Renault představil sponzory a už se těší na první jízdy (aktualizováno)

Renault | foto: Lotus F1 Team

Renault představil své dalšího sponzory - společnost MOV´IT a HP, jejichž loga se bude vyjímat na monopostu R30. Piloti se mezitím již připravují v Bahrajnu a s inženýry si procházejí okruh.

Německý MOV´IT se zabývá vývojem vysoce výkonných brzdových systému pro sportovní, závodní a bezpečnostní vozidla, stejně jako pro supersportovní vozy různých automobilek.

Jejich brzdové systémy používají unikátní konstrukci keramicko-uhlíkového rotoru, který by měl dle materiálu Renaultu nabízet důležitou výhodu oproti konkurenčním systémům - zejména v oblasti hmotnosti, síly a životnosti.

Při vyzdvihování kvalit nového sponzora bych rád upozornil jen na to, že se jedná pouze o "dodavatele" peněž, protože monopost Renaultu R30 ve skutečnosti krotí karbonové kotouče a brzdové destičky Hitco v kombinaci s třmeny AP Racing.

V podvečer oznámil Renault uzavření velké sponzorské smlouvy se společností HP, s níž spolupracoval již loni. Díky ní získá přístup k technologiím, od nichž si slibuje zvýšení své výkonnosti na trati, vylepšení digitální simulací pomocí HP High Performance Computing serverů a získání inovativních špičkových marketingových nástrojů, jako je například videokonferenční systém High Definition HP SkyRoom.

 

Vitalij Petrov krom toho představil design své přilby pro nadcházející víkend, v němž nezapře svůj ruský původ - na zadní straně se totiž vyjímá moskevský Kreml.

 

Dnes už se členové Renault za panujícího vedra vesele procházejí po trati. Inženýři s piloty kontrolují kousek po kousku, rozebírají možná nastavení a ideální stopu.


Robert Kubica v rozhovoru se svými inženýry

Podle Roberta Kubicy nasadí Renault po testech v Barceloně o nadcházejícím víkendu další významné vylepšení aerodynamiky, které sice nevyzkoušeli zatím na dráze, ale dle čísel z tunel výkonnost rozhodně vylepší. Nezbývá než doufat, aby se potvrdila ona čísla i na trati.

Okruh vyžaduje zejména stabilitu při brzdění a dobrou trakci, v podstatě neobsahuje žádnou opravdovou vysokorychlostní zatáčku, proto se při nastavení budou zaměřovat zejména na mechanickou stránku.


Tým Vitalije Petrova

Petrov se bude ve svém prvním závodě v F1 zejména učit. "Cítím se však dobře a už se nemůžu dočkat závodu," prohlašuje. Jisté zkušenosti zde již přeci jen má - na předchozí, kratší verzi okruhu zde nastoupil v sérii GP2. Pro neděli má cíl jasný: dokončit závod, a to co nejblíže za svým starším týmovým kolegou Kubicou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy