Všech čtyřiadvacet jezdců formule jedna se jednomyslně shodlo na tom, že by bylo lepší kvalifikaci ze standardního dvacetiminutového bloku rozdělit na dvě desetiminutové části. Týmy se ale na změně formátu nedokázaly dohodnout. Schumacher z neúspěchu viní šéfy některých stájí, kteří by z problémů favoritů mohli těžit.
"Šéfové některých týmů se raději vypořádají s chaosem a možná z toho vytěží víc než z rozumné kvalifikace. Takhle to prostě je, musíme se s tím vypořádat. Uvidíme, kdo na tom bude bit," míní Schumacher.
Trať v Monte Carlu je pověstná svými extrémně úzkými zákruty
Sedminásobný šampion závodil ve formuli jedna i v dobách, kdy se mistrovství účastnilo víc než současných čtyřiadvacet vozů. Tenkrát však byla kvalifikace delší. Tím se snižovala šance, že se na trati sejdou všechny vozy naráz.
"Pole je teď vyrovnanější, v minulosti byly normální pěti šestiminutové rozdíly mezi prvními a posledními. Teď je víc aut v těsných soubojích. Když vyjede dvacet čtyři vozů na 3,6 kilometrů dlouhou trať, vychází to na méně než 200 metrů mezi dvěma vozy. To není pro kvalifikaci moc. První část bude zajímavá," shrnul Schumacher.