Jedno kolo měří 5554 metrů, jede se proti směru hodinových ručiček. Pro zvětšení počtu předjížděcích manévrů jsou zde dlouhé rovinky zakončené prudkými zatáčkami. Druhá část se vyznačuje sérií rychlých zatáček, které přispějí k průměrné rychlosti kolem 200 km/hod - dle tohoto údaje jde o třetí nejpomalejší trať letošní sezóny.
Součet úhlů všech zatáček zde činí 1000°, což je pod průměrem okruhů letošní sezóny. Nejpomalejší zatáčky lemují konce obou dlouhých rovinek. Dle simulací by vozy v nejrychlejším místě na první z nich měli dosahovat rychlostí 300 km/hod. Z tohoto pohledu je Yas Marina čtvrtým nejpomalejším v letošním kalendáři, což leccos napovídá o nastavení křídel, které budou týmy volit, aby optimalizovali poměr mezi přítlakem a odporem vzduchu, jenž ovlivňuje maximální rychlost.
Co se týče zastávek v boxech, ideální bude dvouzastávková strategie. Na tomto odhadu se podepisuje délka boxové uličky a její profil. Její průjezd zabere kolem 18,5 vteřiny - je tak letošní desátou nejpomalejší. Spotřeba paliva by měla být průměrná - kolem 2,7 kg na kolo.
Abú Zabí se nachází na úrovni mořské hladiny, proto má nejvyšší průměrný tlak (1013 hPa) ze všech tratí v letošním šampionátu. Motory zde budou disponovat vzhledem k okolnímu tlaku velkou silou - ne jako v předchozím závodě v Brazílii, kde se jejich výkon propadl kvůli nadmořské výšce Interlagosu (750 m n. m.) o více než 10%.