Jedenačtyřicetiletý Němec, nejúspěšnější jezdec v historii F1, který se letos vrátil k závodění po tříleté pauze, jezdil v závodě na třetí pozici, když na trati byl po havárii Marka Webbera safety car a většina jeho rivalů zajela do boxů, ale poté, co on sám absolvoval zastávku u svých mechaniků, byl nucen čekat na konci boxové uličky, kde svítilo červené světlo.
To zcela zničilo Schumacherovy šance na dobrý výsledek. Když se mohl do závodu znovu zapojit, byl beznadějně na konci startovního pole. Do cíle dojel jako šestnáctý, což je jeho nejhorší umístění v 259 startech F1. Nakonec skončil o příčku lépe, když se posunul díky pozávodním trestům devíti pilotů, kteří nedodrželi předepsanou rychlost za zaváděcím vozem.
Pilot Mercedesu soudí, že červené světlo zničilo jeho závod, podle něj mělo svítit světlo zelené, signalizující volný výjezd z boxů. "Rádi bychom slyšeli objasnění ohledně situace, kdy je na trati safety car, protože červené světlo na výjezdu z boxů při mé první zastávce mi zničilo závod. Přitom jsem měl naději na dobré umístění," řekl Schumacher.
"Náš názor je takový, že safety car projel kolem boxů, aniž byly vozy za ním seřazeny, takže červené světlo nemělo svítit. Měli jsme dobrou strategii a mohli jsme skončit nedaleko od umístění na pódiu," posteskl si Schumacher, který má na kontě rekordních jedenadevadesát vítězství v závodech F1.
"Michael dnes mohl skončit docela vysoko, pokud by na výjezdu z boxů nesvítilo červené světlo," potvrdil viceprezident Mercedesu pro sport Norbert Haug. "Je to v rozporu s naším chápáním pravidel, která říkají, že výjezd z boxů zůstává otevřený, dokud se za zaváděcím vozem neutvoří linie vozů," vysvětlil Haug.
Michael Schumacher požaduje vyjasnění pravidel při výjezdu safety caru už podruhé v krátké době. Při Velké ceně Monaka Schumacher v poslední zatáčce, ve chvíli, kdy zaváděcí vůz zajížděl do boxů, předjel Fernanda Alonsa a cílem tak projel jako šestý. Vzápětí byl penalizován přičtením dvaceti vteřin, a klesl na dvanácté místo. FIA poté uznala, že pravidlo vyžaduje přesné objasnění, a zdůraznila, že pokud je v posledním kole na trati safety car, předjíždět se i po jeho zajetí do boxů až do konce závodu nesmí.