Na závodníky zde čeká v závodě 58 kol. Při délce jednoho okruhu 5 338 m tedy zvítězí ten, kdo jako první zvládne ujet 309,396 km, letos druhou nejdelší vzdálenost - o kilometr méně než v Malajsii, ale o 49 km více než před 14 dny v Monaku. Dráha se nachází ve výšce 125 m nad mořem a je zde překonávat velká převýšení - 46 m v každém kole.
Pojede se netradičně proti směru hodinových ručiček, což představuje zvýšené nároky na piloty, zejména na méně cvičenou levou část krčního svalstva. Osm zatáček je levotočivých, pouze šest pravotočivých. Piloti zde na plný plyn jedou přibližně 63% času jednoho kola. Nejdelším úsekem na plný plyn - 16 vteřin - je zadní rovinka před poslední trojicí pomalých zatáček: měří 1,2 km. Na ní piloti také dosahují nejvyšších rychlostí kolem 310 km/hod.
Mapa okruhu, zdroj: F1.com
Vozy zde jezdí se středním až vyšším přítlakem, opotřebení brzd je zde průměrné. Trať není náročná ani na pneumatiky, jejich opotřebení je zde střední až nižší. Vysoké nároky klade pouze velmi rychlá zatáčka č. 8, která se skládá ze tří vrcholů - při ideálním průjezdu s lehkým vozem lze projet téměř na plný plyn, popř. s lehkým povolením plynu před středním vrcholem. Na jejím výjezdu dosahují monoposty 280 km/hod.
Z pohledu motoru je krom jeho výkonu důležitá i dobrá ovladatelnost zejména při průjezdu osmou zatáčkou a dobrá trakce na výjezdu ze zatáčky č. 12 a následujících dvou pomalých zákrut před cílovou rovinkou. Na rozdíl od Monaka zde není nejdůležitější výkon v nízkých otáčkách, zde je ho třeba správně namapovat do celého spektra až po ty maximální. Již zmíněné převýšení bude pro motory také představovat větší zátěž.
Loňský duel mezi McLarenem a Ferrari v Turecku
Maximálně zde dostává zabrat zejména pravá přední pneumatika. Toto místo bude klíčové z pohledu péče o pneumatiky během závodu. Bridgestone s sebou na víkend veze měkkou (option, s proužkem) a tvrdou (prime) směs. Během jednoho kola převodovka změní průměrně 42krát rychlostní stupeň.
Průměrná spotřeba na kolo se pohybuje pod 2,5 kg/kolo. Očekává se, že jezdci pojedou opět pouze na jednu zastávku, u mechaniků by se měli objevovat kolem 15. kola. Tou dobou už budou mít vozy o 37,5 kg lehčí, což v čase na kolo představuje něco přes jednu vteřinu.
Rekord zde drží Juan Pablo Montoya, který zde v roce 2005 zvládl jedno kolo za 1:24,770 min. Loni se zde nikdo nedostal ani pod hranici 87 vteřin - nejblíže k tomu měl v prostřední části kvalifikace pozdější vítěz závodu Jenson Button na Brawnu - jeho čas činil 1:27,016 min.
Video: Jak se na závod v Turecku připravuje Jenson Button
Loňskou Velkou cenu Turecka si můžete na několika fotografiích připomenout zde.