Lotus je jedním ze čtyř týmů, které se nově objeví na startovním roštu sezóny 2010 poté, co se FIA rozhodla pro 26 vozů pro závod. Dalšími týmy jsou Campos, Manor a USF1.
Stáj je ve velmi pokročilé fázi přípravy nového auta a dle technického ředitele Mika Gascoyna jde zatím vše podle očekávání. První shakedown nového vozu je plánován na únor.
"Některé věci jdou velmi dobře, jiné o něco pomaleji. Celkově však s vozem postupujeme podle plánu," uvádí Gascoyne. "Do prvních příprav na sestavení šasi jsme se pustili minulý týden, což je vzhledem k prvotním plánům fantastické. V dílně bude připraveno první týden v lednu, shakedown by měl proběhnout druhý týden v únoru. Takhle jsme to od počátku zamýšleli, což je dobré."
"Model pro aerodynamický tunel jsme testovali minulý týden, program je živý, probíhá a my jsme již brzy udělali spoustu pokroků. Z technického hlediska jsme v dobré formě. Zaměstnáváme lidi, takže se to hýbe. Je před námi spousta práce. Pomocná zařízení, piloti, smlouvy, komerční záležitosti, to vše se teď před námi hromadí," dodává Gascoyne.
V paddocku se hovoří o tom, že Lotus bude patřit k těm lepším z nových týmů a pro piloty prozatím bez angažmá patří k velmi dobré volbě. Není divu, že je o jeho závodní sedačky takový zájem - jsou s ním spojováni Jarno Trulli, Jacques Villeneuve, Christian Klien i nová japonská hvězda Kamuj Kobajaši.
Výkonného ředitele stáje Riada Asmata tato situace velmi těší: "Je nám docela ctí, že nás tak piloti vnímají a že jezdci jako například Kobajaši by se rádi stali součástí týmu. To znamená, že nás považují za seriózní tým, byť jsme nováčci."