Reakce pilotů na kvalifikaci

gp bahrajnu | foto: Red Bull Racing

První část, kde již museli týmy odkrýt své karty - kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu - je za námi. Přinášíme vám bezprostřední reakce jednotlivých týmů a jejich pilotů.

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Je to velké překvapení! Po zimních testech si nikdo nebyl jistý, jak na tom bude. Čtyři týmy byly silné, ale měly mezi sebou minimální rozdíly. Kvalifikace šla hladce. Jsem opravdu šťastný z pole position, kluci z týmu toho za poslední měsíc moc nenaspali, hodně jsme v krátkém čase testovali. Přijet sem, kde každý dokazuje, jak silný je, a být první, to je moc příjemné. Myslím, že nikdo neví, co se zítra stane. Může to být zajímavé, ale i nudné. A v to doufám! Chceme klidný závod, každý z dobře umístěných pilotů by si přál dojet na místě, z jakého odstartuje.

Mark Webber, 6.
V nejdůležitější okamžik dne jsem zajel své nejhorší kolo. Až do šestnácté zatáčky to šlo tak dobře. Seb odvedl dobrou práci. Auto dnes mělo na víc, než na šestou pozici. Je to zklamání, ale není všechno ztraceno.

Christian Horner
Brilantní práce. Je skvělé začínat sezónu z pole position. Sebastian jel bezchybně všechny tři části kvalifikace a jeho časy stačily na první místo. Je to svědectví tvrdé práce po celou zimu. Markovi se v prvních dvou částech kvalifikace dařilo dobře, ale v posledním kole bohužel ztratil trochu času v prostředním sektoru. To je ten rozdíl mezi prvním a šestým místem. Jsem si jistý, že zítra bude schopný.


Sebastian Vettel se raduje ze svého dnešního triumfu

 

Ferrari

Felipe Massa, 2.
Je skvělé znovu závodit a hned být konkurenceschopný. Jsem rád, že jsem po tak obtížném období zpátky. Mám velkou radost ze startu z druhého a třetího místa. Red Bull je spolu s dalšími týmy silný, závod bude těžký, ale jsem rád, že můžeme bojovat z předních pozic.

Fernando Alonso, 3.
Pochopitelně jsem velice šťastný. Šli jsme do první kvalifikace nové sezóny hodně nabuzení a mít obě auta v první trojce znamená, že máme dobré auto. Mysleli jsme si to, ale museli to potvrdit, a to bylo skvělé. Dnešek je úžasný den.

Nikdy nevíte, jak vstoupíte do nové sezóny po velkých změnách v pravidlech, pro mě navíc v novém týmu. Pro mě to bylo perfektní a je to skvělý start. Kvalifikace s minimem paliva odhalila potenciál aut a to naše se předvedlo dobře.

Nevím, jaká bude strategie, musíme být flexibilní, dostatečně chytří, abychom porozuměli závodu a situaci a provedli zastávky ve správné chvíli.
Tohle nebude plánované nebo dané, budeme hodně reaktivní. Je důležité získávat body od prvního závodu.


Felipe Massa má velký důvod k radosti - zdolal svého kolegu, dvojnásobného mistra světa Alonsa

 

McLaren

Lewis Hamilton, 4.
Jsem výsledkem příjemně překvapen. Přiznává, že na lepší než čtvrté místo nemá jeho McLaren potřebný výkon. Ferrari a Red Bull jsou na tom o poznání lépe.
Myslím, že je to pro nás výborný výsledek, je to výborná pozice pro start a doufám, že zítra budeme moci tuto pozici udržet nebo získat o něco víc.

Jenson Button, 8.
Auto bylo po každém mém výjezdu lepší a lepší, cítil jsem se také víc pohodlně. Dnes odpoledne jsem hodně bojoval s přední částí auta, o proti ránu to bylo hodně rozdílné. Během kvalifikace to bylo lepší a lepší, ale pak během posledního kola něco nebylo v pořádku. Možná se něco pokazilo, takže se na to budeme muset podívat a zkusit zjistit, co to bylo. Jsem překvapen, že jsem osmý, protože poslední kolo byl boj. Když se podívám na ztrátu na Vettela, tak je to masivní, je to přes 1 vteřinu!

Martin Whitmarsh
Red Bull a Ferrari dnes vypadali velmi rychle. My jsme měli pár problémů s přilnavostí a jízdou v dnešní kvalifikaci - obzvlášť v prostředním sektoru na těch hrbolech. Přesto naši piloti odvedli fantastickou práci, výsledkem čehož je Lewisovo čtvrté místo na startu zítřejšího závodu z druhé řady a Jensonova čtvrtá řada. Bude to horký a únavný závod pro všech 24 jezdců v neděli odpoledne, ale Jenson s Lewisem budou po 49 kol těžit ze své dobré kondice a odhodlání.

Nemyslím si, že nám zítra bude chybět vteřina na kolo na nejlepší, ale je jasné, že nám chybí výkonnost. Lidé v továrně pracuji tvrdě na jejím vylepšení, což prokážeme v nadcházejících závodech.

 

 

Mercedes GP

Nico Rosberg, 5.
Upřímně jsme dnes čekali víc, i když nám scházelo tempo na boj o přední příčky. Asi bychom tedy neměli být tolik zklamaní. Bylo to vážně těžké, pneumatiky se přehřívaly. Když jste udělali malou chybu, byli jste přetáčiví a do dalších pár zatáček vám chyběla přilnavost. Zítra bude hodně důležité hlídat si pneumatiky. Celkově je to pro mě dobrý start a s trochou štěstí budu moct zítra bojovat o podium

Michael Schumacher, 7.
Se sedmým místem jsem po tolika letech mimo formuli jedna spokojený. Je to shodou okolností stejné místo, jaké jsem získal při svém debutu ve Spa v roec 1991. Byla legrace pracovat v novém týmu a jsem jim vděčný za veškerou podporu při dostávání se zpátky do rytmu. Tihle kluci jsou fakt dobří a cítím, že se přes víkend krůček po krůčku zlepšujeme.

Ross Brawn
Byla to dobrá kvalifikace, i když jsme po ranním tréninku čekali víc.
Vyvážení vozu se od tréninku do kvalifikace hodně změnilo, možná kvůli zvýšení teploty trati, a výsledkem byla ztráta tempa.

 

Renault

Robert Kubica, 9.
Prvním cílem bylo postoupit do Q3, takže můžeme být spokojení. Vlastně mi trochu vadí, že jsem na startovním roštu až devátý. Zvládl jsem dvě dobrá kola v Q1 a Q2, ale v závěrečné části jsem měl problémy ve vlásence 16, které mě stály tak čtyři desetiny. Na druhou stranu máme jasnou představu o tom, jak na tom jsme. Když se podívám kolem sebe na startovní rošt, má R30 dobrý potenciál.

Vitalij Petrov, 17.
Na první kvalifikaci je to normální výsledek a já jsem si to dnes užil. Naším cílem bylo dostat se do Q2, kde už nás mnoho štěstí nepotkalo. Zítra bude zajímavé závod sledovat a my se budeme snažit předvést vše, co je v našich silách.


Vitalij Petrov za svým týmovým kolegou výrazně zaostal

 

Force India

Adrian Sutil, 10.
Jsem moc šťastný. Myslím, že dostat se v prvním závodě do třetí části kvalifikace je velký úspěch. Tým by měl být velmi hrdý, já jsem, uvidíme, jak to zítra půjde. Náš cíl teď je dojet na bodech. Teď jsem na desátém místě a snad se nám povede jedno dvě místo ještě získat, protože jsem jediný na tvrdých pneumatikách. To by mohla být výhoda. Jsem překvapený, že všichni ostatní obuli měkké, zítra by se nám to mohlo vyplatit.

Vitantonio Liuzzi, 12.
Jsem trochu zklamaný, nevíme, co se s autem od ranního tréninku stalo. V tréninku se zdálo být dobře vyvážené a moc jsme toho neměnili, ale v kvalifikaci jsme najednou měli problémy s trakcí. To je hlavní důvod, proč jsme se nedostali do třetí části kvalifikace. Musíme na tom teď zapracovat a zjistit, co se stalo. Na dlouhých stintech jsme ale byli dobří, zítra by se nám mělo dařit.

Vidžej Mallya
Celý tým může být na dnešní výsledek hrdý. Loni jsme se v tomhle závodě nedostali do druhé části kvalifikace a letos máme oba vozy v top 12. To samozřejmě nezaručuje body, na kterých skutečně záleží, ale dává nám to o mnoho větší šanci. Nemohu se dočkat zítřejšího závodu!

 

Williams

Rubens Barrichello, 11.
Williamsu se dnes dařilo. Ne tak, jak jsme si všichni přáli, ale měli jsme včera pár drobných problémů a ztratili nějaký čas z tréninků. Dnes ráno jsme se tedy snažili to dohnat. Ale celkově jsme na tom dobře, v garáži panuje porozumění a tým má opravdovou víru. Skoro jsme se dostali do poslední části kvalifikace – byl jsem jen o kousek za Jensonem, takže to nebylo tak špatné a samozřejmě mám na zítřek nové pneumatiky, to pomůže.

Nico Hülkenberg, 13.
Doufal jsem, že ze své první kvalifikace dostanu víc, ale nepodařilo se nám auto perfektně nastavit a já nedal dohromady dobré kolo. To je ve formuli jedna drahá kombinace a my se proto nedostali do třetí části kvalifikace.

 

Sauber

Pedro de la Rosa, 14.
Snažil jsem se, ale v měřeném kole jsem udělal pár chyb. Do třetí částí kvalifikace bych se nedostal, to je jasné, ale mohl jsem si zlepšit čas.

Jsem ale spokojený. V autě byla ještě pár desetinek rezerva. Nic převratného, protože na téhle trati s takovými rovinkami na tom nejsem nejlépe. Chybí nám rychlost. Bude pro nás hodně těžké předjíždět. Ale já jsem typ závodníka, který je ohleduplný k pneumatikám, to bude naše výhoda."

Kamuj Kobajaši, 16.
Po zimních testech jsme mysleli, že budeme rychlejší, ale opravdu tu bojujeme s hrbolatou novou částí trati. Samozřejmě jsou tu také vyšší teploty, což je také něco nového, když vidíme, jaký dopad to na pneumatiky a na vůz má. Musíme tvrdě pracovat na zlepšení. Pořád je šance na body.

Willy Rampf
Po výsledcích v zimním testování bylo naším cílem dostat jedno auto do třetí části kvalifikace. K tomu nám ale chybělo hodně. Budeme se snažit v závodě posunout víc pomocí strategických možností, které nová pravidla umožňují.


Z Kobajašiho bylo dnes cítit zklamání

 

Toro Rosso

Sebastien Buemi, 15.
Mohl jsem to zvládnout lépe, ale ne o moc, možná tak o dvě desetiny. Při zítřejším prvním závodě bych se rád dostal na body, což tento rok znamená dosáhnou alespoň desátého místa. To by však znamenalo posunou se o pět míst, což není nemožný úkol.

Jaime Alguersuari, 18.
Doufali jsme v postup do Q2, ale ve svém rychlém kole jsem na měkkých pneumatikách udělal chybu. Přilnavost byla poměrně nízká, já jsem na to moc tlačil a vyhodilo mě to, když jsem najel příliš rychle do zatáčky.

 

Virgin Racing

Timo Glock, 19.
Je skvělé být nejlepším nováčkem a jsem moc rád, že se nám to povedlo.
Tohle je týmový výsledek a odměna pro všechny, kteří tak tvrdě pracovali v těžkých podmínkách, aby z našeho prvního závodního víkendu dostali co nejvíc. Být jen 2,7 sekundy za týmy s mnohem většími zkušenostmi je dokonce ještě lepší. Máme před sebou ještě velký kus cesty, ale do prvního závodu jsme vstoupili dosažením stanoveného cíle a tohle by nám mělo vlít do žil energii, kterou potřebujeme na další pokrok.

Lucas di Grassi, 22.
Být tu v prospívajícím autě je fantastické. Pro mě to byl úplný začátek. V ranním tréninku jsem odjel jen tři kola kvůli problémům, které jsme měli. Jsem rád, že jsem zajel svou první kvalifikaci v F1.

Richard Branson
Tým i vozy jsou ještě v plenkách a jejich dětské první krůčky mohou být klopýtavé. Ale my, narozdíl od ostatních týmů, když se nám nedaří, nevyhazujeme hračky z kočárku. Sebereme se a vrátíme se na hřiště! Tohle přesně tým udělal dnes v Bahrajnu po problémech, které měli přes víkend.

Nejen že jsme se kvalifikovali nejvýše z nových týmů, přiblížili jsme se mnohem zavedenějším týmům za zlomek jejich rozpočtu. Tohle je důkaz technické brilantnosti Nicka Wirtha a jeho týmu stejně jako opravdového odhodlání!

 

Lotus

Jarno Trulli, 20.
Celkově vzato to dnes nebylo tak špatné, když uvážím, kolik jsme toho ráno najezdili. Máme tenhle víkend trochu smůlu, ale tým reaguje profesionálně a teď už jen potřebujeme trochu času, abychom udělali krok vpřed, který potřebujeme. Zítra musíme dokončit závod, nasbírat důležitá data, abychom zjistili, co bylo dobře a co špatně, jak se auto chovalo. Dojet je náš hlavní cíl.

Heikki Kovalainen, 21.
Přesně to, co jsme čekali. Auto bylo velice spolehlivé a výkon byl zhruba takový, jaký jsme čekali. Jsem pochopitelně šťastný. Asi to není nejlepší kvalifikační kolo, jaké jsem kdy zajel, možná jsem z toho nedostal všechno, ale máme na zítra dobrý základ. Včera se auto chovalo tak, že snad bude na dlouhé jízdy spolehlivě. Nejdůležitější je dokončit závod a potom uvidíme, jak na tom jsme.

Mike Gascoyne
Z dneška mám smíšené emoce. Chtěli jsme být nejlepším novým týmem, to nám uniklo o vlásek. Ale jako tým, který vstoupil do F1 před pouhými šesti měsíci, je fantastický výsledek, že jsme dokončili svou první kvalifikaci.

Tony Fernandes
Jsem velice šťastný. Je fantastické vidět po šestnácti letech Lotus na roštu a po problémech, které jsme měli, je úžasné, že jsme dokončili kvalifikaci. Jarno se dostal nad hranici dvou minut, to je skvělé samo o sobě.


Takový výsledek jako s McLarenem to není, přesto je Heikki spokojený

 

HRT

Bruno Senna, 23.
Je to jistě úleva, ale musíme v tom pokračovat, protože ostatní absolvovali tisíce kilometrů, zatímco mi jsme odjeli jenom 26 kol. Dozvěděli jsme se už hodně, ale nesmíme s tím přestat. Chtěl bych znovu pogratulovat mechanikům, inženýrům a celému týmu za jejich podporu, díky které umožnili náš zítřejší start.

Karun Chandhok, 24.
Stále nemůžu uvěřit, že zítra budeme na startovním roštu. Ráno to nevypadalo nejlépe a nebyl jsem si jistý, jestli kvalifikaci zvládneme tak dobře. Nepředstavoval jsem si, že auto budu poprvé řídit až v kvalifikaci. Pro mě to byla jen řada instalačních kol a být jen o vteřinu pomalejší něž Bruno, je obrovský úspěch. Myslím si, že bych mohl být prvním jezdcem v historii F1, jenž šel rovnou do kvalifikace aniž by absolvoval nějakou jízdu. Chtěl bych všem poděkovat za jejich obětavost před naším historicky prvním krokem.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy