Analýza hmotnosti - nejlehčí je Alonso

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

AKTUALIZOVÁNO - V tradičním ohlédnutí za dnešní kvalifikací se zaměříme na množství paliva, s nímž se jednotliví piloti postaví na start zítřejšího závodu. Kdo je nejlehčí? S jakou strategií piloti zítra vyjedou a kdy se objeví poprvé v boxech?

"Laciné" vítězství Fernanda Alonsa - tak by se dalo charakterizovat Španělův výkon v dnešní kvalifikaci po přihlédnutí k množství paliva. Fernando volil svou tradiční taktiktu, do dnešní kvalifikace vyjel opět jako nejlehčí z celého startovního pole, což se mu (minimálně z pohledu postavení na startovním roštu) vyplatilo. Po prvních zastávkách svou pozici před Sebastianem Vettelem nejspíše neuhájí - Němec bude mít dostačný počet kol na to, aby si na Alonsa vyjel slušný náskok a po svém pit-stopu se vrátil před ním.

Jezdci na dalších pozicích mají obdobné množství benzínu. Mezi druhým nejlehčím Lewisem Hamiltonem a Kazukim Nakajimou je rozdíl v hmotnosti pouze 7,5 kg. Krom Jensona Buttona, který má z první desítky nejplnější nádrž a tudíž i dobré šance na postup vzhůru.




Pokud od časy očistíme o množství vezeného paliva, za jednoznačného vítěze dnešní kvalifikace bychom mohli pasovat Sebastiana Vettela. Hned za ním by stál druhý Red Bull, který tak zůstává nejrychlejším týmem i v Maďarsku, Marka Webbera. Přitom je zajímavé, že Mark byl celý víkend rychlejší než Sebastian - tomu se však kvalifikace náramně vydařila.

Výborně jezdí na Hungaroringu Nico Rosberg ve Williamsu, již v trénincích patřil k nejrychlejším a hypotetickým třetím místem v kvalifikaci to dnes potvrdil. Je podstatně lepší než jeho stájový kolega Kazuki Nakajima, jenž dnes Nica ztrácel 0,7 vteřiny na kolo.

Už mě nebaví pořád psát o tom, že se McLaren zlepšil. Z tabulky je to jasné, v posledních závodech zrychlili více než většina soupeřů včetně Renaultu či Ferrari. Potvrzují se i slova Lewise Hamiltona, který chladil zlaté vášně stříbrných fanoušků když prohlásil, že na Red Bull pořád ztrácejí kolem 0,5 vteřiny. Heikkimu nové díly i maďarský okruh sedí a zítra bude zdatným soupeřem - i když zřejmě ne tak zdatným jako loni, kdy zde triumfoval. Na startu jim bude výtečným pomocníkem dobře fungující KERS v jejich vozech. Byť to do první zatáčky není daleko, mohli by si o nějakou příčku ještě před ní polepšit.

Brawnu příliš nepomohly ani nové díly - byť je Button nejtěžší z první desítky, přesto by jej výsledný čas oproštěný o hmotnostní deficit postavil postrčil pouze na 6. příčku. Alonso by po korekci spadl až za něj. Ferrari díru do světa dnes také svým kvalifikačním výkonem nikterak nevyniklo, Räikkönenovi chyběla na nejrychlejšího celá vteřina - velký deficit.

Myšlenkama byli všichni jezdci po nehodě s Felipe Massou, který by měl být v pořádku, před chvíli úspěšně absolvoval operaci. Při jeho diagnóze jsem si vzpomněl na Petra Čecha a jeho zranění: Felipemu přejeme podobně úspěšnou rekonvalescenci a návrat k závodění bez následků. Letos to ale už podle mě nebude.




Kdy se nám jezdci poprvé objeví u svých mechaniků? Jako první samozřejmě Fernando Alonso, jenž má až přehnaně málo benzínu - v boxech by měl stavět kolem 11. kola a zřejmě bude sázet na 3 zastávky. Pět kol po něm začne být v garážích trochu těsno - ve stejném kole by se tam mohl objevit Hamilton, Webber i Räikkönen. Krátce po nich Rosberg, Kovalainen i Vettel, jemuž by pozdější zastávka mohla pomoci se udržet před svým kolegou.

Nejtěžší je Rubens Barrichello, ale nechce se mi věřit, že zrovna Brawn trápící se s pneumatikami by jel pouze na jednu zastávku, byť na Hungaroringu podává super-měkká směs dobré výkony i z pohledu výdrže. Uvidíme zítra - obávám se však, že nás na nudném okruhu moc zajímavý závod čekat nebude.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy