Prohlášení týmů po GP Malajsie

Red Bull | foto: Red Bull Racing

V průběhu odpoledne budeme prohlášení jednotlivých jezdců a osobností stájí formule 1 po dnešním malajském závodě v Sepangu aktualizovat.

RED BULL - RENAULT

Sebastian Vettel, 1.
Úžasný den! Nakonec je to pro nás velmi dobrý výsledek, hlavně pro mě po dvou závodech, které jsem nedojel, jak jsem měl. Pro tým bylo klíčové nezpanikařit a zůstat v klidu. Sezóna je dlouhá, tohle je ale nejlepší výsledek, jakého jsme mohli dosáhnout. Markovo druhé místo je velké plus pro tým a spousta bodů.

Okamžitě jsem si uvědomil, že jsem dobře odstartoval. Předjel jsem Nika (Rosberga), byl na vnějšku a povedlo se mi získávat víc a víc. Do první zatáčky je to dlouhý sprint, takže jsem měl velkou výhodu na Marka. Využil jsem svou šanci a prostě to vyšlo. Mark měl o něco lepší výjezd ze druhé zatáčky a nájezd do třetí. Trochu se to tam klouzalo, oba jsme se snažili a bojovali navzájem, ale bylo to s respektem. Kdyby byl Mark na mém místě, udělal by totéž.

Mark Webber, 2.
Víme, že s tím, jak se závody vyvíjí a jak fungují strategie, je začátek závodu klíčový. Trochu se mi protočila kola a na vjezdu do první zatáčky měl Seb velkou výhodu. Nevěděl jsem, kde je Nico, netušil jsem, jestli jet doleva nebo doprostřed, takže jsem brzdil pozdě, měl trochu lepší výjezd a boj pokračoval do čtvrté zatáčky.

Na začátku jsme mluvili s Christianem Hornerem a on nám řekl: "Buďte sami sebou a my byli". Chemie a atmosféra našeho týmu je úžasná. Byl to pěkný boj, ale on si vítězství zasloužil. První a druhé místo je senzační. Raději bych byl o stupínek výš, ale máme za sebou perfektní
víkend.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastický výkon týmu. Bylo úžasné získat bezchybný double. Stálo to obrovský kus práce. Samozřejmě jsme po prvních dvou závodech byli frustrovaní, ale tým zůstal soustředěný. Lidi v továrně se vzdali svých Velikonoc, aby si byli jistí, že naše vozy mají tu nejlepší příležitost
dokončit jeden z nejtěžších závodů.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 3.
Jsem docela spokojený, start bohužel nebyl moc dobrý. Bylo toho na mě moc, hodně se mi roztočila kola a příliš jsem ztratil. Od té chvíle jsem věděl, že držet se Red Bullů bude těžké. V prvním stintu na měkčích pneumatikách jsem dost bojoval, Kubica dokázal zůstat těsně za mnou, to nebylo v plánu. Na tvrdé směsi už jsem se cítil dobře. Trochu jsem se obával Hamiltona, čekal jsem, že bude rychlý, ale nedokázal předjet lidi za mnou.

Michael Schumacher, nedokončil
Je škoda, že jsem nemohl dokončit závod, ale bohužel jsem přišel o matici levého zadního kola. Auto v šesté zatáčce zčistajasna začalo být nestabilní, skoro jsem nemohl zatočit. Nejdřív jsem si myslel, že se stalo něco se zavěšením, ale když jsem zastavil a podíval se, bylo jasné, že chybí matice. Je to něco velmi neobvyklého, na testech jsme takový problém nikdy neměli, musíme se na to podívat. Nemá smysl být naštvaný, tohle je součást motorsportu.

Ross Brawn, šéf týmu
Nico dnes odjel excelentní závod a svým prvotřídním výkonem si zajistil třetí pódium v kariéře, první pro tým. Jsme potěšení, že jsme dosáhli na první pódium se stříbrnými šípy v Malajsii a můžeme ocenění své práce sdílet s naším hlavním partnerem na jeho domácí velké ceně. Michaelův vůz ztratil matici z kola, to je problém, jaký jsme nikdy neměli. Matice jsou na roštu kontrolovány, musíme to prošetřit a provést nutná opatření.

 

RENAULT

Robert Kubica, 4.
Další zábavný závod, auto mělo celé odpoledne stabilní tempo. Start závodu byl velmi důležitý, v první zatáčce jsem se dostal před Hülkenberga a dobře jsem vyjel z druhé zatáčky, což mi pomohlo překonat Sutila. Potom jsem si udržoval pěkný náskok, ale neměli jsme dostatečné tempo, abych dohnal Rosberga.

Vitalij Petrov, nedokončil
První polovina závodu byla skvělá zábava, užíval jsem si souboje s ostatními auty, hlavně s Hamiltonem. Uprostřed závodu pak vůz prostě zastavil, myslím, že to byl problém se spojkou. Jsem zklamaný z odstoupení, ale mám teď víc zkušeností a naučil jsem se hodně o šetření pneumatik, to mi do dalších závodů pomůže.

Alan Permane, hlavní závodní inženýr
Robert dnes odjel perfektní závod, když se dostal až na čtvrté místo během prvního kola, které pak udžel až do konce. Zkoušeli jsme dostihnout Rosberga, Mercedes má však fakticky stejnou výkonnost a tak jsme se museli spokojit se čtvrtým místem. Vitaly předvedl další perfektní start a v závodě si vedl neméně dobře. Když přezul na tvrdší směs, trápila ho nízká přilnavost zadních pneumatik, ale potom jeho závod zkončil kvůli závadě převodovky, kterou stále vyšetřujeme.

 

FORCE INDIA - MERCEDES

Adrian Sutil, 5.
Závod byl velice vzrušující a konečné páté míso je vynikajícím výsledkem. Osobně jsem doufal v dobrý výsledek, protože již v prvních dvou závodech jsem byl velice blízko úspěchu, ale vždy jsem byl postižen nepřízní osudu. Celková výkonnost týmu byla velice dobrá. Souboj s Lewisem byl mnohdy těsný, především pak v závěrečných částech závodu. Věděl jsem však, že když se vyvaruji chyby, nebudu mít větších problémů. Hlavně jsem se snažil udržet koncentraci. Přes mnohdy divoce vypadající jízdu jsem měl vše pod kontrolou. Myslím, že tuto výkonnost si můžeme přivézt i do Číny.  Stále totiž patříme mezi deset nejlepších, proto postup do Q3 v sobotu a několik bodů v neděli je v této fázi sezony výborným výsledkem.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Měl jsem dobrý start, z desáté pozice až na sedmou, výkonnost byla dobrá, ačkoli jsem byl zaseknutý za Hűlkenbergem. Nemohl jsem jej předjet, ačkoliv jsem byl rychlejší. V tu dobu jsme stále doufali v dobrý výsledek. Naneštěstí jsem začal mít problém s pedálem plynu v průběhu 12. kola. Nevěděli jsme, co přesně tento problém způsobilo, ale po chvíli jsem úplně ztratil výkon a byl konec. Jsem nespokojený se svým výsledkem, na druhou stranu jsem rád za Adriana, který získal velkou porci bodů, což nám pomůže v Poháru konstruktérů.

Vijay Mallya, šéf týmu
Tři závody a třikrát umístění na bodech, jsem absolutně spokojený. Adrian odjel skvělý závod s chladnou hlavou, přestože na něj tlačil Lewis Hamilton. Znovu jsme přesvědčili o kvalitách našeho vozu a naší schopnosti se prosadit z půli závodního pole až na čelo. Jediné negativum je, že jsme nemohli dokončit s oběma vozy na bodech.

 

MCLAREN - MERCEDES

Lewis Hamilton, 6.
Skvěle jsem odstartoval, dostal se na vnitřek a předjel v prvním kole spoustu aut. Na první sadě pneumatik jsem na to mohl pořád šlapat, skoro jsem dokonce předjel Sebastiana (Vettela) po jeho zastávce. Po svém pistopu jsem se snažil, jak jsem uměl, předjet Adriana, ale on byl hodně důvtipný, měl čisté výjezdy ze zatáček a byl jednoduše moc rychlý na rovinkách. Odjel vlastně fantastický závod prakticky bez chyby. Myslím, že dokončit po startu z dvacátého místa na šesté pozici je brilantní výsledek. Podle mě jsme dnes ukázali, že jsme dost rychlí, abychom bojovali s těmi nejlepšími. Upřímně jsem se svým závodem spokojený, víc bych už žádat nemohl.

Jenson Button, 8.
Můj první stint byl opravdu těžký. Na výjezdu z první zatáčky jsem se ocitl na vnějšku, a to se ukázalo jako ne zrovna nejlepší místo. Propadl jsem se a zůstal vězet za Fernandem, nedařilo se mi ho předjet. Měkké pneumatiky byly v prvních kolech docela špatné, neměl jsem žádnou přilnavost na zádi ve vysokých rychlostech. Nemohl jsem předjíždět, ztratil spoustu času. Zariskoval jsem, zajel brzy do boxů a vrátil se na prázdné místo na trati. Dařilo se mi, ale byl jsem na tvrdých tak dlouho, že začalo být těžké držet za sebou auta o dvě vteřiny na kolo rychlejší. Felipe mě nakonec předjel. Fernando to zkusil několikrát, naposled vyjel hodně daleko do první zatáčky, ale mě se povedlo mu na výjezdu předjetí vrátit. A pak mu najednou odešel motor. Nevím, co se mu stalo, ale byl to dobrý souboj. Netušil jsem, že boj o osmé místo bude tak těžký!

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes jsme viděli dvě naprosto odlišné, ale rovnocenně úchvatné jízdy Lewise a Jensona. Lewis začal na tvrdých pneumatikách, jel dlouho a v první části závodu se úžasně posunul nahoru díky sérii dechberoucích předjížděcích manévrů. Jenson měl opačnou strategii, začínal na měkkých gumách a brzy stavěl. Dokázal tvrdé pneumatiky udržet ve vynikající kondici a bránit svou pozici proti vozům, které měly čerstvější obutí. Zároveň v celém závodě zajížděl dobré časy. My bychom bývali lehký deštík přivítali. Ale to, že odjíždíme z Malajsie o dvanáct bodů bohatší po suchém závodě, svědčí o profesionalitě a odhodlání, jaké tu dnes Lewis a Jenson předvedli. Tým také odvedl fantastickou práci. Lewisova zastávka byla nejrychlejší, jakou jsme v tomto roce předvedli.

 

FERRARI

Felipe Massa, 7.
Vzhledem k tomu, odkud jsme startovali, je sedmé místo zřejmě to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Zkusili jsme co nejvíce odložit výměnu pneumatik, také protože v minulých dnech zde odpoledne vždy pršelo – a pokud by k tomu došlo i dnes, využili bychom naskytnuté příležitosti.

Naneštěstí ale déšť nepřišel. Měkké pneumatiky byly rychlejší, ale na startu zřejmě dráha nebyla dostatečně pogumovaná, abychom z nich dostali to nejlepší; naše strategie byla správná. Souboj s Buttonem byl velmi komplikovaný: na rovinkách vždycky poodjel, ale když udělal chybu v poslední zatáčce, tak jsem se mohl dostat dostatečně blízko na to, abych ho na brzdy poprvé předjel. Dnešní závod dokazuje, že musíme bojovat v každém kole šampionátu. Je před námi ještě spousta práce, musíme zůstat soustředěni a neubrat ze svého úsilí.

Fernando Alonso, 12.
Byl to velmi obtížný víkend. Udělali jsme velkou chybu ve včerejší kvalifikaci a dnes v závodě jsem musel odstoupit kvůli problému s motorem. Můj závod od počátku jako stoupání do kopce: měl jsem hned na startu problém s převodovkou a musel jsem prakticky celý závod odjet bez spojky.

Když se podívám na ty pozitivní věci, tak mě selhání motoru připravilo pouze o dva body. Bylo by to mnohem horší, kdybych vedl! Vzhledem k tomu, co se stalo v předešlých dnech, očekával jsem déšť, takže jsme první stint co nejvíce natáhli, ale žel, nepršelo. Dnes jsme Red Bullu dali malý dárek: kdybychom se kvalifikovali normálním způsobem, pěkně bychom jim to osladili.

O motor si nedělám starosti, naši inženýři mají dostatek zkušeností a schopností, aby to vyřešili. Vzhledem k tomu všemu, co se stalo, můžeme být hrdí na to, co se nám v závodě podařilo a k příští velké ceně, kde se pokusíme zvítězit, můžeme vzhlížet s důvěrou.

Stefano Domenicali, šéf týmu
V žádném případě nemůžeme být spokojeni s vystoupením, které jsme tento víkend předvedli. Přijeli jsme sem s trošku jinými očekáváními. Dnešní výsledek je ale zapříčiněn už včerejší kvalifikací. Když startujete vzadu, tak je těžké, dostat se vpřed. Měli jsme navíc pár problémů se spolehlivostí. Pokud chceme bojovat o titul, tak se jich v budoucnu musíme vyvarovat.

Fernando jel od začátku fantastický závod, musíme vzít v úvahu, že ho už od zaváděcího kola provázely problémy s převodovkou. I přes zmíněné problémy dokázal vydržet v boji o body až do samotného konce závodu, to je úžasné. Felipe také odjel skvělý závod, zvláště pak druhá část byla skvělá. Jeho momentální vedoucí pozice v pořadí jezdců je odměnou za výsledky ze začátku sezony.

Jak tedy hodnotíme první tři závody? Pozitivně, protože vedeme oba šampionáty. Ukázali jsme, že jsme konkurenceschopní. Máme vše potřebné: skvělý vůz, jezdce i tým.

 

TORO ROSSO - FERRARI

Jaime Alguersuari, 9.
Jsem velmi šťastný, že jsem dnes dosáhl na body. Musím přiznat, že tak brzy v sezóně jsem to nečekal. Velké díky patří každému v týmu, kdo tvrdě pracoval na dosažení tohoto výsledku. Krůček po krůčku jsem se zlepšoval, tenhle víkend byl ale těžký, protože jsem trať neznal. Závod jsem si užíval, hlavně souboje s některými soupeři, myslím, že jsem se minulý týden od Michaela v Melbourne naučil něco o umění boje.

Sebastien Buemi, 11.
Tenhle závod se pro mě nevyvíjel moc dobře, po docela dobrém startu mi v prvním kole při kontaktu s Kobajašim bylo poškozeno přední křídlo. Od té doby jsem byl nedotáčivý a chyběla mi přilnavost. Většinu závodu jsem odjel s poškozeným křídlem. Když mi ho vyměnili, zajel jsem několik rychlých kol, ale to už bylo pozdě.

 

WILLIAMS - COSWORTH

Nico Hűlkenberg, 10.
Dnes se nám podařilo sebrat jen jeden bod a to spíše jen díky naší spolehlivosti, ale to je závodění. Jinak to byl velice těžký závod a my jsme jednoduše neměli formu. Doufám, že se zlepšíme, protože momentálně je patrné, že nestíháme vývoj ostatních.

Rubens Barrichello, 13.
Opravdu si nedovedu vysvětlit, co se stalo na startu. Musíme to s týmem vyšetřit. Kvůli tomuto problému jsem se propadl až na úplný konec pole. Proto jsme vyzkoušeli jinou strategii, která by mě dokázala vrátit zpět, ale nebyli jsme dostatečně konkurenceschopní. Dnes jsme přišli o dobrou šanci k zisku bodů.

Sam Michael, technický ředitel
Dnes jsme zažili těžký závod a podařilo se nám vybojovat pouze jeden bod. Oba jezdci se velice trápili na startu. Rubens se nemohl vůbec rozjet a u Nica došlo k silnému protáčení kol. Rozhodli jsme se k časné zastávce pro Rubense, kdy přezouval na tvrdší směs. Nico zastavoval také dříve, kvůli elektronickému problému na jeho volantě. Musíme ještě zapracovat na startovací proceduře a celkové konkurenceschopnosti.

 

VIRGIN - COSWORTH

Lucas di Grassi, 14.
Dnes to byl velice těžký závod – jak po stránce fyzické, tak mentální. Každopádně jsem velice rád, že se mi podařilo dovézt náš vůz až do cíle. Podařil se mi velice dobrý start, když jsem získal hned pět pozic k dobru. Na začátku jsme měli velice dobrou výkonnost, která vydržela i poté, co mi Heikki Kovalainen urazil menší část předního křídla, když se mě snažil předjet. Pak jsem absolvoval velice rychlou zastávku v boxech a i nadále jsme byli rychlí. V tu chvíli jsme byli před všemi ostatními novými týmy, což znamenalo, že můžeme zvolnit a kontrolovat situaci. Tomuto výsledku předcházelo dlouhé čekání během kterého jsme prožili mnoho těžkých situací. Nyní jsme však udělali skutečný pokrok a již víme, že jsme schopni dalších kroků vpřed. Dnešek ukázal naši pravou formu a je možné cítit, že letošní sezona pro nás začala právě nyní. Odstoupení Tima je skutečně škoda, ale myslím si, že se můžeme dívat dopředu a začít závodit.

Timo Glock, nedokončil
Podařil se mi poměrně dobrý start a první kola byla velice zábavná díky mnoha soubojům. Pak jsem  dojel Jarna Trulliho a byl jsem o dost rychlejší. Pokusil jsem se ho předjet, ale zablokovala se mi zadní kola a z nějakého neznámého důvodu již nedošlo k jejich odblokování, pak jsem trefil Jarna. Nejspíš to byla moje chyba. Každopádně je vynikající, že Lucas dokončil závod před Lotusem, což je dobré pro tým. Doufám, že příště již dojedeme oba.

Nick Wirth, techický ředitel
Konečně jedno z našich aut uvidělo šachovnicovou vlajku. Toto je výborná odměna pro všechny ve Virgin Racing a Wirth Research. Chtěl bych poděkovat všem našim partnerům, sponzorům a fanouškům za jejich trpělivost a chápavost, kterou projevili během posledních měsíců. Závod byl z našeho pohledu trošku stresující, protože jsme nevěděli, zda začne pršet. Když závod dospěl do stádia, kdy jsme už věděli, že toto riziko pominulo, museli jsme začít vymýšlet strategii, jak vystačit s palivem, které jsme měli natankované. Lucas si osvojil vynikající techniky přispívající k šetření paliva a tak i přes limitovanost naší nádrže dojel až do cíle. Celý víkend, od začátku až do konce byl jasným krokem vpřed.

 

HRT - COSWORTH

Karun Chandhok, 15.
Jsem nesmírně šťastný, že se mi podařilo po GP Austrálie dokončit můj druhý závod v kariéře, zvláště pak po těžkém startu do sezony v Bahrajnu. Vyhnuly se mi problémy a zastávku v boxech jsem si odbyl v 17. kole. V kole 45 jsem si vyloženě užil, když jsem předjížděl Jarna Trulliho na Lotusu. Moc děkuji týmu, dnes bylo opravdu těžké závod dokončit, ale my jsme to dokázali!

Bruno Senna, 16.
Měl jsem dobrý start a bojoval jsem s ostatními jezdci. Jsem moc rád, hlavně za tým, že se podařilo dokončit závod s oběma vozy. Pro nás to byl další pozitivní víkend, udělali jsme krok vpřed ve vývoji vozu.

 

LOTUS - COSWORTH

Jarno Trulli, 17.
Dobře jsme odstartovali, ale pak mě ve druhém kole trefil Glock. Roztočil jsem se a můj závod tím byl poznamenaný. Dovezl jsem však auto domů, takže je vidět, že naše snažení se na poli spolehlivosti nese ovoce.

Heikki Kovalainen, nedokončil
Navzdory problémům to byl pro nás dobrý závod. Můj závod nebyl z nejlepších, propadl jsem se dozadu. Dostal jsem se do dobrého rytmu, ale začal pozorovat nějaké potíže. Snažil jsem se předjet di Grassiho, ale zavadil jsem o jeho přední křídlo a poničil si levou zadní pneumatiku,
takže jsem musel k mechanikům. I přes problémy jsme však měli konkurenceschopné auto a já se v něm cítil dobře.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Krása tohoto sportu spočívá v tom, že jednou jste dole a jednou nahoře. Po včerejším nadšení z Heikkiho postupu do druhé části kvalifikace jsme dnes byli trochu dole. Jarno měl potíže s řízením, protože na zádi byla poškozená karosérie, takže odvedl kus práce, když dovezl auto do cíle. Heikki měl nějaké potíže s vysokými teplotami.

 

BMW SAUBER - FERRARI

Kamui Kobayashi, nedokončil
Porucha přišla velice nečekaně. Za zatáčkou jedna jsem najednou ztratil všechen výkon, jednoduše smůla. Dnes jsem byl ve velice dobré pozici a mohl jsem přes špatný start bodovat. Na startu zůstal zůstal stát Rubens Barrichello a to mě stálo dvě místa. Odstoupení ve dnešním závodě je pro nás velkou škodou.

Pedro de la Rosa, nestartoval
Přirozeně je to velice překvapivé – nenastoupit do závodu, vůbec, když se na tento závod připravujete celý rok, tak je to zde fyzicky náročné. Tato závada byla neobvyklá, neočekávaná a nešťastná.

Willy Rampf, technický ředitel
Jednalo se o velice smolný závod po slibné výchozí pozici. Pedro musel vůz odstavit ještě před příjezdem na startovní rošt, Kamui odpadl v průběhu devátého kola. V obou případech se jednalo o poruchy motorů Ferrari.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy