Nejprve si připomeňme mapu okruhu. V něm nás nyní zajímají hlavně čtyři místa, z nichž zbylé tabulky maximálních rychlostí budou vycházet.
Na cílové rovince se měří rychlost jednak na cílové čáře, a potom také na jejím konci těsně před brzdnou zónou do první zatáčky.
Další dvě místa, ze kterých budeme snímat rychlost, se nacházejí na konci prvního sektoru před brzděním do zatáčky č. 6 a na konci 2. sektoru před rychlou 11. zatáčkou.
První tabulka nám přibližuje hodnoty z cílové rovinky - první sloupec z rychlosti na cílové čáře a druhý z měření v nejrychlejší části okruhu před první zatáčkou (speed trap).
Jezdci jsou v ni seřazeni dle maximální rychlosti na speed trapu. Sloupec "Zrychlení za cíl. čarou" obsahuje rozdíl mezi rychlostí dosažené na speed trapu a rychlostí zaznamenané na cílové čáře. Poslední údaj je časové razítko maximální rychlosti na konci rovinky, které podle mě lépe svědčí o době měření než číslo kola.
Tab č. 1 - Maximální rychlosti ze dvou čidel na cílové rovince
Nejrychlejší zde byly s jasnou převahou oba McLareny. Jejich systém F-duct jim očividně skvěle funguje, protože v pomalejších zatáčkách není patrný kompromis v přítlaku. Ostatní údaje vyčtete z tabulky.
Velký nárůst rychlosti u všech pilotů krom Webbera - např. u Glockova Virginu až o 17,4 km/hod - je dán podle mě tím, že piloti jeli v závěsu za jiným vozem v aerodynamickém stínu. Není možné, aby byl Renault v Australanově Red Bull tak slabý. Jako jediný se zde zřejmě nepokoušel ani o předjetí.
U Sutila a Senny vidíme záporné hodnoty. Jak to? Oba totiž v závodě skončili poměrně záhy (první jmenovaný v desátém, Brazilec již v pátém kole) v době, kdy byla dráha mokrá bez vyjeté suché stopy a monoposty měly plnou nádrž - začínali tudíž brzdit těsně před čidlem na konci cílové rovinky.
Pro úplnost dnes přidávám ještě naměřené rychlosti míst, která ohraničují jednotlivé sektory. V tom prvním před 6. zatáčkou byl také nejrychlejší Lewis Hamilton - ovšem před Markem Webberem. Oba totiž v poslední fázi závodu po svých druhých zastávkách předvedli zběsilou stíhací jízdu - zatímco ostatní zde již znatelně ztráceli. Měli sice také prázdné vozy, ovšem staré pneumatiky v bídném stavu.
Tab. č. 2 - Maximální rychlosti na konci 1. sektoru
I na pomezí druhého a třetího sektoru před velmi rychlou zatáčkou č. 11 a 12 byl nejrychlejší Lewis Hamilton. A to s obrovským náskokem, který si vysvětluji tím, že jako jediný zde zaútočil na pilota před sebou (Rosberga) - zavěsil se za jeho zadní spoiler a pokusil se předjet.
Tab. č. 3 - Maximální rychlosti na konci 2. sektoru
McLareny díky svému chytrému řešení F-kanálu na rovinkách kraloval. Na vítězství to dnes sice stačilo, ale na pomyslný titul momentálně nejrychlejšího vozu zdaleka ne. MP4-25 má krom kvalifikační rychlosti další slabiny, na kterých musí ve Wokingu zapracovat, chtějí-li pomýšlet na titul.