Ir vysvětlil v rozhovoru pro Autosport, že cílem konstruktérů je navrhnout co nejlehčí šasi a požadovanou váhu 600 kilogramů dorovnat pohyblivou zátěží. Ta potom díky možnosti změny polohy pomáhá při hledání optimálního nastavení vozu pro různé typy okruhů, jako je Monako a Monza.
Problém ale spočívá v tom, že zátěž, nejčastěji amalgam, není k vozu pevně fixována a hrozí při nehodě její utržení. A čím vyšší je hmotnost zátěže, tím horší následky nehody mohou být.
Podle Andersona může být váha zátěže u některých vozů i kolem 100 kilogramů. Podle něj jsou výborným příkladem používání tohoto systému letošní vozy Renault. Jejich nový motor s úhlem 72° má vyšší těžiště, než loňský, ale větší váha zátěže tento handicap redukuje.
Gustav Brunner, šéfkonstruktér stáje Toyota, potvrdil velký význam pohyblivé zátěže: „Těžiště u TF104 je více vepředu, ale díky pohyblivé zátěži můžete těžištěm pohybovat podle okruhu a potřeb.“
Foto: Archiv
Více dovažovat je cílem konstruktérů
Podle bývalého technického ředitele Jordanu Garyho Andersona je ale tato situace nebezpečná.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Polibek, který šokoval: Ana de Armas nachází štěstí po Benovi Affleckovi
-
Vzorný pacient Josef Zíma: Jak to s ním vypadá po amputaci nohy?
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul