V přehršli zastávek v boxech vynikl Renault

Petrov, Vitalij | foto: Renault Sport F1

ČÍNA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Již dlouho nepamatuji, že by počet zastávek v boxech u klasifikovaných pilotů přesáhl šest desítek. Včera to bylo mela - mechanici si rozhodně na nedostatek práce stěžovat nemohou! Jak si vedly jednotlivé týmy při zastávkách, jaké strategie jednotliví piloti volili a kdo strávil v boxech nejkratší čas?

Během závodu v Šanghaji odvážně vsadilo pět pilotů pouze na dvě zastávky: Button, Kovalainen, Rosberg a oba piloti Renaultu. Je zvláštní, že se francouzský tým nerozhodl diverzifikovat riziko, ale oběma svěřencům naordinoval stejnou strategii. Nicméně tentokráte se jim to vyplatilo.

Čtyřikrát zajelo ke svým mechanikům 9 ze 17 klasifikovaných pilotů. Do této skupiny bych zařadil i desátého Alonsa, jenž byl sice v boxech pětkrát, jedním průjezdem si ovšem odpykával penalizaci za ulitý start.

Celkem šestkrát navštívili mechaniky dva jezdci - Hülkenberg s Alguersuarim, který si v prvním kole myslel, že má poškozené křídlo po kontaktu s Kobajašim, ale vůz byl shledán v pořádku, a druhou extra zastávku vykonal kvůli již opravdovému poškození svého předního spoileru poté, co zavadil o vůz HRT, který před ním kličkoval.

Nejméně času v boxech strávil Robert Kubica - 47 vteřin - o půl vteřiny méně než vítěz závodu Jenson Button. McLaren pro své piloty zvolil odlišné strategie. Je zajímavé, že byť Hamilton se zdržel v boxech o 52 vteřin déle, dojel za Jensonem do cíle se ztrátou pouhé 1,5 sekundy, k čemuž notně pomohl i druhý výjezd safety-caru, jenž eliminoval cca 40 vteřinový náskok vedoucí trojice. Přechodné pneumatiky, které nasadil hned poté (stejně jako většina ostatních) hned v úvodu poté, co začalo pršet, fungovaly také lépe než Buttonovy suché. Hamilton se pro ně ovšem po třech kolech, když déšť ustal, vrátil - aby je znovu po dalších patnácti kolech nasadil.

Absolutně nejrychlejší odbavení vozu předvedli mechanici Force India, když si Adrian Sutil přijel znovu v 6. kole pro suché pneumatiky - zabralo jim to necelé 4 vteřiny.

U některých pilotů (Webber, Alonso, Massa, Vettel, Hülkenberg, Chandhok) se objevují na druhou stranu velmi dlouhé zastávky, což bylo dáno tím, že museli čekat, až jejich mechanici odbaví vůz kolegy před nimi (měřeno od prvního zastavení po vyjetí).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy