Schumacherovo předjetí Alonsa vyšetřováno komisaři

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz Motorsport

Komisaři, kteří měli dnes pod palcem Velkou cenu Monaka, včetně jejich pomocníka z řad pilotů Damona Hilla, jsou i po jejím skončení zaneprázdněni. Vyšetřují totiž manévr Michaela Schumachera, který v posledním kole, kdy zároveň zajel safety car do boxů, předjel Fernanda Alonsa.

Piloti závod dojížděli za safety carem, který před cílovou rovinkou zajel do boxů. Schumacher toho využil a v poslední zatáčce se dostal před Alonsa. Bylo to legální?

Dle televizních záběrů jde vidět, že Schumacher k předjetí nasadil až za safety car čárou, z tohoto pohledu by byl tedy manévr zcela legální. Při předjetí totiž piloti nemusí čekat na protnutí cílové čáry, podobně jako tomu bylo během Velké ceny Číny, kde se vesele předjíždělo již v poslední zatáčce a došlo ke kontaktu mezi Hamiltonem a Webberem.

Jenže šéf Ferrari Stefano Domenicali upozorňuje na jinou část pravidel: "Mělo by existovat pravidlo, že během posledního kola nesmíte předjet. Dle našeho poznání pravidel je to úplně jasné, ale počkejme na to, s čím přijdou komisaři."

Článek 40.30 sportovních pravidel pro rok 2010 opravdu říká, že "pokud závod končí za safety carem a ten zajede ke konci posledního kola do boxů, vozy normálně projedou cílem bez předjíždění."

Ke zmatku ale může dojít, pokud po zajetí safety caru do boxů je máváno zelenými vlajkami. Podle Rosse Brawna totiž bylo signalizováno, že safety car zamíří před koncem posledního kola do boxů, díky čemuž bylo předjetí v pořádku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy