Dopoledne v Montrealu bylo zamračeno, ale stejně jako včera bez deště. Trať ovšem byla po noční přeháňce na některých místech stále mokrá. Piloti zlepšení přilnavosti oproti pátku také nepozorovali, Button hlásil, že situace je stále stejně špatná. Teploty vzduchu i dráhy byly také podobné, pohybovaly se kolem 20 °C.
Do třetího tréninku nastoupilo Ferrari na tvrdší směsi pneumatik a s novými motory, ty předchozí byly už na konci svého životního cyklu. Po instalačních kolech se téměř třetinu doby tréninku postihly problémy s hydraulikou Karuna Chandhoka, jinak se nic moc nedělo, po okruhu Gilla Villeneuva se naháněly akorát dva Virginy, které ztratily cenný čas včera.
Ze silných týmů vyrazilo v polovině dopolední části jako první Ferrari Fernanda Alonsa. Pořadí bylo v tu chvíli následující: 1. Alguersuari – 1:18,862; 2. Kubica: + 0,359; 3. Hamilton: + 0,579; 4 Alonso - + 0,661 sec.
Dvacet minut před koncem začínaly naplno ukazovat svaly nejlepší týmy. Na první místo vyskočil Hamilton (1:16,259) následovaný Webberem (+ 0,200), Alonsem (+ 0,236), Vettelem (+0,323) a Buttonem (+0,440 sec).
Čtvrt hodiny před koncem políbil zeď za efektního záblesku jako při výbuchu ohňostroje na výjezdu ze zatáčky č. 7 Felipe Massa (viz obrázky výše) a hned zmizel v garáži. Mechanici budou mít před kvalifikací plné ruce práce zkontrolovat zavěšení a případně je i vyměnit. Poškození ale není dle Ferrari tak vážné jako u Fernanda Alonsa v Monaku, kde musel Španěl kvalifikaci vynechat.
Podobný kousek (jen bez jisker) se podařil v úplně posledním kole Hamiltonovi a Di Grassimu, který měl ze všech tří nejtěžší kontakt se zdí. Mechanici mu budou muset vyměnit celou zadní boční část včetně podlahy, do kvalifikace by ale měl stejně jako předchozí dva jmenovaní nastoupit.
Na závěr většina nasadila super-měkkou směs, časy se ale příliš nelepšily. Smůla postihla Nica Rosberga, jehož Mercedesu se porouchala převodovka - mechanikům se jí však povedlo rychle opravit a Nica vyslat ještě na 1 kolo ven.
Maximální rychlosti na rovinkách nám oproti včerejším jízdám stouply: 1. Di Grassi - 324; 2. Buemi – 321; 3. Alguersuari – 320; 4. Petrov – 320; 5. Liuzzi - 319; 5. Kubica – 319 km/hod. Druhý Virgin Tima Glocka byl na rovince naopak nejpomalejší - 306 km/hod. Pěkně to ilustruje, jak velký dopad má rozdílné nastavení aerodynamiky.
S nejvyšším přítlakem (dle naměřených rychlostí v zatáčce č. 7) jezdili Alonso, Webber, De la Rosa a Massa.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:16,058 |
2. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,282 |
3. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,437 |
4. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,478 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,524 |
6. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,595 |
7. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 0,615 |
8. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,641 |
9. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 0,756 |
10. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 0,924 |
11. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1,063 |
12. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,173 |
13. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 1,273 |
14. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,490 |
15. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 1,551 |
16. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 1,575 |
17. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1,731 |
18. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,921 |
19. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 2,955 |
20. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 3,389 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 3,478 |
22. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 3,786 |
23. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 4,267 |
24. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ