"Doufám, že zůstanu. Myslím, že to je přirozené. Samozřejmě jsme zatím nic nepodepsali. A s nikým jiným nejednám.
Podle mě by Williams udělal chybu, kdyby přemýšleli o někom jiném, protože mě už zapojili do programu pro příští rok, bylo by to zbytečné mrhání, kdybych nejezdil," uvádí Barrichello.
Do kdy bude mít své jisté? "Doufám, že před přestávkou."
Přes obtížný začátek sezóny se brazilský veterán v posledních dvou závodech ukázal, když ve Valencii dojel čtvrtý a v Silverstone pátý, čímž pro tým získal dohromady 22 bodů, tj. celkem 70 % z celkového letošního bodového přídělu Williamsu, a výrazně stáhl náskok Force Indie, která je v šampionátu před ním již jen o 16 bodů.
Rubens usedá do svého vozu před Velkou cenou Británie
Barrichello díky svým výkonů sebevědomě nevidí v prodloužení kontraktu žádný problém: "Právě teď by bylo ztrátou času, kdyby mě neměli v autě a nezávodil bych. Co se týče rychlosti, podávám lepší výsledky, než kdykoliv předtím, spolehlivost dělá obrovské rozdíly.
Lidé říkají: 'Dobrá, ale nevyhráváš závody, jak to může být tak pozitivní?' Je to proto, že jako tým musíte věřit, že se vám povede dostat se zpět na pódium a příští rok možná postavit dobré auto, které bude mít na vítězství.
Prošli jsme si obdobím zvykání. Byla to docela legrace. Jednou za mnou přišel konstruktér a zeptal se mě: 'Jak to můžeš vědět?' - 'Protože jsem k... dobrý!' Byla to upřímná odpověď, ale myslel jsem to v legraci. Nikdy jsem nebyl arogantní v tom, co jsem říkal.
Nikdy jsem nechtěl být lepší než kdokoliv jiný, ale věřím, že mám dobrý cit pro auto. Jak to tým zkoušel, tak se v tunelu ukázalo že změna je dobrá. Mezi tím, co říkám konstruktérům je nyní soulad, proto máme opravdu dobré pracovní prostředí, abychom se ještě zlepšili.
Barrichello za volantem Williamsu FW32
Jezdec Williamsu doufá, že příští rok budou mít vítězné auto, uvědomuje si však, že je nemožné cokoliv předpovídat: Po 18 letech strávených ve Formuli 1 byste téměř mohli říci, že stát se může cokoliv. Nikdy byste neřekli, že Brawn by bylo loni tím vítězným týmem.
K tomu, abychom vyhrávali, nepotřebujeme spoustu změn. Potřebujeme dostat trochu více z oblasti motoru, stejně tak z aerodynamiky. Potřebujeme změnit vlastnosti auta tak, aby mělo na některých místech o něco více přítlaku, který já potřebuji. Potřebujeme pracovat s pneumatikami - budou odlišné. Chce to zkrátka jen trochu přidat v různých oblastech, abychom postavili vítězný vůz."