Šéf týmu Force India Vijay Mallya je v šoku

Mallya, Vijay | foto: Sahara Force India

Po prvním pódiovém umístění týmu Force India od jeho vzniku a navíc po vůbec prvně získaných bodech odpovídal šéf týmu Vijay Mallya dychtivým novinářům. Ptali se ho na to, jak se cítí i na jeho další plány s týmem. Hovořil o Giancarlu Fisichellovi a i o tom, co udělá jako první po tomto interview.

Když jste před dvěma roky převzal tento tým, předpovídal jste, že budete na pódiu tak brzy?

Minulý rok výsledky neodrážely náš opravdový potenciál, jelikož to byl monopost Spykeru a nemohli jsme jej dále vyvíjet. Tato sezona je opravdu první pro Force Indii. Vyvíjíme a konstruujeme naše vlastní auto. Vždy jsme říkali, že doufáme, že v této sezoně dokážeme bojovat uprostřed startovního pole. Po Austrálii jsme se postupně zlepšovali. Velký update jsme připravili až pro Valencii a byl úspěšný. Další jsme přidali ve Spa a po tři tréninky jsme směřovali kupředu. Giancarlo a Adrian odvedli skvělou práci. Samozřejmě že jsme byli trochu překvapení, ale bylo to fantastické být na pole position a dnes to bylo pódium, což je velký bonus a jsme velmi šťastní.

Máte radost z konečného druhého místa nebo jste cítil, že jste byli schopní vyhrát nebýt toho, že Kimi Raikkonen mohl využívat KERS?

KERS hrál nepochybně určitou roli, ale jinak Giancarlo byl velmi rychlý a dokázal se držet v těsném závěsu na druhém místě. Jsem ale šťastný. Myslím si, že bychom měli být všichni velmi hrdí na náš dnešní výkon.

Částí dohody s Mercedesem bylo údajně dodání systému KERS od Velké ceny Německa. Myslíte si, že kdybyste tento systém měli, mohlo by to znamenat dnešní výhru?

KERS byl jednou z částí balíčku, který nám byl nabídnut. My jsme ale usoudili, že ho nevezmeme. Jestli to bylo správné či špatné. (zamyslel se) Každopádně i přesto jsme velmi spokojeni s výsledkem.

Jak moc jste byl nervózní ke konci závodu? Protože jste měli na dosah pozici, která zaručovala body. Předtím to totiž vždy dopadlo špatně.

Jistěže jsem měl obavy. Předtím nám štěstí nepřálo, ale dnes se přiklonilo na naši stranu. Měli jsme nesporně na to dosáhnout na body v přinejmenším třech závodech během letošní sezony a kvůli tomu nebo onomu důvodu jsme o ně přišli. Ale dnes jsme se ospravedlnili. My jsme nejen získali pódium, ale konečně body, takže jsem příjemně potěšen.

Giancarlo míval potíže s motivací, když se jeho kariéra blížila ke konci – jak to že najednou o tomto víkendu tak zazářil?

V konečné fázi kariéry, když závodník vidí auto, v které může mít důvěru, když vidí, že tým mu dává stroj, který se konstantně zlepšuje, tak cítí motivaci. On cítil velkou motivaci od Bahrajnu, kdy jsme poprvé nasadili dvojitý difuzor. Říkal mi, že nyní dostává pocit, že auto se zlepšuje. V minulých letech jsem rozuměl frustrovaným pilotům, když jim inženýři slibovali zlepšení, ale to nepřišlo. Dnes zde ale je a je to na nich cítit a vidět. Bez dobrého auta by dnes nemohl být na pole position a na pódiu.

Rychlé auto jak bylo zde by mohlo být rychlé i v Monze – myslíte si, že můžete dosáhnout podobných výsledků i tam?

Mohlo by to tak být, ano. Zajisté se o to pokusíme.

Na jakou dobu byste chtěl zajistit budoucnost týmu?

Nevidím vzájemný vztah mezi výsledkem a budoucností týmu. Sponzorem jsme z 95% já, takže když budu spokojený, poté budou spokojení všichni. Jednoduché, že?

Nyní jste dosáhli bodů a vystoupali na pódium. Jste nadále malým týmem?

Jsme stále malý tým, ale zajisté jsme dostatečně dobrý tým na to být na pódiu, takže samozřejmě jsem velmi šťastný.

Fisi na tiskové konferenci řekl, že byl mírně zklamaný, že nevyhrál, protože cítil, že byl rychlejší než Kimi…

Byl rychlejší než Kimi, ale KERS je KERS. Na trati jako je tato to udělá rozdíl.

Řekl jste, že pódium bylo jednou z ambicí pro zahájení Indické Velké ceny a když to přichází – povede se vám toho dosáhnout přibližně do dvou let nebo nikoliv?

Toto je pro mě a Force India první opravdový rok ve Formuli 1. Minulý rok to bylo auto Spykeru, jelikož jsme tento tým koupili na konci roku 2007. V roce 2008 jsme měli stejné šasi jako Spyker, stejný agregát, stejné vedení týmu a stejnou skupinu inženýrů. Až poté jsme všechno přepracovali a zkonstruovali toto auto. Myslím si, že by nebylo správné tvrdit, že jsme v Austrálii nezaostávali. Poté jsme se ale zlepšovali a nyní máme auto, které je schopno bojovat ve středu pole.

Přehodnocujete nyní své cíle?

Na to je příliš brzy. Teď se se vším srovnáváme. O tomto si promluvíme později.

Fisi se dnes ukázal být pro tým opravdu cenný. Asi není náhodou, že přichází volání od Ferrari?

Ne, ne. Podívejte, já to nemohu komentovat. Ferrari ani Fisi za mnou nepřišli. Toto všechno jsou spekulace. Fisi je součástí týmu. Jeho zkušenosti enormně pomáhají inženýrům ve vývoji auta. Je velmi cenným členem mého týmu. Jsem si jistý, že je velmi hrdý a spokojený s jeho dnešní výkonností a s výkonností našeho auta.

Čekal jsem, že vás uvidím více nadšeného…

Já jsem, je to prostě tak. Jsem momentálně v šoku.

Kolik telefonátů jste obdržel z Indie?

Volaly mi snad všechny televizní stanice. Je to bláznivé. Takže se s tím myslím vyrovnám tak, že si teď dám nachlazený Kingfisher (pivo)!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy