lewise, a trošku jsme na něj ztratili.
Jenson měl jinou strategii, zůstal na trati déle a bohužel mě předjel. Později jsme měli problémy s hladinou oleje, museli jsme se soustředit na dovezení vozu do cíle. Dnes jsem nebyl v hlavní bitvě, ale vrátím se.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 4.
Na startu jsem udělal vše, co jsem mohl, protože jsem věděl, že to je místo, kde můžu opravdu něco získat. Žel kluci přede mnou byli fenomenálně rychlí, přesto se mi ale povedlo získat pár míst.
Byl to dnes velmi těžký závod: auto nebylo tak fantastické a Ferrari a Red Bully byly velmi rychlé. Doufali jsme, že náš odstup bude během závodu menší než v kvalifikaci a také byl, ale přesto musíme zvýšit naši rychlost, abychom dohnali hlavní soupeře.
Musíme se vrátit zpět a zjistit, kde se můžeme zlepšit, a velmi rychle se sebrat. Dnes jsme udělali vše, co bylo v našich silách – nyní musíme pracovat usilovněji než kdy dříve, abychom předstihly auta před námi.
Jenson Button, 5.
Můj start byl hodně dobrý, od čáry jsem se odlepil fantasticky, jenže v první zatáčce Sebastian [Vettel], který bojoval s oběma Ferrari, brzdil o hodně dříve a téměř jsem do něj najel. Musel jsem zvolit úhybný manévr a vzít první zatáčku zeširoka. Když v ní ale brzdíte, ztrácíte hodně času. Takže jsem přišel o tři místa, naštěstí jsem jedno z nich získal velmi rychle zpět.
Před zastávkou v boxech jsem se dobře staral o pneumatiky a byl jsem na konci čelní skupiny, takovou strategii jsme před závodem plánovali. Po zastávce jsem měl velmi podobnou rychlost jako Lewis a usadil jsem se v rozmezí do dvou vteřin za ním. Nemohl jsem však už jet o nic rychleji, protože jsem ztrácel přítlak na přídi vozu.
S Lewisem jsme dnes dokázali z auta dostat maximum, jenže to není momentálně dostatečně rychlé.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes jsme viděli další dobrou práci našich obou pilotů – a výsledkem je 22 cenných bodů do světového šampionátu. Popravdě to bylo asi maximum, co jsme dnes mohli získat.
Do Německa jsme přijeli jako vedoucí tým šampionátu s piloty na prvním a druhém místě v šampionátu jezdců, Německo na těchto pozicích opouštíme, což je extrémně pozitivní.
Od teď budeme makat tak tvrdě, jak to jenom půjde, abychom si udrželi a vylepšili našeho pozice ve světových šampionátech. Budeme pokračovat ve vývoji našeho vozu v následujících týdnech, abychom mohli získat co nejvíce bodů ve světovém šampionátu a v letošní sezóně překonali milník 300 bodů, které nyní máme.
RENAULT
Robert Kubica, 7.
Myslím si, že víkend dopadl dobře vzhledem k potenciálu našeho auta na této trati. Během závodu nastalo několik zajímavých momentů: Podařilo se mi dobře odstartovat a bojovat s Hamiltonem v zatáčce dva, kde brzdil brzy a skončilo to ztrátou místa ve prospěch Buttona a Webbera. Po mé zastávce jsem měl dobrý souboj s Michaelem o udržení pozice, ale taky jsme nemohl moc ztrácet čas, protože přede mnou byl ještě Rosberg, který měl těsně před svou zastávkou. Celkově je naše ztráta na čelo příliš velká, abychom mohli bojovat o lepší než sedmé místo. Takže musíme být rádi, že jsme dosáhli maxima.
Vitalij Petrov, 10.
Byl to pro mě zajímavý závod a jsem šťastný, že jsem získal svoje první body v suchém závodě. Zejména protože jsem si myslel, že jsem skončil na 11. pozici, takže pro mě bylo příjemným překvapením, když jsem zjistil, že sem desátý! Podařilo se mi získat pozici na startu. Tempo bylo dobré. Když jsem před zastávkami v boxech, zatlačil ve správnou chvíli, povedlo se mi získat další dvě místa. Závod mě potěšil, ale měl jsem se lépe kvalifikovat. Musím ještě tvrdě pracovat a dát všechny kousky víkendu dohromady.
MERCEDES
Nico Rosberg, 8.
Z naší situace jsme dnes vytěžili maximum, je to ale frustrující poté, co jsem v minulém závodě stál na pódiu. Osmé místo minimalizuje škody, a co se týče bodů, minimalizovali jsme naši ztrátu na Roberta, celkově jsme se však celý víkend trápili.
Má strategie byla dobrá a kluci odvedli fantastickou práci během mé zastávky v boxech, která byla nejrychlejší. V Maďarsku nás určitě čekají lepší časy.
Michael Schumacher, 9.
Měl jsem dnes hodně dobrý start, po něm jsme toho už více udělat nemohli. Chtěli jsme zůstat jezdit dlouho, ale v reakci na podmínky na trati jsme změnili strategii, možná jsem mohl skončit o trochu výše.
Nakonec by to ale v závodě, ve kterém jsme očekávali, že budeme konkurenceschopnější, moc nezměnilo. To, čeho jsme po mé zastávce v boxech dosáhli, bylo možné maximum. Samozřejmě, že bych si přál dosáhnout více, zvláště když je naše závodní rychlost lepší než kvalifikační, ale nevyšlo to. Určitě kvůli tomu nebudeme nervózní, ale budeme si muset sednout, analyzovat příčiny a najít to správné řešení.
Ross Brawn, šéf týmu
Odvedli jsme dnes rozumnou práci s vozem, který momentálně máme. Bylo to trochu zklamání, zvláště pro Nica, protože byl ve velmi silné pozici dostat se díky své strategie před Roberta. Žel ztratil nějaký čas za Markem Webberem a vyjel právě za Robertem.
Auto bylo konzistentnější v závodě než v kvalifikaci, musíme však jeho výkonnost zlepšit. Tým i piloti odvedli skvělou práci, máme dobrou spolehlivost a dvě nejrychlejší zastávky dneška, čili všechny základy pro vývoj lepšího auta jsou na správném místě.
SAUBER
Kamui Kobajaši, 11.
S dnešním závodem nejsem moc spokojený. Na obou směsích pneumatik jsem cítil nízkou přilnavost a brzy se začaly rozpadat. V kvalifikaci bylo vyvážení auta rozhodně lepší než dnes. Nicméně měl jsem dobrý start a získal jím dvě pozice. Tým předvedl dobrou zastávku. Snažil jsem se předjet Michaela Schumachera, kterého zdržoval vůz o kolo zpět, ale nakonec jsme spolu bojovali na rovince a to není zrovna silná stránka našeho vozu. Později jsem bojoval s Vitalijem Petrovem, ale ani před něj jsem se nedostal.
Pedro de la Rosa, 14.
První kola závodu na tvrdých pneumatikách pro mě byla velice těžká. Bylo to jako jezdit na ledě. Můj závod vlastně začal až po dvaceti, pětadvaceti kolech, kdy se pneumatiky zahřály a měl jsem přilnavost. Pak se vůz kolo za kolem zlepšoval, jak ztrácel hmotnost. Konec závodu pro mě ale byl velké zklamání.
Po pozdním pitstopu jsem chtěl na čerstvých pneumatikách bojovat o pozice. Po předjetí Nica Hülkenberga jsem před sebou měl Rubense Barrichella a Kamuje. Musím ale říct, že chování jezdců vzadu bylo vážným problémem po celý závod a nakonec jsem boural do jednoho, který pustil Rubense, ale mě v zatáčce zavřel.
Peter Sauber, majitel týmu
Dobrý závod a dobrý výkon, ale ne výsledek, v jaký jsme doufali. Naším cílem teď je zlepšit naše kvalifikační výkony, abychom získali zaslouženou odměnu.
WILLIAMS
Rubens Barrichello, 12.
Start byl pro mě velmi obtížný, vůbec jsem se nemohl odpíchnout z místa. Jel jsem vlásenkou a snažil se držet pozici, když v tom Kobayashi se posunul na vnitřek doleva bez brždění, což všechny posunulo nahoru.
Během obou částí, jak na měkkých, tak i na tvrdých gumách, byla naše rychlost víceméně stejná, jakou měla auta vepředu, ale jak jsem ztratil tolik pozic, tak nebylo možné posunout se více dopředu.
Nico Hulkenberg, 13.
Dnes byl závod jednoznačně ovlivněn startem, který pro mě nedopadl moc dobře a místa, která jsem ztratil, jsem nebyl schopen získat zpátky. Jel jsem první část dlouho na měkkých pneumatikách, což byla dobrá věc pro získání naší pozice, ale bylo velmi těžké získat nějaký postup na těch pneumatikách až do 34.kola. Rychlost auta dnes nebyla úplně dobrá a vzhledem k dnešnímu velmi klidnému závodu, nebylo možné získat výhodu z nějaké náhlé události.
Sam Michael, technický ředitel
Není to dnes moc dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že jsme nezískali žádné body. Prali jsme se po špatném startu s oběma auty, což nás stálo okamžitě několik pozic. Všechna auta kolem nás jela stejně rychle jako my, takže jsme zkusili jinou strategii, abychom něco získali, jenže ostatním jejich strategie vyšly, takže to nemělo žádný význam. Nyní se zaměříme na zlepšení na další závod v Budapešti.
TORO ROSSO
Jaime Alguersuari, 15.
Pokud jde o incident s Sebastianem, byl jsem na vnitřku šesté zatáčky a měl dostatek prostoru, ale zdálo se, že přede mnou byly nějaké problémy. Některá auta zpomalila více, něž by bylo v danou chvíli normální. Zabrzdil jsem znovu, ale nestačilo to a najel jsem do něj. Samozřejmě se za to moc omlouvám. Musel jsem do boxů pro nový nos a přešli jsem z tvrdých na měkké pneumatiky. Pokud jde o výkon, auto bylo docela rychlé a byl jsem schopný zajet nějaké dobré časy. Těším se do Maďarska, odkud mám již zkušenosti s monopostem formule 1 z minulého roku.
Sebastien Buemi, nedokončil
Měl jsem opravdu dobrý start a byl jsem schopen dostat se před tři nebo čtyři auta. Když jsme se dostali do vlásenky, brzdil jsem ve středu zatáčky a můj týmový kolega ke mně přijel zezadu a zastavil se až o moje auto. Poškozený bylo příliš vážné a neumožnilo mi pokračovat, což je škoda, protože se mi povedl dost rychlý start.
FORCE INDIA
Vitantonio Liuzzi, 16.
Tohle byl velice mrzutý víkend. Měl jsem v prvním kole kontakt a mysleli jsme si, že je zničené přední křídlo, tak jsem zajel do boxů ho vyměnit. Byly ale problémy s výměnou pneumatik a musel jsem se k mechanikům vrátit.
Je to škoda, měl jsem až do toho okamžiku dobré první kolo a i potom bylo tempo slibné. Věděli jsme, že to bude těžké, ale měli jsme stejnou rychlost, jako ti v první desítce. Musíme v tom vidět pozitiva.
Adrian Sutil, 17.
Co vám mám říct, byl to smutný víkend. V prvním kole jsem se dotknul Tonia a ztratil nějaké pozice. Měli jsme v plánu pro případ, že se mi po startu nepovede získat pozice, zajet do boxů hned v prvním kole, přezout na tvrdé pneumatiky a těžit z toho, až budou stavět ostatní.
Byl to dobrý plán, když jste tak hluboko v poli, nemáte moc co ztratit, ale při zastávce došlo k nějakému omylu. Tonio nahlásil rádiem, že si přijede pro přední křídlo a protože jsme oba dorazili ve stejnou chvíli, zaměnily se sady pneumatik a musel jsem se do boxů vrátit pro ty správné. Tenhle víkend jsme prostě nebyli dost rychlí, ale víme, že to není nic vážného. Někdy se vám nedaří, musíte to nechat být a těšit se na další závody.
Otmar Szafnauer, provozní ředitel
Samozřejmě jsme dnešním výsledkem zklamaní, protože jsme věřili, že skončíme mnohem výš. Je to výsledek akce a reakce - jedna špatná věc vedla k další. Měli jsme nějaké problémy v tréninku, kvůli tomu nebyla ideální kvalifikace a ve snaze být na startu agresivní jsme se střetli navzájem, což vedlo ke zmatku při zastávkách. Namalujeme za tím čáru a budeme se soustředit na nové díly, které očekáváme.
VIRGIN
Timo Glock, 18.
Byl to těžký start, po sobotních problémech s převodovkou jsem startoval z poslední řady. Lucas mě fantastickým pohybem předjel. Měl jsem ale dobrý start, v první zatáčce jsem předjel oba vozy HRT, ale ve druhé zatáčce pozici zase ztratil. Bylo to, jako by mě někdo zatlačil do zad, vyjel jsem moc doširoka a byl najednou poslední.
Musel jsem s HRT začít znovu bojovat, předjel jsem Jamamota, ale zůstal viset za Sennou, protože měl dobrou rychlost na rovinkách. Po zastávce v boxech jsem byl rychlý, ale přišla fáze modrých vlajek, která mě stála mnoho času. Jinak jsem se závodem spokojený. Jen doufám, že najdeme způsob, jak snadněji pracovat na vylepšeních v průběhu víkendu, to by nám hodně usnadnilo život.
Lucas di Grassi, nedokončil
Dobře jsem dnes odstartoval, získal jsem čtyři pozice v prvním kole a hodně kol jsem jezdil za Heikkim. Auto jelo dobře, byl jsem si jistý, že na trati porazíme Lotus. Po přezutí na měkčí sadu jsem se opravdu snažil.
Trefil jsem hrbol na obrubníku a zničil si zavěšení. Kvůli poškození jsem nemohl pokračovat. To, co mohlo být dobrý závod, pro mě brzy skončilo.
John Booth, šéf týmu
Tenhle víkend byl trochu jako na houpačce, páteční trénink byl povedený začátek, následovalo zklamání z problémů v sobotu a opravdu dobrý závod pro Tima a Lucase. Je frustrující, že i když jsme to dali všechno dohromady, ztratili jsme Lucasův vůz. Celý tým se ale těší do Maďarska na další silný výkon.
HRT
Bruno Senna, 19.
Náš závod byl dobrý a byli jsme tento víkend velmi konkurenceschopní. Mohli jsme závodit s ostatními, ale pak jsem měl bohužel defekt. Museli jsme neplánovaně do boxů, což ukončilo naši naskytlou příležitost. Chtěl bych poděkovat týmu za dobře odvedenou zastávku v boxech a skvělou práci, kterou odvádí během celého víkendu. Nyní se musíme soustředit na další závody a doufám, že budeme mít znovu více štěstí.
Sakon Jamamoto, nedokončil
Oceňuji, že mi tým dal další šanci závodit v Německu. Ale je to zklamáním, protože jsme nemohli dosáhnout našeho cíle: dovézt obě dvě auta do cíle. Během víkendu jsme zlepšili naši výkonnost, bohužel jsme měli problémy s vozem a převodovkou. Vcelku to byl lepší závod, než v Silverstone a mohl jsme získat více zkušeností s vozem. Zkoušeli jsme nějaké úpravy nastavení, které nám pomohou v příštích závodech.
LOTUS
Heikki Kovalainen, nedokončil
Zdrcující konec, ale to jsou věci, které se můžou stát, když před sebe pouštíte ostatní auta. Byla to moje chyba, ale já ten přijíždějící Sauber neviděl. Myslel jsem, že jsem byl předjet Williamsem a Sauber jsem v té chvíli neviděl, takže jsem tu zatáčku zavřel, a tím můj závod skončil. Je to škoda, protože jsem do té doby jel dobře.
Jarno Trulli, nedokončil
Dobře jsem odstartoval a náhle mi vypověděla službu převodovka. Snažili jsme se ji v boxu nastavit a znovu vyjet na trať, jenže to nefungovalo, takže si myslím, že to bude mechanický problém, který tak brzy ukončil náš závod. Bylo to velmi frustrující, protože jsem měl velmi dobrý víkend, pravděpodobně nejlepší v této sezóně a bylo to, jako kdyby mě opustilo štěstí. Další šanci budeme mít za týden, tak doufám, že si to štěstí rozmyslí.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Je to velmi smutný den. Jarna zradil druhý převodový stupeň, kvůli kterému musel odstoupit a Heikki odstoupil po kontaktu s de la Rosou. Obě auta přitom dobře odstartovala - Jarna jsme obuli na tvrdé pneumatiky a Heikkiho na měkké, abychom odlišili strategie, jenže Jarnův závod skončil téměř okamžitě po tom, co začal.
Heikki jel silný závod a pohodlně se držel jezdců z nových týmů, až do toho kontaktu, který jej donutil odstoupit. Kromě toho jsme ukázali naši sílu a nyní se přesouváme do Maďarska.