Ferrari zaútočilo na FIA a nové týmy

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Etalon formule 1 se těsně před novou sezonou ptá, jestli je současná situace právě tím, co Mezinárodní automobilová federace chtěla a k čemu směřovalo nemalé úsilí bývalého prezidenta Maxe Mosleyho. Podobně ostrý materiál nevydalo Ferrari už hodně dlouho.

"Ze třinácti týmů se jich na dráze ukázalo jen jedenáct." Ferrari poukazuje i na skutečnost, že některé z nich se zpozdily jen o pár dní, jiné sice testovaly, ale ne s maximálním výkonem.

Připomeňme, že FIA dala loni zelenou čtyřem projektům - Lotus, Virgin, Campos a USF1 a pouze první dva týmy mají auto na dráze.

Podle Ferrari není reálné, aby se Dallara v barvách Camposu ukázala při nadcházejícím a posledním testu v Barceloně. "Pravděpodobnější je snad Bahrajn a možná se zase v F1 objeví jméno Senna."

"V případě USF1 se zdá, že jde o hru na schovávanou v severokarolínském Charlotte. Argentinec Lopez si myslel, že se konečně dostal do boxů F1, ale z jeho pohledu je to znovu jakoby začal od samého začátku. Nejhorší je však skutečnost, že mají drzost, stále tvrdit, že je vše v úplném pořádku."

Dále se Ferrari opřelo do srbského Stefan GP a nazvalo ho supem, jenž posbíral kosti Toyoty ze smrtelné postele a pustil se do bitvy s FIA, aby se mohl zúčastnit závodů Grand Prix. Ferrari v jeho případě zmiňuje pojem bílé koně a tvrdí, že ve vedení týmu stojí lidé, kteří jsou spojováni s různými skandály.

"Cílem bylo, aby se mohly malé týmy dostat do F1," připomíná Maranello cíle Maxe Mosleyho. "Důsledek je ale takový, že dva týmy budou škobrtat, třetí posunuje tajná ruka, ztratili jsme BMW i Toyotu a z Renaultu zbylo už jen jméno. Je takový výsledek k něčemu dobrý?"

Jakoby ve Ferrari odbourali diplomatické mantinely. Podobně ostrý materiál hned tak někdo nepamatuje. Je však nutné připomenout, že každá mince má dvě strany.


Prezident Ferrari - Luca di Montezemolo

Kolik týmů by se na letošní GP Bahrajnu představilo, pokud by nebyly nové týmy a staré se nepodařilo zachránit? Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso, Force India a Renault, přičemž indický tým je dlouhodobě spojován s dluhy a Renault velmi vážně uvažoval o prodeji nebo zavření stáje.

V kritickém scénáři tedy šest stájí s pěti různými vozy. Něčeho takového zajisté F1 také není hodna. Z průzkumů jasně vzešlo, že fanoušci chtějí zajímavé závody a řadu týmů a jezdců. Jistě, Ferrari navrhovalo tři vozy na tým, nemuselo by se za takové varianty loučit s Raikkonenem a nebo by s velkou pompou těžilo z návratu Schumachera, ale bylo v této snaze naštěstí osamoceno.

Osobně pevně věřím, že se pobídky malým stájím ukáží s odstupem času prospěšné a formule 1 nabídne nejen početné, ale i vyrovnané startovní pole a zajímavé závody.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy