Způsobil F-kanál ten rozdíl, který dnes oddělil Red Bull od třetího místa a zbytku pole? "Myslím, že tak velký rozdíl neudělal. Vidíme, kolik je toho můžné získat na pilotech kolem nás. Oni ho již podle mě využívají optimálně, my se však každé kolo, každou jízdu, stále učíme.
Včera jsme s ním nebyli moc spokojeni, ale přes noc jsme udělali další pokrok, všichni zde na dráze a lidé v továrně byli před monitory a snažili se ho ještě doladit a vylepšit. Myslím, že dnes pracoval lépe, takže i díky němu jsme ve velmi dobré pozici pro zítřejší závod," uvádí Vettel.
Verze F-kanálu, kterou použil Red Bull v dnešní kvalifikaci
Kolik přesně ale díky němu Red Bull získal? "To je těžko říct. Jak jsem řekl, nebyli jsme s ním včera 100% spokojeni. Myslím, že jsme dnes udělali pokrok, ale nechtěl bych zabíhat do přílišných detailů. Máme ho na voze, takže věříme, že nám poskytuje výhodu.
U ostatních vidíme, jaké zisky může přinášet: možná kolem 0,4 - 0,5 vteřiny na kolo, pokud vám opravdu dobře funguje a máte správně nastavená křídla atd. Myslím, že nám momentálně tolik nepřináší, ale cítíme, že je výhodný," prozrazuje dále německý pilot ve službách Red Bullu.
Proč s ním ale nebyli doposud moc spokojeni? Že by kvůli němu byli pomalejší v zatáčkách či celkově přišli o část svého přítlaku? "Je to velmi komplikovaný systém. McLaren, jak víme, s ním pracuje již velmi dlouho a týmy se snaží stáhnout jejich náskok, jak jen to jde. Zůstáváme ale při zemi: nikdy se nám zřejmě nepodaří tento systém tak dobře zaintegrovat do monopostu jako v případě McLarenu, protože svůj vůz navrhli kolem něho. Musíme zvolit při jeho nasazení mírně odlišnou cestu a zkusit ho přimět fungovat.
Neztrácíme s F-kanálem v zatáčkách. Věříme, že náš vůz se chová dobře. Veříme, že je o něco rychlejší, proto jsme se rozhodli, že jej použijeme i v závodě.
Vítěz kvalifikace ve Valencii
V Turecku tomu tak nebylo a drobné problémy jsme s ním měli i zde, abych byl upřímný. Musíme si dávat pozor, protože drobné problémy s ním očekáváme, není to jednoduchá věc. Učíme se. I dnes dopoledne ve třetím tréninku jsme zkoušeli různé specifikace mezi našimi vozy, abychom jej vylepšili. Doufáme, že v Silverstone a dalších podnicích z něj dostaneme ještě více," říká druhý pilot Red Bullu Mark Webber.
Sebastian jej doplňuje: "Jak řekl Mark, není to moc jednoduchý systém. Když se vám ho povede vyladit, pak opravdu můžete získat výhodu, není to však jednoduché jej nastavit a velmi snadno vás může zavést na scestí. Myslím, že se nám zde podařilo nalézt velmi dobrý kompromis. Musíme jej v budoucnu ale dále vylepšit."
Na závěr přídám lehce úsměvný výrok jednoho inženýra Mercedesu, který svědčí o tom, jak obtížné je F-kanálu správně vyladit. Stručně jej totiž popsal jako "systém 'nasaď a doufej!'"