Definitivně se však společně dohodly na tom, že KERS nebudou v roce používat, ovšem nevyloučili, že by o něm v budoucnu nebudou znovu diskutovat. Je možné, že se (minimálně po roce) ve Formuli 1 technologie rekuperace kinetické energie znovu objeví, protože je přínosná pro automobilky - nejen z pohledu technologické inovace, ale také jako dobrá reklama.
Týmy sdružené v alianci FOTA již dříve daly najevo, že jsou proti nasazení KERSu - Williams ale před znovupřijetím vytrvale upozorňoval, že si svou verzi založenou na principu setrvačníku (a nikoliv na bateriích, v nichž týmy dosud energii ukládaly) přeje dále vyvíjet.
Nakonec však i Williams souhlasil s jeho zákazem - což může poukazovat na to, že tým stále nemá svou verzi připravenou k nasazení. Navíc přiznal, že paralelně vyvíjí také elektrický KERS.
Tento systém shledaly jako výhodný týmy McLaren, Ferrari a Renault, jež jej dosud používají - ostatní týmy se potýkaly s různými problémy a jejich vozy s ním nebyly tak konkurenceschopné.