Lewis sice s jejich fungováním nebyl úplně spokojen, ale cítil více přítlaku a vehementně se dožadoval, aby s nimi pokračovali i v sobotu. O jejich sundání z vozu nechtěl ani slyšet.
I když definitivní rozhodnutí učinil až šéf týmu, Hamilton byl přehlasován zejména Jensonem Buttonem, který se s velkými rozdíly v přítlaku vyrovnával mnohem hůře než on, a také inženýry, kteří měli velké obavy z přehřátí a z toho, že by vůz nedojel do cíle závodu. Proto se tým nakonec rozhodl nasadit starší, dobře známé a bez problémů fungující díly.
Button Rosbergovi v Silverstone nestačil - musel šetřit benzín
Další peripetie zažil během Velké ceny Británie Jenson Button. O tom, jaké nervy prožíval, se toho moc nenapsalo. Problém vznikl kvůli jeho nevydařené kvalifikaci, po níž mu tým naordinoval velmi agresivní strategii s menším množstvím paliva v nádrži než měl Hamilton.
Méně paliva pro něj na startu až ze 14. pozice představovalo výhodu: byl lehčí a měl větší šanci na předjíždění soupeřů. Tým spoléhal, že Button předjede po startu co nejvíce soupeřů a pak bude uprostřed závodu v klubku jezdců na bodovaných pozicích se stejnou rychlostí (v Silverstone to byl Alonso, Kubica a Rosberg) šetřit palivo jak šílenec.
Problém však byl, že si Button po startu vedl lépe, než s čím počítali stratégové v optimističtějších odhadech. V neděli mohl být na pódiu. Rosberg se trápil s poškozeným autem, ale Jenson se nebyl schopen přiblížit na dostřel Mercedesu, protože motor v jeho monopostu jel v šetřícím režimu s utlumeným výkonem.
Buttonovi se po dojezdu do cíle hodně ulevilo
Situace byla opravdu kritická a hrozilo mu, že nedojede do cíle. McLaren měl kliku s výjezdem safety-caru, za nímž ušetřili další cenné množství benzínu. Nakonec vše z pohledu týmu dopadlo nad očekávání dobře: krom stříbrného Hamiltona se mohl radovat i Button ze čtvrté slušně bodované pozice.