Deset dnů před Velkou cenou Monaka se jezdci obávají, že v úvodní části kvalifikace mohou na trati vzniknout nebezpečné situace. Brazilec Bruno Senna z týmu Hispania HRT, jehož vůz patří k nejpomalejším, vysvětlil, že hodlá promluvit s ředitelem závodů F1 Charliem Whitingem a navrhnout, aby FIA kvalifikaci rozdělila. "Musíme s Charliem probrat, jak to uděláme," řekl Senna.
Možností je několik. Buď by se první části kvalifikace nezúčastnilo nejlepších osm jezdců, u nichž se beztoho očekává, že postoupí dál, a tím by se minimalizovala možnost, že se některé z velkých jmen přimíchá do havárie, nebo by startovalo jen osm nejpomalejších.
"Není to špatný nápad, oddělit osm nejrychlejších nebo osm nejpomalejších, to by mohlo vyhovovat oběma skupinám. My nechceme neustále uhýbat někomu rychlejšímu, oni zase nejsou nadšeni, když v každém kole dojedou pomalejší vůz. Já myslím, že to vyřešíme," doufá Senna, jehož podpořil také Ital Jarno Trulli jezdící v barvách stáje Lotus. "Je to těžké. FIA by měla vymyslet, jak nás rozdělit. Se čtyřiadvaceti vozy na trati to bude tvrdé," dodal.
Také pilot Renaultu Robert Kubica tuší, že provoz na okruhu v Monaku bude mnohem hustší než v minulých letech. "Provoz je běžný problém, v Monaku to vždycky bylo složité, i když musím říct, že já jsem měl zatím štěstí. Ale letos, kdy jsou tři týmy znatelně pomalejší než ostatní, to bude ještě těžší. Bude ovšem náročné udělat to tak, aby to vyhovovalo všem," ví Kubica.
Piloti chtějí otázku vyřešit buď už v Barceloně, kde se v neděli jede Velká cena Španělska, nebo nejpozději příští pátek před Grand Prix Monaka.