McLaren
Lewis Hamilton, 1. (v prvním tréninku) a 1. (ve druhém tréninku)
Myslím, že jsme dnes prožili dobrý první den. V autě jsem se cítil dobře - snad vůbec nejlépe, co jsem kdy na tomto okruhu jezdil. Pokaždé když letos vyjedu na okruh, tak mi to připadá, jako bychom byli miliónkrát lepší než posledně, což je pozitivní. Stále se pokoušíme získat lepší cit pro pneumatiky, učinili jsme však dobré první kroky.
Večer si ještě sednu se svými inženýry a uděláme pár změn. Zatím nevíme, jak jsou na tom ostatní, takže se musíme soustředit na vlastní výkonnost, jsme ale optimističtí vzhledem k dnešním drobným pokrokům. Doufám, během zítřejší kvalifikace počasí vydrží.
Jenson Button 3. a 4.
Docela mi dnes trvalo, než jsem se sžil s nastavením vozu. Nejprve jsem s ním nebyl spokojený, vyvážení mi nevyhovovalo, ale ke konci se to zlepšovalo. A to je mě těší: bylo příjemné zjistit, že jsme to nakonec vylepšili, protože to bylo úplně jiné, než jsem chtěl.
Stále se zlepšujeme a dostáváme se do formy, což je povzbuzující. Nevíme, jak má být zítra, ale popereme se s tím, ať už bude jakékoliv počasí.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Z výsledkových listin je patrné, že se ubíráme správným směrem, večer se však budeme soustředit na to, abychom získali z vozu maximum, obzvlášť při delších jízdách, kde bude výkonnost pneumatik klíčová.
Lewis učinil velký pokrok v obou trénincích. Všechny nás těší, že MP4-25 je nejlepším McLarenem, který zde řídil. Jenson se trochu trápil při hledání správného vyvážení, zejména na začátku odpolední části, se svými inženýry ale dobře pracoval a nakonec se jim to podařilo vylepšit. Věřím, že přes noc před zítřejším tréninkem udělají další pokroky.
I když si uvědomujeme, že nepředvídatelné malajské počasí může výrazně promluvit do konečného pořadí po zítřejším dnu, tak jsme spokojeni se základy, které jsme dnes položili.
Red Bull
Sebastien Vettel, 9. a 2.
Měl jsem sice menší problémy, ale nebylo to nic vážného. Mark Webber bohužel musel svůj vůz odstavit a nemohl tak dokončit trénink. Vypadá to na motor. Dnes nejsem na 100% šťastný, myslím, že musíme zrychlit. McLaren a Mercedes vypadají rychle a Ferrari je dobré v dlouhých jízdách. Uvidíme, jak na tom jsme. Tento okruh je kvůli teplotě a také vlhkosti jedním z nejtěžších v kalendáři.
Mark Webber, 6. a 20.
Ve druhém tréninku mě hned na začátku zastavil motor. Nikdy nechcete, abyněco narušovalo váš páteční program. Tohle ale docela zásadně změnilo můj den. Auto se ale chovalo docela dobře, jak ve vysokých rychlostech, tak i v těch nízkých. Nikdy není příjemné, když Vám odejde motor, ale tento byl již starý. Dnes jsem si nemohl vyzkoušet měkčí pneumatiky, musím počkat do zítřka.
Michael Schumacher byl po dnešku mnohem spokojenější
Mercedes GP
Nico Rosberg, 2. a 3.
Náš program dnes šel podle plánu a během dvou tréninku jsme udělali pokroky. Práce s pneumatikami, kterou jsme dokončili, byla obzvlášť užitečná, takže večer budeme mít co zkoumat s cílem před kvalifikací vůz ještě vylepšit. Zde v Malajsii to je kvůli horku a vlhkosti vždycky těžké, ale Sepang patří k mým oblíbeným okruhům.
Michael Schumacher, 4. a 5.
Jsem spokojený s dnešní práci, tréninky šly tak, jak jsme očekávali. Dopoledne jsme měli problém s brzdami, takže jsem nemohl vyjet hned od začátku. Když se mi to ale povedlo, cítil jsem, že máme dobrou rychlost.
Ohledně naší výkonnosti musíme ale zůstat realisté, na nejrychlejší můžeme stále trochu ztrácet. Dobré je, že si zde můžete hrát s jízdní stopou, jelikož trať je docela široká, a získat tak trochu času. Budeme si muset počkat jako obvykle do zítřka, abychom viděli, jak se to v kvalifikaci pro nás vyvine a jaké bude počasí.
Renault
Robert Kubica, 5. a 6.
Normální pátek, pracovali jsme na tom, abychom se sžili s odlišnými charakteristikami okruhu. Dopoledne jsme párkrát vyjeli, abychom poznali a vylepšili vyvážení vozu, odpoledne jsme se zaměřovali na hodnocení pneumatik a jejich srovnání. neměl jsem žádné problémy během obou tréninků, takže to byl celkově poměrně jednoduchý pátek.
Vitalij Petrov, 14. a 9.
Celkové vyvážení vozu bylo dnes dobré. Cítím, že jsem určitě udělali pokrok ve srovnání s Melbourne. Naneštěstí mě dopoledne postihl problém s palivovým čerpadlem a odpoledne s únikem vody, což mě stálo nějaký čas.
Stále je před námi mnoho práce, kterou musíme přes noc a zítra odvést, abychom z auta dostali co nejvíce a dobře se kvalifikovali do závodu. Dnes i zítra mám na ruce černý pásek kvůli lidem, kteří byli zabiti či zraněni tento týden ve stanicích metra Ljubjanka a Park kultury v Rusku. Soucítím se všemi, které postihla tato tragédie.
Piloti Ferrari - Massa (vlevo) s Alonsem (vpravo)
Ferrari
Fernando Alonso, 8. a 7.
Nemá cenu cokoliv usuzovat dle pátečních časů: jsem sedmý, ale také jsem mohl být druhý či poslední a nic by to neměnilo. Vše souvisí s odlišnými programy jednotlivých týmů. Z naší strany jsem rozumně spokojený s tím, co jsme zde odvedli a první dojmy jsou takové, že se to nebude příliš lišit od toho, co jsme viděli v Bahrajnu či Austrálii - obzvlášť proto, že uběhly sotva 4 dny, za které se toho moc změnit nedá.
Očekávám, že velmi konkurenceschopným Red Bull, McLaren a Mercedes - tak jako dříve. Musíme odvést co nejlepší práci. Nebude to jednoduché, ale nemáme žádné důvody k pesimismu. Teploty motoru, brzd, pneumatiky, ale také piloti, budou důležitými faktory, které musíme mít pod kontrolou.
Felipe Massa, 11. a 15.
Jako obvykle je po třech hodinách tréninku těžké vyvozovat nějaké ukvapené závěry. Jezdili jsme s odlišným programem než většina týmů, proto nedokážeme říci, jak na tom ve srovnání s nimi jsme. Je jasné, že Red Bull a McLaren zde budou velmi dobří, takže počkejme a uvidíme, jak na tom budeme v kvalifikaci a zvláště v závodě.
Zkoušeli jsme nalézt dobré nastavení, abychom pochopili chování pneumatik. Auto se chová také celkem dobře. Musíme jen trochu více zapracovat na zlepšení naší momentální výkonnosti, nemáme ale zvláštní problémy v žádné oblasti. Tentokrát jsem měl zkrátka z F10ky na okruhu s kombinací rychlých zatáček dobrý pocit.
Chris Dyer, šéf traťových inženýrů
Pár technických problémů nám neumožnilo projít vše, co jsme měli v plánu, přesto jsme ale nasbírali dostatek dat, abychom se na kvalifikaci a závod co nejlépe připravili. Musíme pro kvalifikaci najít více výkonnosti - na tom budeme dále pracovat.
Obě směsi Bridgestonu jsou si velmi podobné co se opotřebení týče: měkčí je o něco rychlejší na kolo, na delší vzdálenosti to už není tak jasné. Počasí je zde samozřejmě neznámou, která visí nad zbytkem víkendu - pravděpodobnost deště může sehrát hlavní roli.
Toro Rosso
Sebastien Buemi, 10. a 8.
S dneškem jsem spokojený. Ráno jsem poznával, jak se náš vůz na této trati chová, a odpoledne se nám podařilo odkroužit hodně okruhů, včetně jednoho velmi dlouhého stintu zaměřeného na chování pneumatik. Tento výjezd trval 30 kol, což je víc než polovina závodu. Podmínky, zvláště pak teplota a vlhkost, jsou velmi náročné.
Jaime Alguersuari, 13. a 14.
Pro mě je to další nová trať, zatím jí znám pouze ze simulátorů. Skutečnost je ale odlišná, myslím, že je to docela těžký okruh. Naučit se novou trať a ještě pochopit chování pneumatik je obtížné. Ráno jsem ztratil nějaký čas kvůli problémům s elektronikou. Na delších výjezdech se vůz choval dobře.
Force India
Adrian Sutil, 7. a 10.
Dnešek jsme sledovali náš obvyklý páteční program. Musel jsem být docela trpělivý, protože dráha byla zrána zaprášená, takže jsem jen jezdil a poznával okruh. Odpoledne jsme trochu pracovali na nastavení. Bylo to za těchto vysokých teplot obtížné, přehřívaly se nám rychle pneumatiky a byl to problém je udržet pod kontrolou. Máme pár věcí, na které se v oblasti nastavení musíme podívat, ale zítřek by měl být dobrý. Jsme mezi desítkou nejrychlejších, za nejlepšími čtyřmi týmy. Myslím, že to bude zajímavý den, možná se k tomu přidá i déšť.
Vitantonio Liuzzi, 12. (jezdil pouze odpoledne)
Byl to dobrý úvodní den tréninků pro tým. Chyběly mi dopolední jízdy, ale udělali jsme v nich to nejdůležitější - poznali jsme pneumatiky a plnili cíle našeho programu. Jsme docela spokojeni. I když vůz trpěl trochu nedotáčivostí v rychlých zatáčkách, reagoval dobře a pochopili jsme fungování pneumatik při dlouhých výjezdech. Vypadá to, že nás čeká kvalifikace, protože v 16 hod začalo znovu pršet. Jsem si však jistý, že se dokážeme poprat s rozmary počasí.
Sauber
Kamuj Kobajaši, 12. a 11.
Vůz se zdá být lepší, než tomu bylo v Melbourne, ale samozřejmě musíme pokračovat v těžké práci a najít ještě lepší tempo. V odpoledních hodinách byl asfalt opravdu horký a dosahoval až 50 stupňů Celsia a to je pro pneumatiky těžké. Ale možná je to užitečná zkušenost pro kvalifikaci a závod, které se také jedou v odpoledních hodinách.
Pedro de la Rosa, 16. a 13.
Byl to opravdu pozitivní pátek, během kterého jsme zapracovali na řadě věcí včetně zadního křídla. Vyvážení je dobré a jsem v autě šťastnější než v Austrálii. Navíc jsem si užíval rychlé zatáčky v Sepangu. Nicméně musíme udělat další krok.
Willy Rampf, technický ředitel
Použili jsme různé konfigurace našeho nového zadního křídla. Zanalyzujeme tady a v továrně v Hinwilu naše data a rozhodneme o dalších krocích.
Williams
Rubens Barrichello, 18. a 16.
Dnes to byl pro nás těžký den. Museli jsme řešit spoustu problémů, vypadá to tak, že nejsme tak rychlí, jak bychom měli být. Takže nás čeká velmi náročná noc, kdy musíme zjistit, co za tím vězí.
Nico Hülkenberg, 17. a 17.
Byl to náročný den, nebyly to ideální páteční tréninky. Na mém autě se objevily nějaké technické problémy. Zatím moc nevíme, o co konkrétně se jednalo. Musíme v týmu dát hlavy dohromady, abychom před kvalifikací zjistili, kde je problém.
Sam Michael, technický ředitel
Dnešní den jsme strávili prací na startech, zkoušeli jsme nějaké věci ohledně difuzoru a také předních brzd. Vypadá to, že pneumatiky jsou opět docela trvanlivé. Během zbytku dne a také noci musíme ale najít více rychlosti v našem FW32 pro zítřejší kvalifikaci. Ráno se objevily nějaké mechanické problémy na Nicově voze, ale mechanici je rychle vyřešili.
Heikki Kovalainen - letos v Lotusu
Lotus
Jarno Trulli, 18.
Začalo to jako obtížný den, podařilo se mi ale najít dobré nastavení a nakonec to byly dva dobré tréninky. Vypadá to, že jsme ve srovnání s ostatními nováčky konkurenceschopní. Protože však chceme bojovat s nejlepšími týmy, budeme se snažit detailněji pracovat na nastavení, začneme s tím od Barcelony.
S dnešními tréninky jsem spokojený: když je srovnám s předchozími dvěma závody, oba proběhly bez problémů, za to jsem moc rád. Horko mám rád -rád závodím za vedra, prověří to fyzickou kondici. Zde se mi vždy i dařilo, takže se na zítřek a neděli těším.
Heikki Kovalainen, 19. (dopoledne nejezdil)
S vozem jsem hodně spokojený - neměl jsem samozřejmě tolik času v dnešních trénincích, ale cítil jsem se dobře a to mi dodává sebedůvěru. Těším se na závod, který je před námi - myslím, že jsme opravdu ve formě.
Zkoušeli jsme různá nastavení s mým vozem a trvalo mi pár kol, než jsem si na to zvykl, ale opravdu mě to potěšilo a jsem fakt spokojený. Těším se, až zítra naskočím znovu do auta. Co se týče počasí, je zde velmi horko a vlhko, obtížné podmínky. Cítím se ale dobře a fyzicky připravený pro závod.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Celkově velmi úspěšný den. Bylo fajn mít Fairuze dopoledne ve voze - byl schopen dokončit celý svůj program. Odpoledne převzal auto Heikki, který také dokončil to, co bylo v plánu: vyhodnocení pneumatik a závodní rychlosti vozu.
Neměli jsme žádné mechanické problémy ani na jednom monopostu. Jsem tedy celkově velmi potěšený pokrokem, který děláme - dobrá práce celého týmu.
Virgin
Timo Glock, 20. a 21.
Měli jsme dobrý začátek víkendu, bez vážnějších problémů, což je povzbudivé. Na konci jsme měli drobný problém s posilovačem řízení, což znamenalo, že už jsem nemohl vyjet. Tým přesto odvedl skvělou práci a zůstáváme optimisté pro zbytek víkendu.
Lucas di Grassi, 21. a 22.
Skutečně skvělý den bez problémů. Auto se řídilo hladce a to znamená lepší výkon. Dokládá to, že se vyvíjíme jako tým a zlepšujeme vůz.
HRT
Karun Chandhok, 24. a 23.
Tréninky pro nás byly užitečné, protože jsme zvládli nějaké dlouhé výjezdy. Je pozitivní, že jsme toho odjeli tolik, což je taky naším cílem pro tento víkend.
Bruno Senna, 23. a 24.
Byli jsme připraveni už při prvním tréninku, z čehož mám dobrý pocit. Splnili jsme náš program a neměli mechanický problém. Je dobré mít takovou spolehlivost. Těšíme se na třetí trénink před dobrou kvalifikací.