Stáj BMW Sauber tento systém také zpočátku horlivě propagovala a používala (v Heidfeldově monopostu), později od něj ale upustila. Jeho hmotnost vyžadovala takové kompromisy v nastavení vozu, které 82 koní navíc po dobu 6,6 vteřiny v každém kole, nemohlo vyvážit.
U BMW však již podruhé letos přepracovalo aerodynamiku, vůz zeštíhlilo a pro KERS tak již není místo (a v současném šasi ani nebude). V Belgii se jim změny přinesly úspěch a stáj z Hinwilu poprvé od loňského závodu v Číně zabodovalo s oběma vozy. V Itálii to bude ale snad poprvé, co Nickovi Heidfeldovi bude tento systém chybět: "Vozy vybavené KERSem zde budou mít zřejmě významnou výhodu na dlouhých rovinkách tohoto velmi rychlého okruhu," prohlásil v pátek.
Dalším týmem, jenž se KERSu v průběhu sezóny zbavil, je Renault. Ten dělá všechno proto, aby tento systém na Monze nasadil. V současné verzi vozu však pro něj místo není a zřejmě budou muset nasadit starší verzi šasi z úvodu sezóny. Sám jsem zvědav, jak to Francouzi vymyslí.
Heikki Kovalainen z McLarenu vysvětluje: "KERS by pro nás měl (v Monze) skýtat výhodu v časech na kolo, obzvláště v kvalifikaci, v níž bude obrovským přínosem."
Tento systém zde tak výhodný zřejmě proto, že nejrychlejší okruh kalendáře krom velmi dlouhých rovinek, kde vozy pojedou s minimálním aerodynamickým přítlakem, obsahuje spoustu míst, kde s prudce brzdí - což je důležité pro dobití jeho baterií. Setrvační v tomto systému nikdo nepoužívá - neustále na něm však pracuje Williams, který chce bojovat za jeho zachování i v příští sezóně. V rámci FOTA se týmy dohodly na tom, že se příští rok používat nebude. McLarenu, jehož dodavateli zvládl jeho vývoj nejlépe, se to moc nelíbílo, nakonec se tomuto požadavku v zájmu zachování jednoty FOTA podřídili.
"S KERSem bychom měli dosahovat neuvěřitelných rychlostí, zvláště během kvalifikace, kde piloti použití KERS na startovní/cílové rovince hned dvakrát.," očekává šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Příští víkend tak budeme mít příležitost sledovat vozy F1, jak dosahují svých maximálních rychlostí - možná i přes 360 km/hod.
KERS bude v Monze výhodou
Dle Heikkiho Kovalainena bude systém pro rekuperaci kinetické energie během příštího víkendu v Monze velkou výhodou. Fin patří mezi pětinu jezdců, kteří tento systém stále využívají. Krom jeho stájového kolegy je k dispozici také jezdecké dvojici v rudých monopostech Ferrari.
Doporučit článek
Další zprávy
-
MS v ledním hokeji: Česko - Kanada 3:4. Češi poprvé s Pastrňákem, rozhodlo prodloužení
-
Fico má po další kontrole. Atentát na premiéra řešili slovenští poslanci
-
Felix Slováček šokuje: Dáda je prý ve vlastním světě s Vietnamcem a vínem!
-
Petra Svoboda vyprovodila manžela (†39) na poslední cestu! Dorazily hvězdy Novy
-
Petra Svoboda vyprovodila manžela (†39) na poslední cestu! Dorazily hvězdy Novy
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit