McLaren zklamán, že je Ferrari s výfuky předběhlo - nové nasadí v Silverstone

gp monaka | foto: McLaren

McLaren představí vlastní řešení nízko položených výfuků po vzoru Red Bullu během Velké ceny Británie.

Výfuky u podlahy umožňují horkému vzduchu proudit skrz difuzor, v němž dokážou urychlit proudění a podstatně zvýšit generovaný přítlak. Přínosy tohoto řešení se odhadují na půl vteřiny na kolo.

McLaren má novou verzi výfuků již hotovou, ale před nasazením ji hodlá nejprve vyzkoušet v rámci povolených dní testů v přímém směru.

"Všechny ostatní týmy se snaží napodobit toto řešení, jak je známo. Jedná se o docela významný pokrok ve výkonnosti. Máme za cíl to přivézt na Velkou cenu Británie a chceme, aby od počátku fungovalo.

Jsou s tím spojené jisté technické výzvy: když přímo na kapotáž směřujete vzduch z výfuků, může to samozřejmě vést k vysokým teplotám. Není to bez problémů, nasadit na vůz takový systém rovnou, když ho ani nemůžete řádně otestovat.

Provedeme zkoušky během dne zaměřeného na aerodynamiku ještě před Silverstonem, aby nám, jak doufáme, fungoval v trénincích a během závodu," popisuje nasazení nových úprav Paddy Lowe.


Hamilton za volantem MP4-25 v Kanadě

Přiznal přitom, že v McLarenu panuje zklamání z toho, že je s tímto systémem předběhlo Ferrari. Nicméně to Scuderii nezaručuje, že budou o nadcházejícím víkendu ve Valencii na špici.

"Budeme si muset počkat na to, jak se jim s tím bude dařit. Je to škoda, že ostatní byli rychlejšií s nasazením tohoto řešení, ale jsme tam, kde jsme. Bude záležet na každém okruhu, jak jeho vlastnosti sednou některým autům a jiným ne. Například Ferrari se hodně trápilo v Turecku. Nedokážu ale o nic lépe odhadnout, jak dopadnou, než jak dopadneme my.

Je to hodně velký projekt - ne jen kvůli tomu, že máte nový systém výfuků a s tím spojenou spoustu výzev - ale kvůli tomu, že se jej snažíte nasadit rychle.

Z pohledu rizik jeho nasazení v prvním závodě si docela věříme, že bude fungovat tak, jak očekáváme. Zkoušíme jej v aerodynamickém tunelu, fungování můžeme vyhodnocovat také na simulátoru. Takže si myslím, že jsme velmi dobře připraveni na jeho využití. Více starostí budeme mít s jeho spolehlivostí a fungováním během závodu," dodává šéf vývoje McLarenu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy