Stáj BMW Sauber tento systém také zpočátku horlivě propagovala a používala (v Heidfeldově monopostu), později od něj ale upustila. Jeho hmotnost vyžadovala takové kompromisy v nastavení vozu, které 82 koní navíc po dobu 6,6 vteřiny v každém kole, nemohlo vyvážit.
U BMW však již podruhé letos přepracovalo aerodynamiku, vůz zeštíhlilo a pro KERS tak již není místo (a v současném šasi ani nebude). V Belgii se jim změny přinesly úspěch a stáj z Hinwilu poprvé od loňského závodu v Číně zabodovalo s oběma vozy. V Itálii to bude ale snad poprvé, co Nickovi Heidfeldovi bude tento systém chybět: "Vozy vybavené KERSem zde budou mít zřejmě významnou výhodu na dlouhých rovinkách tohoto velmi rychlého okruhu," prohlásil v pátek.
Dalším týmem, jenž se KERSu v průběhu sezóny zbavil, je Renault. Ten dělá všechno proto, aby tento systém na Monze nasadil. V současné verzi vozu však pro něj místo není a zřejmě budou muset nasadit starší verzi šasi z úvodu sezóny. Sám jsem zvědav, jak to Francouzi vymyslí.
Heikki Kovalainen z McLarenu vysvětluje: "KERS by pro nás měl (v Monze) skýtat výhodu v časech na kolo, obzvláště v kvalifikaci, v níž bude obrovským přínosem."
Tento systém zde tak výhodný zřejmě proto, že nejrychlejší okruh kalendáře krom velmi dlouhých rovinek, kde vozy pojedou s minimálním aerodynamickým přítlakem, obsahuje spoustu míst, kde s prudce brzdí - což je důležité pro dobití jeho baterií. Setrvační v tomto systému nikdo nepoužívá - neustále na něm však pracuje Williams, který chce bojovat za jeho zachování i v příští sezóně. V rámci FOTA se týmy dohodly na tom, že se příští rok používat nebude. McLarenu, jehož dodavateli zvládl jeho vývoj nejlépe, se to moc nelíbílo, nakonec se tomuto požadavku v zájmu zachování jednoty FOTA podřídili.
"S KERSem bychom měli dosahovat neuvěřitelných rychlostí, zvláště během kvalifikace, kde piloti použití KERS na startovní/cílové rovince hned dvakrát.," očekává šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Příští víkend tak budeme mít příležitost sledovat vozy F1, jak dosahují svých maximálních rychlostí - možná i přes 360 km/hod.
KERS bude v Monze výhodou
Dle Heikkiho Kovalainena bude systém pro rekuperaci kinetické energie během příštího víkendu v Monze velkou výhodou. Fin patří mezi pětinu jezdců, kteří tento systém stále využívají. Krom jeho stájového kolegy je k dispozici také jezdecké dvojici v rudých monopostech Ferrari.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Dwayne Johnson: Dcery The Rocka si ukradly show pro sebe!
-
Princezna Kate v ohrožení? Policie zatím nikoho nemá! Vyšetřování běží dál
-
Halinu Pawlowskou zradilo zdraví: Jaká je prognóza na následující měsíce?
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul