Nový BAR006

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Dnes byl představen nový monopost BAR. Je dalším vozem s výraznými inovacemi.

Letošní sezóna Formule 1 zřejmě po dlouhé době přinese velké změny v designu vozů oproti jejich předchůdcům a navíc se vozy liší tým od týmu jako tomu už dlouho nebylo. McLaren si už rok hraje s úzkým skloněným předkem vozu, naproti tomu Williams představil pravý opak, jeho vůz je možná nejškaredějším za posledních dvacet let, ale stejně jako McLaren se zdá být velice rychlým. I další týmy mají vozy výrazně pozměněné, snad jen tradiční spojenci Ferrari a Sauber zklamali.

Po dlouhé době, vlastně poprvé v historii, výrazněji změnil design i britskoamerický tým BAR Honda. Nejdůležitější změny však podle konstruktérů nejsou patrné na první pohled. Nové šasi má být tužší a s nižším těžištěm. Podle očekávání se stejně jako u konkurenčních vozů v souvislosti s měnící se strategií v závodech vlivem nových pravidel zmenšila nádrž. Hlavní zbraní bude podle inženýrů BAR úplně nová převodovka. Samotná převodovka, celá z uhlíkových slitin, představuje spolu s úzkými odlehčenými rychlostními stupni podstatné snížení hmotnosti zadní části vozu. Další redukce hmotnosti přináší širší využití MMC (metalomatricové sloučeniny), nový napřímený design, zjednodušené vnitřní komponenty pérování a lépe postavený hydraulický systém.

Nový motor a šasi dovolují nepatrně kratší rozvor, čemuž byla přizpůsobena aerodynamika. BAR použil výsledky z loňského testování k určení nové strategie ve vývoji aerodynamiky a BAR006 byl vyvíjen v aerodynamickém tunelu s využitím nových technologií. Ačkoliv změny pravidel ohledně aerodynamiky zpomalují pokrok, nový vůz prokazuje v tunelu jasné zlepšení oproti svému předchůdci. Honda vyrobila nový motor s ohledem na nová pravidla, podle kterých může tým použít jen jeden motor pro každý vůz na celý víkend. Motor je sice podobný jako ten loňský, ale podle techniků je postavený zcela nanovo, je lehčí a má opět nižší těžiště.

Důležitou změnou pro BAR je od letošního roku nové partnerství s francouzským výrobcem pneumatik Michelin. Tým dlouho nové pneumatiky přes zimu testoval (téměř 10 000 km) a snažil se získat maximum informací pro správné sladění vozu s pneumatikami.

Foto: Lucky Strike BAR Honda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy