Reportáž: Ferrari Racing Days vlastníma očima

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Čeští fanoušci rychlých vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku o víkendu potěšili své smysly na brněnském autodromu. Masarykův okruh měl tu čest hostit Ferrari Racing Days, největší akci svého druhu ve střední Evropě. Kdo se přišel pokochat, neodcházel zklamán.

Původně avizovaného Felipeho Massu jste sice v Brně z pochopitelných důvodů potkat nemohli, jeho nepřítomnost však byla zřejmě jediným stínem na jinak velkolepé oslavě krásných tvarů neposedných aut. Bohatý program nabízel závody upravených vozů Ferrari F430 či historických krasavců. Nejstaršímu veteránovi bylo už jednasedmdesát let, přesto jeho hrdý majitel a řidič zdatně konkuroval o několik desetiletí mladším autům. Překrásné byly také jízdy vozů F1 Clienti, tedy starších monopostů formule jedna v osobním vlastnictví zákazníků Scuderie. Dva nejstarší monoposty byly z přelomu osmdesátých a devadesátých let, nejmladší byly dva vozy z roku 2006. Skutečné závodní vozy formule jedna gumovaly asfalt na okruhu v Brně!

 

Na své si přišli také příznivci „obyčejných“ sportovních vozů značky Ferrari. Pod názvem Emozioni in Pista se skrývaly jízdy majitelů nezávodních aut, kteří se rozhodli pořádně své miláčky protáhnout. A nejezdili jen tak zbůhdarma. V takzvaných jízdách pravidelnosti se snažili zajíždět co nejpodobnější časy na kolo, výhra byla lákavá....

 

Zlatý hřeb celého víkendu byla jednoznačně nedělní exhibiční jízda Marka Geného. Testovací jezdec Ferrari přijel do Brna jako náhradník za zraněného Felipeho Massu. V soboru předvedl několik efektních kol v zářivě žlutém F430 Scuderia a následně byl k dispozici na autogramidádě v paddocku. To hlavní však mělo teprve přijít. Nedělní hodina mezi třináctou a čtrnáctou odpolední patřila výhradně Genému, který v této poměrně krátké době stihl vystřihnout jízdu ve Ferrari California, svézt vítěze jízd pravidelnosti v F430 Scuderii, několik kol odjet také ve speciálu FXX, které zapůjčil Michael Schumacher, a vyrazit na Masarykův okruh v loňském monopostu Ferrari F2008, voze, který rudým ďáblům vyhrál pohár konstruktérů a Felipeho Massu takřka dovezl k vítzství v poháru jezdců. 

 

 



Autogramiáda Marka Geného v paddocku. Foto Jan Vyčichlo

 

 



Mark Gené na autogramiádě. Foto Jan Vyčichlo

 

Gené se opravdu maximálně snažil, aby si diváci jeho jízdy užívali. V F430 projížděl zatáčky na hranici smyku, v posledním kole se dokonce ocitl v zřejmě nezamýšlených, ale stoprocentně kontrolovaných hodinách zahalený v hustém dýmu z pneumatik. Návštěvníci Španěla odměnili bouřlivým potleskem, výherce jízd spolehlivosti Genému poděkoval za nádherný zážitek. V zapůjčeném FXX, superrychlém monstru, jel Gené přeci jen o něco opatrněji, zato ale precizně. Svou exhibici zakončil velkolepě, v monopostu F2008 po trati doslova létal, divákům na tribunách neočekávaně předvedl start a jejich husí kůži vyhnal do závratných výšin několika donuty na rozloučenou na cílové rovince. 

 

 



Ferrari California, se kterou Mark Gené začínal exhibiční hodinku. Foto autor


Počasí pořadatelům přálo a den ode dne se zlepšovalo. Zatímco v pátek pršelo a byla opravdu zima, v neděli už nad okruhem svítilo slunce a teplota se vyšplhala na příjemných sedmnáct stupňů. Lidé na přírodních tribunách posedávali na dekách a atmosféra byla uvolněně slavnostní. Rozpětí věkových skupin diváků začínalo u nemluvňat a končilo u pamětníků začátků firmy Ferrari. V takzvaném náměstíčku u vstupu do paddocku byly vystavené nádherné nové kousky z továren Alfa Romeo, Fiat, Maserati či Lancia, ve stanu Shell si malí i velcí mohli vyzkoušet, kdo má rychlejší reflexy, nebo se vyfotit s monopostem formule jedna. Jeden z absolutních vrcholů pro autorku článku však byl paddock. Na zvláštní vstupenku byl přístupný celý jeho prostor včetně otevřených garáží. Všechno to hemžení, shon, barevné kamiony a zaparkované nádherné vozy.... člověk se snadno zasnil a představil si, že je přítomen v paddocku na velké ceně formule jedna. Nejpříjemnějším překvapením byly jednoznačně garáže. Mechanici totiž často nechali garáž otevřenou a chovali se netečně, jako by jim ti lidé s fotoaparáty ani nepřekáželi. Divák se dostal až do samotného centra dění, mohl vidět přípravu vozů na závod, prohlédnout si veterány či závodní F430 opravdu zblízka, nebo si jen tak ze zvědavosti osahat puchýře na ojetých pneumatikách. 

 

 



Závodní Ferrari F430 Challenge v garáži. Foto Jan Vyčichlo

 

Kamkoli se člověk podíval, všude viděl samé Ferrari. Zaparkované v paddocku, v parkovišti na okruhu či v jeho okolí, pomalu projíždějící spojovacími cestami mezi tribunami s tiše vrnícím motorem či nespoutaně letící po dálnici k Brnu. Z té červené až přecházely oči. Vzepjatý koník byl všude, na tričkách fanoušků, kombinézách mechaniků, kamionech. Pro někoho noční můra, pro jiné sen. Každopádně výjimečná událost, která dovolila fanouškům rychlých vozů nahlédnout takzvaně pod pokličku a fanouškům Ferrari nabídla smyslové hody. Pokud se navíc, stejně jako autorka, řadíte mezi fanoušky rychlých vozů značky Ferrari, dokážete si stěží představit lépe strávený víkend.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy