Ecclestone: Snížíme ceny vstupenek!

Ecclestone, Bernie | foto: BMW Motorsport

Dobrá zpráva pro všechny fanoušky Fromule 1: Bernie Ecclestone by rát snížil cenu lístků pro návštěvníky Velkých cen. Šéf FOM (Formula One Management) vysvětlil, že redukce nákladů v tomto odvětví motosportu umožní snížit poplatky za hostování závodů.

Snižování nákladů klesne v roce 2010 a v dalších letech po podepsání příslušných dohod, což dle 78letého Brita také sníží tlak na držitele komerčních práv. "Když k tomu začne docházet, nebudeme už muset vydělávat tolik peněz pro týmy, a proto si můžeme říci o méně peněz od pořadatelů závodů a ceny vstupenek klesnou. Chceme, aby k tomu došlo co nejdříve."

Pořádání závodů není vůbec levnou záležitostí, proto se F1 stahuje z tradičních okruhů, kde se organizátoři trápí se zajištěním finančních prostředků. Tak nám zmizela Velká cena Kanady a Francie, problémy má Silverstone i Hockenheimring s Nürburgringem v Německu či Suzuka a Fuji v Japonsku. Místo toho F1 míří do exotičtějších koutů (Bahrajn, Abú Zábí, Singapur), kde se často jezdí před prázdnými tribunami (Turecko, Čína).

Ve své kampani na to poukazuje i kandidát na post prezidenta FIA Ari Vatanen: "Budeme-li jezdit do míst, kde budou tribuny prázdné, zatímco velcí fanoušci Formule 1 se svých závodů na tradičních místech nedočkají, pak něco není v pořádku. Okrádáme se o stálé zákazníky a lidi, a získat je zpět nebude tak jednoduché.

Ecclestone by krom problémů s pořádáním závodů vylepšil ještě jednu věc - soutěžící jsou příliš skryti před těmi, kteří tento sport podporují: "Pořád si myslím, že bychom měli dělat o moc více, abychom jezdce tak neizolovali před veřejností. Máme pár věcí, jako autogramiády a tak, takže se to pomalu zlepšuje.



Problémem je, když to jeden z nelepších pilotů nedělá. Ostatní si pak řeknou: Proč bychom to měli dělat my? Stále říkám, že chlap, který vyhraje mistrovství světa má vůči sportu obrovský dluh. Pokud by se v tomto ujal vedení, ostatní by ho následovali. Je až neuvěřitelné, že Michael Schumacher, když jezdil za Ferrari, měl smlouvu s televizní společnosti, dle které nesměl s nikým hovořit, pokud nejdříve neposkytl interview jim.


Žel tohle je věc, které jsem vždy čelil. Oni nechtějí - mohli by, ale nechtějí - ale nemůžete přinutit lidi, aby dělali, co nechtějí. A pokud to dělají, ale ne upřímně - je to ztráta času."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy