Schumacher je s testem spokojený

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Testy jsou letos zakázány, ale Ferrari to šikovně obešlo. Schumacher testoval starší model F2007, který má od letošního modelu F60 mnoho odlišností. Šlo tak především o formu fyzické přípravy.

Omezení testů nezahrnuje jen jízdy s aktuálními monoposty, ale také reklamní akce a jízdy se staršími vozy. Právě s takovým vozem Schumacher jezdil. F2007 byl poslední model éry Jeana Todta, ale zodpovědní konstruktéři už byli stejní, jako letos. Technickým ředitelem byl Aldo Costa a šéfkonstruktérem Nikolas Tombazis. Vůz přinesl týmu Pohár konstruktérů a Räikkönenovi Pohár jezdců. V roce 2007 byla ale zcela odlišná pravidla a s letošním modelem má F2007 shodný jen motor - teoreticky, protože vývoj na něm probíhal i při zmražení.
Úplně jiná je elektronika, protože rok 2007 byl posledním, kdy si řídící jednotku sestavoval každý tým individuálně. Letos už je jednotná od dodavatele McLaren Electronic Systems a má mnohem méně vymožeností, které Schumacher zná ze svých let v F1. Schází jí kontrola trakce, launch control, nebo řízení brzdění motorem. Protože jde ale o vůz zákazníka a ne automobilky, pravděpodobně jsou tyto systémy stejně vyřazeny.

Pro jakékoliv jiné účely, než závodní víkendy a povolené testy na rovinkách nemůžou týmy používat letošní slicky od Bridgestonu, takže zákazníci používají Avon s tvrdou směsí, protože měkké slicky by nedokázali zahřát. Schumacher přesto nejezdil na drážkovaných pneumatikách ani na Avonech - používal slicky z GP2, taktéž od Bridgestonu.
Schumacher také nemohl testovat žádné díly, které se nacházejí na modelech z roku 2008 a 2009, ani ty připravované pro rok 2010.

Schumacher pravděpodobně nebude testovat na rovince, kde by mohl mít letošní vůz, ale nepomohlo by mu to s fyzickou přípravou. Ferrari navíc zbývají jen dva testy z osmi povolených a tým je chce využít k ověřování nových dílů před Monzou.
Mugello, kde dnes jezdil, je pro fyzickou přípravu vhodnější. Nemá sice velké množství rychlých zatáček, ale hodně změn směru, které krční svaly dobře prověří.

Nakonec odjel přibližně 35 kol dopoledne, ke kterým přidal 32 odpoledne. Nejrychlejší čas měl hodnotu 1:23,736, přičemž rekord trati je 1:18,704 s vozem z roku 2004.
„Sedět znovu ve voze Formule 1 byl dobrý pocit, i když je to staré auto z roku 2007 z oddělení F1 Clienti a se slicky z GP2, takže jsem neměl žádné srovnání. Ale po pár kolech jsem dokázal zajíždět vyrovnané časy a jsem s výkony spokojený. Teď musíme počkat, jak bude reagovat mé tělo a svaly v následujících několika dnech,“ zhodnotil test Schumacher.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy