Doposud nasbírali deset bodů, osmibodový zisk Sauberu, o který se v Anglii postaral Kobajaši, vyšvihl švýcarskou stáj na osmé místo. Ve svém tradičním ohlédnutí (srovnávání týmových kolegů: zde) jsem se Toro Rosso moc nevěnoval, protože Alguersuari nebyl klasifikován (a článek byl stejně už dost dlouhý). Nyní je prostor se vrátit k tomu, proč tým nezískal o uplynulém víkendu lepší výsledek.
S prvními vážnějšími problémy, které měly přímý dopad na start do nedělní Velké ceny Británie, se potýkali již v sobotu. Během kvalifikace došlo totiž mezi Jaime Alguersuarim a jeho inženýrem k nedorozumění, díky němuž si španělský pilot neuvědomil, že jeho poslední měřené kolo je zároveň i poslední šancí na zajetí slušnějšího času, který by mu zajistil postup dále. Výsledek? Alguersuari ke zklamání týmu vypadl již v první části spolu s ostatními nováčky. Od postupu jej dělily jen dvě desetiny vteřiny.
V neděli navíc osm kol před koncem vypadl pro poruchu s brzdami. Kdo četl pozorně ve čtvrtek naše představení nového okruhu v Silverstone (zde), ten dobře věděl, že okruh je k brzdám velmi vlídný a zdaleka na něm nedostávají tolik zabrat, jako například v Kanadě. Poruchy brzd jsou v Anglii velmi netypické, Jaime si tedy svou porci smůly vybral i v neděli.
Sebastian Buemi za volantem vozu Toro Rosso STR5
V průběhu závod navíc tým udělal chybu v propočtech při stanovování Buemiho zastávky. Sebastien totiž z boxů vyjel za Liuzzim (Force India), jenž měl teprve stavět. Tým to dobře věděl, protože Vitantonio byl jedním z mála pilotů, kteří startovali na tvrdší směsi. V době jeho zastávky v 28. kole se již Buemimu pneumatiky značně drolily a protože na nich měl dojet až do cíle, byla pohroma na světě. Na boj o bodované příčky mohl zapomenout, v cíli byl klasifikován až na 12. místě.