Radiová komunikace byla v minulosti některými týmy blokována úplně. O toto privilegium se týmy dobrovolně připravily. Existovala však možnost zprávy filtrovat na ty, které chtějí, aby ostatní slyšeli a ty, které zůstanou v danou chvíli pouze mezi pilotem a týmem.
Nyní je i tato možnost pryč a tak si budou muset týmy dávat větší pozor na to, co svým jezdcům v průběhu závodu sdělují za informace. Šéf Mercedesu Ross Brawn se obává, že týmy budou muset mluvit předem domluveným kódem, aby důležité zprávy před ostatními zatajily.
Zpřístupnění radiové komunikace není jedinou novinkou, která se na Hockenheimu objeví. V reakci na incident mezi Fernandem Alonsem a Robertem Kubicou budou mít stewardi kratší dobu na rozhodování. Už nebudou dávat doporučení, ale do 90-ti sekund musí učinit pevné rozhodnutí. To by mělo zabránit situaci, která se stala v Silverstonu, kdy Ferrari tvrdilo, že v době obdržení zprávy bylo přepuštění pozice již příliš komplikované. Za ignorování doporučení stewardů si posléze vysloužili penalizaci, která zhatila jakékoli šance Ferrari na slušný bodový příděl.
Kubica k situaci dodal: „Já bych pozici vrátil, aniž bych k tomu byl vyzván - to je můj způsob myšlení. Není důvod riskovat, co se stalo.“
Veškerá rádiová komunikace týmů s jezdci bude zpřístupněna
Počínaje závodem v Hockenheimu již nebudou moci týmy blokovat svoji komunikaci s jezdci a budou se muset přizpůsobit novému problému. Jak pilotovi říct něco, aby to ostatní týmy neslyšely?
Doporučit článek
Další zprávy
-
Vážná nehoda v Praze. Porsche najelo na chodník a srazilo ženu s kočárkem
-
Na princeznu Kate se ptali lidé prince Williama. Co následník trůnu odpověděl?
-
Agáta Hanychová: Po letech zase prvomájová pusa s Dopitou!
-
Karel Gott (†80) by byl hrdý: Dcera Charlotte je plnoletá! Kam zase zmizela?
-
Medvěd na Slovensku napadl houbaře. Útoků stále přibývá
-
Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO
-
Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?
-
Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg