Zadní křídlo McLarenu? Zcela v rozporu s pravidly!

Bell, Bob | foto: Renault Sport F1

Renault se ostře pustil do Mezinárodní automobilové federace (FIA) za to, že schválila radikální systém McLarenu - vedení vzduchu k zadnímu křídlu vnitřkem monopostu (F-kanál), kdy pilot ovládá přívod vzduchu speciálním otvorem na horní části nosu.

FIA včera povolila McLarenu startovat s tímto řešením, které umožňuje britskému týmu dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlost. Dle Francouzů se jedná o jasné porušení pravidel, o jejichž objasnění požádal minulý týden Red Bull.

Ředitel Renaultu Bob Bell rozhořčeně prohlásil: "Je zcela zřejmě, že křídlo McLarenu je naprosto nelegální. Zcela rozdupali ducha pravidel a předpisů. Podle mě to je směšné v současné době, kdy se týmy snaží ušetřit peníze. Jsme omezeni počtem lidí, které můžeme přivézt na trať, mechanici pak musí absurdně pracovat dlouhé hodiny v noci aby připravili auto."

"Nyní jsme právě zahájili další závody ve zbrojení, jež nás budou stát spoustu peněz. Je to nesmyslné. Myslím, že vrcholný řídící orgán by měl být při takových rozhodnutích odpovědnější," hořekuje Bell.

A zda podají protest? "Upřímně to ještě nemůžu komentovat. Očividně není jasné, zda v v této fázi může někdo protestovat."

Renault má tedy v Bahrajnu těžkou hlavu. A to nejen kvůli zadnímu křídlu McLarenu. I jejich motor zde nepodává takové výkony jako konkurence. Dle některých za špičkou zaostává až o 30 koní, a proto chce opět požádat o dodatečné povolení k jeho úpravě. Žel na tuto slabinu může doplatit i ambiciózní Red Bull, který jejich agregáty používá.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy