Prohlášení pilotů po trénincích

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Úvodní dvojice měřených tréninků před Velkou cenou Austrálie je za námi. Během prvního za hezkého počasí jezdci pomalu poznávali trať, ve druhém ale dvakrát zapršelo, což týmům zkomplikovalo přípravy na kvalifikaci a závod. Jak dnešek viděli jednotliví piloti?

McLaren
Lewis Hamilton, 7. (v první tréninku) a 1. (ve druhém tréninku)
Trať byla dopoledne hodně špinavá, všichni čekali, až ostatní vozy vyčistí ideální stopu, ale já jsem chtěl vyjet a užít si to.

Ve srovnání s Bahrajnem jsme určitě udělali pokrok, pocit z rychlosti na jedno kolo je lepší. Na tom jsme ostatně pracovali od prvního závodu, nyní si před kvalifikací více věříme, že budeme schopni zaútočit na ty, co byli minulý týden před námi.

Jenson Button, 3. a 2.
Jsem do určité míry spokojený s vyvážením, během dne se to zlepšovalo. Od prvního kola jsem byl spokojený. Je to ale pouze pátek a možná jsme byli lehčí než ostatní, zítra uvidíme, jak na tom opravdu jsme.

Postupně pracujeme na lepším vyvážení monopostu, ale kvůli podmínkám na trati a provozu to bylo těžké. Vždy když jsem se snažil zajet dobré kolo na nových pneumatikách, dostal jsem se do provozu. Přesto se z toho budeme snažit co nejvíce vytěžit.

V kvalifikaci by auto mělo být lepší než v Bahrajnu. Zdá se, že se nám podařilo nalézt správnou úroveň přítlaku pro tento okruh. Obě směsi pneumatik pracovaly dobře, takže to všechno vypadá dobře.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Všichni by to dnes měli jednodušší, kdyby bylo pořád sucho, déšť zkomplikoval poznávání monopostů. Proto jsme se rozhodli, že v něm nebudeme jezdit a ušetříme pneumatiky. Místo toho jsme odjeli pár kol s těžkými vozy, abychom mohli posoudit opotřebení pneumatik a vyzkoušet si jízdy za mokra.

Nenecháváme se unést postavením Jensona a Lewise ve výsledkových listinách, i když nás to samozřejmě těší, že je vidíme na prvním a druhém místě za proměnlivých podmínek.

Red Bull
Mark Webber, 14. a 3.
Dnes to nebylo nejhorší. Program všech byl narušen proměnlivým počasím ve druhém tréninku. Pro tým je to takovou noční můrou - nemůžete se toho za mokra moc naučit a za sucha to bylo také obtížné. Měli jsme pár okamžiků, kdy jsme přesto získali nějaké informace, takže si večer budeme moci projít dobrá data.

Sebastian Vettel, 5. a 16.
Na konci druhého tréninku jsem vyjel z trati, což samozřejmě není ideální, ale stalo se - k tomu je trénink. Byla to má chyba. Když jsem začal brzdit, byl jsem moc vlevo. Prošvihl jsem tak nejdůležitější okamžiky na závěr druhého tréninku. Auto je ale dobré a Mark ukázal, jak na tom jsme. Zdá se, že mezi nejlepšími vozy to je velmi těsné.

Mercedes GP
Michael Schumacher, 12. a 4.
Jak už to bývá, po pátku je těžko říci, jak na tom s výkonem jsme. Zdálo se, že každý pracoval na jiném programu. Přesto jsem po dnešku s tréninky spokojený, i když jsme toho celkově mnoho nenajezdili. V prvním tréninku mě trochu omezily červené vlajky, ve druhém pak déšť. Hodně jsme se toho ale naučili, takže budeme moci docela rozumně vylepšit nastavení našeho auta. Časy nakonec byly konkurenceschopné, takže si myslím, že se na zbytek víkendu můžeme těšit.

Nico Rosberg, 2. a 10.
První trénink byl OK, naučily jsme se pár dobrých věcí. Odpoledne bylo trochu frustrující kvůli počasí, přesto jsme se byli schopni toho dost naučit o pneumatikách, což nám pomůže v přípravách na zítřek. Máme stále nějaké problémy s nastavením, na které se musíme podívat, a auto vylepšit. Přes noc nás čeká spousta práce.

Ferrari
Fernando Alonso, 6. a 15.
Celkově jsem spokojený s prací, kterou jsme dnes odvedli. Trošku nás jen přibrzdil déšť, který přišel ve druhém tréninku. Jezdil jsem zvláště na měkčí směsi pneumatik. Ve druhém tréninku jsem používal jenom tuto směs.

Ale u každého to bylo asi stejné. Pracovali jsme na voze pro nedělní závod, takže mě moje umístění vůbec nezajímají.

Felipe Massa, 4. a 17.
Byl to složitý pátek, zvláště pak druhý trénink. Díky dešti, který přišel, jsme nestihli udělat přesně to, co jsme měli v plánu. Soustředili jsme se na přípravu vozů na závod, ostatní týmy ale pracovaly jinak. Nesmí se tedy usuzovat o opravdové rychlosti podle pohledu do výsledkové listiny. Zítra se musíme pokusit v kvalifikaci získat co nejlepší umístění. Pořadí na startu je na této trati zvláště důležité. Zatím se zdá, že pneumatiky moc velkým opotřebením netrpí.

Renault
Vitalij Petrov, 9. a 5.
Dopoledne bylo auto dost dobré, lepší než v Bahrajnu. V prvním tréninku jsem sbíral zkušenosti, poznával trať a trochu pracoval na nastavení. Věděli jsme, že ve druhém zaprší, takže jsme vyrazili na suchých pneumatikách co nejdříve, než začalo pršet.

Na mokré dráze jsme jezdili proto, abychom zanalyzovali pár věcí a poznali vyvážení monopostu při různém množství paliva. V neděli by mohlo pršet, takže vyrazit v těchto podmínkách byla dobrá zkušenost.

Robert Kubica, 1. a 11.
Byl to dobrý pátek. Dopoledne šlo všechno dobře, měli jsme jen nějaké drobné problémy s vyvážením, takže jsme pracovali na nastavení, abychom si zvykli na trať, která je úplně jiná než v Bahrajnu nebo ty, na kterých jsme testovali v zimě.

Druhý trénink byl mokrý, takže jsme vyjeli na přechodných pneumatikách, abychom získali lepší cit pro deštivé počasí. Přes noc budeme pracovat a zkusíme vylepšit vyvážení auta, abychom z něj zítra dostali maximum.

Williams
Rubens Barrichello, 16. a 9.
Déšť ve druhém tréninku ovlivnil všechny. Tým odvedl opravdu dobrou práci v tom, že mě pustil na okruh ve správný čas, kdy byla trať suchá, takže jsem mohl nasbírat maximum informací, které za těchto podmínek nasbírat šlo. Stál je před námi hodně práce, kterou musíme udělat, abychom mohli zítra postoupit do poslední části kvalifikace.

Nico Hülkenberg, 17. a 14.
Albert Park je skvělá trať, opravdu jsem si to tady užil. Je hodně hrbolatá, ale rozhodně zábavná. Jízdy ve druhém tréninku přerušilo počasí, takže jsme neměli tolik času, kolik bychom rádi, ale s tratí jsem se docela dobře seznámil a ve voze se cítím pohodlně.

Force India
Adrian Sutil, 7. (ve druhém tréninku, v prvním nejezdil)
Déšť ve druhém tréninku nám moc nepomohl. Obzvlášť mě, když jsem dopoledne nejezdil, ale s tím jsme nemohli nic udělat. Celkové závěry jsou však velmi pozitivní.

Z počátku jsme nasadili tvrdší, pak měkčí pneumatiky. Vyzkoušeli jsme si přechodné, když bylo mokro. Zdá se, že vše funguje v pořádku, mohli jsme tak získat informace, které jsme chtěli. Před nadcházejícím víkendem mám velmi dobrý pocit a rád bych dosáhl lepšího výsledku než v Bahrajnu.

Vitantonio Liuzzi, 10. a 8.
Dnešek byl v pořádku a auto reagovalo na změny, které jsme mezi tréninky udělaly, velmi dobře. Byl jsem docela spokojený s vyvážením. Podmínky [odpoledne] nebyly tak dobré, čemuž pomohlo počasí, jako v prvním tréninku, kde ale zas byly dvakrát po sobě v rychlém sledu vyvěšeny červené vlajky.

Naneštěstí byl i hustý provoz, jak si někteří zpomalovali a dělali si místo, takže jsem nemohl zajet čisté kolo. Jako při sváteční vyjížďce. Celkově to byl ale dobrý začátek víkendu, těšíme se na zítřek.

Toro Rosso
Sebastian Buemi, 8. a 6.
Byl jsem docela spokojený s tím, jak se věci vyvíjely, i když nebylo zrovna dobré počasí. Na rozdíl od Bahrajnu se mi podařilo dokončit oba tréninky, což je pozitivní. Nyní budeme muset analyzovat data z druhého tréninku, což nám poskytne dobrý obrázek o chování pneumatik s ohledem na závod za všech podmínek - mokrých, suchých, s velkým i malým množstvím paliva. Docela si věříme, že na kvalifikaci i závod budeme dobře připraveni. Dobrý pracovní den.

Jaime Alguersuari, 13. a 19.
Jsem zde poprvé a myslím, že to je úžasná trať. Je to příjemné být zde v Melbourne - všichni mi říkali, jak je to zde skvělé. Počasí nám naštěstí v prvním tréninku přálo, takže jsem se mohl učit trať a byl jsem i rychlý.

Odpoledne ve druhém tréninku bylo pochopitelně mnohem méně přilnavosti, což bylo o to horší, že se jedná o městský okruh. Bylo to však pro všechny stejné. Devadesát minut ježdění v proměnlivých podmínkách bylo velmi užitečné. Pozitivní začátek.

BMW Sauber
Pedro de la Rosa, 15. a 12.
Obecně je auto lepší než v Bahrajnu, což je dobrá zpráva. Více kol by pomohlo vylepšit nastavení, ale nemůžu si stěžovat, jelikož jsem mohl ujet něco i za sucha.

Kamuj Kobajaši, 18. a 13.
V prvním tréninku jsem se dostal příliš blízko ke kuželu a trefil jsem ho. Pak jsem ztratil přední křídlo a nemohl jsem toho více najezdit. Samozřejmě by rád odjel více kol, ale déšť ve druhém tréninku tomu nepomohl. Přesto jsem dobře poznal trať. Nyní se zaměříme na auto a budeme pracovat na jeho vylepšení, hlavním problémem je nedostatek přilnavosti.

Lotus
Heikki Kovalainen, 20. a 18.
Během druhého tréninku vůz fungoval opravdu na 100%. Z auta mám opravdu skvělý pocit. Déšť během druhého tréninku sice trošku zpomalil náš páteční program, ale každý měl stejné podmínky. Zkoušeli jsme hlavně spolehlivost, což je teď náš hlavní cíl.

Jarno Trulli, 19. a 20.
Máme za sebou složitý den. Ráno nás přibrzdily problémy, které mě stály nějaký čas. Odpoledně zase byla trať mokrá. Bohužel jsme tak nemohli najít správné nastavení. Vůz se mi zdál trošku nedotáčivý, uvidíme, co se nám ještě zítra podaří během závěrečného tréninku s monopostem udělat.

Virgin
Timo Glock, 24. a 21.
Samozřejmě to byl těžký den. Ráno jsme měli problémy s olejem v převodovce, což je úplně nový problém, který jsme zatím nezaznamenali. Dost času jsme strávili opravou tohoto problému. Na konci dne se mi podařilo vrátit se na trať. Je však frustrující, když ztratíte tolik času. Zítra ráno se to pokusíme alespoň trošku dohnat a snad budeme dobře připravení před kvalifikací.

Lucas di Grassi, 21. a 22.
Dnes to byl takový mix velmi dobrých zkušeností z rána a problémů z odpoledne. V prvním tréninku jsem se snažil naučit se trať a vše šlo podle plánu. Odpoledne jsme hned po mém výjezdu z garáže zaznamenali nějaké problémy s telemetrií, takže jsem ztratil zbytek druhého tréninku. Není to zrovna ideální pro okruh, který neznám, ale pokusíme se vše před zítřkem opravit.

HRT
Karun Chandhok, 23. a 23.

Během prvního tréninku šlo vše podle plánu. Po odjetí sedmi ostrých kol jsem dosáhl nejlepšího času (1:36,259 min). Bylo opravdu skvělé, že jsme ráno mohli pracovat bez sebemenších problémů, které by nás zdržovaly. Druhý trénink mě bohužel potkaly problémy s převodovkou a vůz jsem musel odstavit.

Brunno Senna, 22. a 24.
Ranní trénink byl v pořádku. Posloužil nám jako test nového vozu. Ujeli jsme velký počet kol a to nám pomohlo k porozumění vozu. Zaměřili jsme se během dne na vývoj aerodynamiky vozu, ale také jsme si uvědomili, že musíme zlepšit mechanickou stránku našeho auta. Celkově to byl dobrý krok vpřed pro celý tým i vůz. Dnešní den byl úspěch a krok vpřed.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy