Prohlášení pilotů po kvalifikaci v Číně

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Již po čtvrté v letošní sezóně vyhrály Red Bully kvalifikaci, když Sebastian Vettel předčil svého kolegu Marka Webbera o čtvrt vteřiny. Jak tuto část viděli jednotliví piloti?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Dnes to bylo těžké. Včera a dnes ráno jsem nebyl moc nadšený, když byl Mark o trochu rychlejší než já. Po Markově vzoru jsme udělali pár změn na autě, ale stále to bylo extrémně obtížné. V prvním sektoru jsem trochu bojoval, ale pak jsem získal fialový (nejrychlejší) čas v tomto sektoru, takže myslím, že jsme udělali dobrý krok dopředu! Našel jsem lepší stopu, která fungovala, to jsem si pamatoval z loňského roku. Trochu jsem sešel z cesty ve třetím tréninku, ale v Q3 jsem zajel dvě velmi dobrá kola.

Myslím, že to první mohlo mít dobrý čas, ale byl jsem moc široký v poslední zatáčce. Druhé kolo už bylo lepší - bylo to fantastické kolo. Red Bull získal čtyři prvenství v kvalifikaci za sebou. Dokazujeme, že máme velmi dobré auto, nezávisle na okruhu. Dnes jsem velmi spokojený.
Děkuji mechanikům, neměli žádnou svačinu kvůli všem těm změnám, které provedli mezi třetím tréninkem a kvalifikací.

Mark Webber, 2.
V třetím tréninku hráli karty o trochu lépe pro mě a opět to byl dobrý boj mezi mnou a Sebem. V Q3 odvedl dobrou práci. Budu stát vepředu startovního roštu, což není špatné pro start do závodu. Je to velká zásluha týmu, že jsme opět uzamkli první řadu, stejně jako v Melbourne - to je velmi pozitivní. Také mechanikům patří dík. Byly tu některé materiály na auto, které bychom tu neměli mít kvůli výbuchu sopky v Evropě. Nebylo pro tým jednoduché zařídit, takže tým vyvinul velké úsilí. Jsme připraveni na zítřejší závod a těším se na něj.

Christian Horner, šéf týmu
Vůbec mě nenapadá, kde Sebastian v posledním kole tolik získal, bylo to fenomenální. Mark byl ve skvělé formě v kvalifikaci a zůstalo tomu tak až do konce. Takže máme obě auta opět vepředu. Těším se na zítřejší závod.

 

FERRARI


Fernando Alonso, 3.

Opět si myslím, že jsme v kvalifikaci dosáhli maxima našeho potenciálu. Víme, že v závodě jsme trochu rychlejší, ale z rychlosti na jedno kolo jsme vytěžili maximum toho, na co momentálně máme. Bylo tomu tak v Bahrajnu, Austrálii i zde - třikrát třetí na startovním roštu. V Malajsii jsme udělali chybu v úvodní části.

Pro zítřejší závod bude ovlivněn počasím. Preferuji sucho, ale pokud by pršelo, bude to stejné pro všechny. Možná první auto dojede jako první do cíle. V takových závodech díky chytré či špatné volbě můžete získat či ztratit až 10 vteřin na kolo. V televizi je to dobré pokoukání, ale pro nás velmi riskantní.

Felipe Massa, 7.
Jsem trochu zklamaný, protože jsem  nebyl schopný zajet při mém posledním pokusu čisté kolo. Naneštěstí jsem udělal v poslední zatáčce chybu, což mě stálo několik desetin. Do té doby jsem jel kolo, které by mě vyneslo do první pětky, jenže když jsme teď všichni tak vyrovnaní, stačí velmi málo na to, abyste se propadli dolů.

Zítra může pršet, takže je šance na promíchání pořadí, je ale jasné, že ze sedmého místa to bude těžké bojovat o nejlepší umístění. Co se týče závodní rychlost, tak na tom jsme dobře, jak jsme viděli ve včerejším tréninku: měkké pneumatiky odcházejí rychleji než tvrdé, s pogumováním trati by se ale situace mohla zlepšit. Bude velmi důležité dobře odstartovat a hned získat několik míst.

Chris Dyer
Opravdu skvělý výkon Fernanda, který z našeho vozu dostal maximum, což mu vyneslo velmi dobrou pozici pro zítřejší závod. Trochu zklamání pro Felipeho, který nebyl schopen v poslední části poskládat nejlepší kolo, stále má však šanci na dobrý závod. Pro zítřek existuje vysoká pravděpodobnost deště: i kdybychom nezažili tak extrémní podmínky jako loni, určitě by připravily nějaká překvapení a my musíme být připravení je využít.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 4.
Čtvrté místo je docela příjemným překvapením, hodně mě těší náš pokrok tento víkend. Z auta jsme opravdu v kvalifikaci získali maximum, dobře jsem pracoval se svým inženýrem Jockem a týmem na vylepšení vozu a nastavení.

Nemysleli jsme si, že budeme tak moc vepředu, jelikož jsme se dopoledne v tréninku ve srovnání s McLarenem trápili, ale být na úrovni nejrychlejšího Ferrari a kousek za Red Bully je hodně uspokojivý. Z naší strany tedy dobrý krok kupředu, máme dobře našlápnuto do zítřejšího závodu.

Michael Schumacher, 9.
Jsem samozřejmě ze své kvalifikace klamaný. Dnes to opravdu nevyšlo. V některých částech jsem nebyl dostatečně rychlý a na výjezdech jsem se trápil s přilnavostí zadní části. Nepodařilo se mi najít za celý víkend dobré vyvážení.

Bude to těžké být zítra optimistický vzhledem k mému postavení na startu, starty se mi ale v poslední době dařily, ve Formuli 1 se navíc vždy může odehrát spousta věcí během závodu. Stále můžeme získat slušný bodový příděl, určitě pro to udělám, co budu moci.

Ross Brawn
Klobouk dolů před Nicem a týmem vzhledem k excelentnímu výkonu v dnešní kvalifikaci. Čtvrté místo je určitě více, než jsme o tomto víkendu čekali. Nico jezdil velmi dobře ve všech částech kvalifikace a získal velmi dobrou pozici pro zítřejší závod.

Michael nenašel tento víkend tak dobré vyvážení vozu a neměl tak dobrý den. V zítřejším závodě do toho ale dá všechno a měl by mít možnost ukázat, jakých pokroků jsme od počátku sezóny dosáhli.

 

McLAREN

Jenson Button, 5.
Trochu jsem se v prvních dvou částech s vozem trápil. V té třetí to bylo mnohem lepší, bylo už ale trochu pozdě - auto se chovalo odlišně vzhledem k lepšímu vyvážení, musel jsem si hrát s diferenciálem a předním křídlem, abych se mi dobře řídilo.

Takže to nebylo až tak špatné kolo, jen je trochu frustrující, že nám trvalo tak dlouho, než jsme našli správné vyvážení. Zítra bude zřejmě pršet, takže nastavení, které jsme kvůli tomu zvolili, by mohlo být v dešti hodně dobré.

Lewis Hamilton, 6.
Jsem trochu zklamaný, chtěli jsme dnes vyhrát a myslím, že jsme na to i měli - ani nevím, kde jsme ztratili v poslední části ten veškerý čas. Pneumatiky byly dobré, úplně stejné jako v první a druhé části, v nichž byl vůz skvělý. V té finální se vůz podstatně více smýkal jako by se přední část dotýkala trati.

Byli jsme rychlí po celý víkend, šesté místo bylo to nejlepší, co jsem mohl získat. Myslím, že jsme měli být více vpředu. Zítra ale budeme bojovat o co největší postup vpřed. Jsem si jistý, že nás čeká dobrý závod.

Martin Whitmarsh
Lewis zaznamenal v první a druhé části dobré časy, v poslední byl o 0,3 vteřiny pomalejší, než jsme doufali. Zatím neznáme příčiny, může to mít spoustu důvodů, určitě to zanalyzujeme. Je to ale škoda, nebýt totiž onoho 0,3 sec deficitu, stáli bychom na startu zítřejšího závodu v první řadě.

Co se týče Jensona, zajel v poslední části velmi dobré kolo na měkčí sadě - ale znovu, časy mezi 2. až 8. místem byly tak vyrovnané, že jedna či dvě desetinky by znamenaly na startu velký rozdíl.

Páté a šesté místo tedy není ideální, zítra ale může být počasí proměnlivější než dnes, a oba naši piloti jsou v těchto podmínkách velmi dobří.

 

RENAULT

Robert Kubica, 8.
Pro mě to byla dobrá kvalifikace - jezdeckého hlediska pravděpodobně nejlepší výkon. Se svými koly v třetí části kvalifikaci jsem byl potěšen. Kdybyste mi včera řekli, že budu do závodu startovat z osmého místa, byl bych šťastný, takže je to pro nás dobrý výsledek a nese nás k dobré pozici, abychom získali body.

Vitaly Petrov, 14.

Jsem potěšen mým výkonem, který byl tím nejlepším výsledkem v kvalifikaci na suché trati, i když mým nejzazším cílem musí být schopnost dostat se do Q3, stejně jak nám dnes ukázal Robert, to auto to dokáže. I přesto, věci jdou pro mě tím správným směrem - zlepšuji se v řízení a všechno je pro mě čím dál pohodlnější. Také musím říct velké díky mým mechanikům, kteří odvedli fantastickou práci, aby opravili auto po mé nehodě v třetím tréninku.

Eric Boullier, šéf týmu
Jsme velmi potěšeni s výkonem aut, která nám ukázala, že pokračujeme ve zlepšování. Robertovo osmé místo je dobrý výsledek a nyní jsme se v kvalifikaci dostali mezi dva Mercedesy a očekáváme lepší tempo v závodě.

Také Vitaly odvedl dobrou práci a vrátil se zpět po ranní bouračce, což je pro jezdce část výuky o vjíždění do zatáček, je to teprve jeho čtvrtá Grand Prix. Je na sebe tvrdý, stejně jako na auto a jeho výkony se zlepšují každým víkendem. Zajel skvělé čtrnácté místo, což je nejsilnější výkon ze všech nováčků.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 10.
Další postup do poslední části v kvalifikaci, myslím, že s tím můžeme být spokojeni. A znovu desáté místo, které už tak dobře znám z minulých podniků v Austrálii a v Bahrajnu. Auto se chová velmi dobře a spokojeni můžeme být i s vyvážením. Trochu náročnější je to v prostředním sektoru, kde trochu schází přilnavost, takže byl vůz trochu přetáčivý a bylo těžké s ním jet na limitu. Z pohledu týmu se však na zítřejší závod můžeme těšit. Naše dlouhé výjezdy v pátek podle mě byly docela dobré.

Vitantonio Liuzzi, 18.
Ráno jsme byli rychlí a vůz na změny reagoval dobře - zdálo se, že máme dobrou rychlost. Znovu, již potřetí ze čtyř závodů, jsem se dostal do provozu, a opět za Williamsy a HRT. Ale tak to už chodívá, musíme se na to podívat a zapracovat na tom. Myslím, že pro zítřejší závod jsme ve skvělé formě, protože rychlost nám při delších jízdách nescházela, z 18. místa to bude ovšem mnohem obtížnější. Zůstáváme přesto optimisty a bude na to tlačit, ať už se stane cokoliv.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 11.
Kvalifikace pro nás dopadla dobře, je však škoda, že jsme byli vyřazeni v poslední minutě Q2. Všechno bylo tak blízko. Když se nad tím zamyslíte, byla to jedinečná příležitost přiblížit se k vrcholu. Bylo to skvělé kolo a jsem šťastný z toho, co jsem tam dnes odpoledne předvedl.

Nico Hülkenberg, 16.
Během tréninků jsem prožíval těžké časy, takže jsme se svým umístěním spokojený. Moje poslední kolo nebylo perfektní, protože jsem v poslední zatáčce udělal chybu a ztratil nějaký čas. Myslím, že zítra bude pravděpodobně mokrý závod a já už se nemůžu dočkat.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 12.
Dostáváme se stále blíže Q3 a myslím, že jsme odvedli skvělou práci, především proto, že je pro mě trať nová. Předpokládám, že zítra můžeme mít dobrý závod, protože jsme rychlí na delší vzdálenosti a chceme odvést lepší práci než v Malajsii. Myslím, že máme reálnou šanci na body, ale uvidíme jaké bude počasí. Radši bych se obešel bez deště.

Sebastien Buemi, 13.
Neměl jsem problém vrátit se zpátky do vozu potom, co se mi včera stalo, ale samozřejmě se nedostatek času na trati projevil. Upřímně jsem čekal lepší pozici, ale je to pochopitelné, když v pátek nejezdíte. Pokud jde o závod, zvolili jsme kompromis mezi nastavením do mokra a sucha. Třináctá pozice není daleko od bodů, ale musíme si počkat.


VIRGIN

Timo Glock, 19.
Byla to dobrá kvalifikace a jsem rád, že jsem měl volnou trať. První rychlé kolo mi pokazil Rubens, takže jsem byl frustrovaný. Nejspíš by bylo lepší, ale celkově jsem spojený a rád, že jsme znovu před Lotusem. Zatím jsme měli bezporuchový víkend, takže budeme čekat a uvidíme, co přinese zítřek.

Lucas di Grassi, 22.
Nebyla to pro mě skvělá kvalifikace. Vůz se choval podle očekávání a byl spolehlivý. Byl jsem rychlý v prvních dvou sektorech, ale udělal jsem chybu, která mě stála 3-4 desetiny. V důsledku toho jsem ztratil dvě nebo tři místa na startovním roštu. Cílem bude dokončit jako nejlepší z nováčků. bodů, ale musíme si počkat.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 15.
Osobně jsem spokojený se svým kolem. Nebyl žádný provoz, udělal jsem to nejlepší, co jsem mohl a myslím, že jsem dosáhl maximum toho, co bylo možné. Máme oblasti, ve kterých se potřebujeme zlepšit a také se zlepšíme. Celkově mi zatím chybí přilnavost, stabilita při brzdění také není perfektní a vůz je spíše nedotáčivý.

Hodně se těším na zítřejší závod a opravdu dychtím po opětovném dojetí do cíle velké ceny. Dle předpovědi počasí je velmi pravděpodobné, že bude pršet. To by mohlo učinit závod vzrušujícím. Obecně jezdím za mokra rád, byť je vždy problém s viditelností.

Pedro de la Rosa, 17.
Můj první pokus na měkkých pneumatikách v prostřední části nebyl z mé strany povedený, poslední kolo ale bylo velmi dobré, dokud jsem neudělal chybu v zatáčce č. 14. Zablokoval jsem zadní kola, což mě stálo půl vteřiny, jinak bylo reálné, že bych skončil o dvě místa výše, o mnoho více ne.

Vůz byl dobře vyvážený, takže si nemůžu na nic stěžovat. V kvalifikaci jsme nepoužili náš nový systém zadního křídla, protože ještě chceme pokračovat v jeho testování.

James Key, technický ředitel
Byla to obtížná a velmi těsná kvalifikace. Oba naši piloti na to šlapali, jak jenom mohli. Věděli jsme, že musíme zajet dobré kolo na čerstvých pneumatikách. Základem bylo to vše poskládat za provozu na trati, což se nám podařilo. Žel Pedro ve svém velmi dobrém kole těsně minul vrchol vlásenky a zablokoval zadní kola. Kamuj mohl být také o pár desetinek rychlejší. Měli jsme potenciál stát o pár příček výše, stále však nemáme na postup do poslední části. Je to velmi těsné, uvidíme, co přinese zítřek. Jsme uprostřed pole, stát se může cokoliv.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 20.
Byla to škoda, protože jsme mohli jet rychleji, ale silný vítr sehrál velkou roli a nebylo to snadné. Trochu jsem s ním bojoval. Máme za sebou tři vydařené tréninky, takže můžeme očekávat zítra lepší závod.

Heikki Kovalainen, 21.
Bylo to dobré, ale nepovedlo se mi zajet perfektní kolo. První dva sektory byly v pořádku, pak bohužel přišel nepovedený výjezd na poslední rovinku, kde jsem ztratil asi tři desetiny. Vítr dnes hrál důležitou roli a v brzdných zónách auto vyváděl z rovnováhy. Zítřejší závod bude lepší, protože auto je silnější s plnou nádrží, takže uvidíme, co se stane.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Dnešní den byl klasickou směsicí. Byli jsme silní v trenérku a nebýt posledního sektoru, mohl být Heikki nejlepším z nováčků, ale někdy nejde všechno podle plánu. Jsme spokojeni s naším nastavením, takže je to trochu zklamání, ale jsem přesvědčen, že práce, kterou jsme odvedli na nastavení s těžkým vozem, se zítra vyplatí.

 

HRT

Bruno Senna, 23.
Dopoledne jsme podávali dobré výkony a auto se dobře řídilo. Bylo konzistentnější a měl jsem vůči němu větší důvěru. Oproti včerejšku to je dobré zlepšení, mohli jsme tak udělat krok kupředu. Odjel jsem dlouhé jízdy v rámci přípravy na zítřejší závod.

V mém rychlém kole v kvalifikaci jsem ztratil nějaký čas. Je to OK, jen trochu frustrující, protože vím, že jsem mohl odvést mnohem lepší práci. Jel jsem pomaleji než v mém nejrychlejším kole ve 3. tréninku, protože jsme učinili jisté úpravy v odezvě plynového pedálu, což jízdu ztížilo. Musíme dále testovat. S přibývajícím poznáním také více věřím v dobrou jízdu v zítřejším závodě.

Karun Chandhok, 24.
Měli jsme dopoledne nějaké problémy, což bylo trochu nešťastné. Do kvalifikace jsem vyrazil brzy, což pro nás nebylo špatné, protože jsme se přiblížili dalším týmům. Čeká nás těžký závod na obtížném okruhu. Možná bude také mokro, což by byl náš první závod za deště. Ať už bude jakkoliv, zkusíme z toho vytěžit co nejvíce.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy