USF1 jedná s Wurzem, Campos se obává nákladů

Toro Rosso | foto: GEPA pictures GmbH

Šéf týmu USF1 naznačil, že jedná s Alexandrem Wurzem o sedačce v novém týmu. Návrat Jacquese Villeneuvea je ale nepravděpodobný. Další z nováčků - Campos - mezitím vyjádřil obavy o vysoké náklady v příští sezóně F1.

„S Alexem jsme mluvili, každý nový tým v F1 musí hledat jezdce se zkušenostmi. Alex Wurz by mohl být schopen pracovat se stejnou rychlosti učení, jakou máme,“ řekl šéf USF1 Peter Windsor.
Wurz v F1 skončil v roce 2007, kdy jezdil za Williams. Do té doby odjel 69 závodů, v letech 1997 - 2000 za Benetton a v roce 2007 za Williams. Mezitím byl testovacím jezdcem McLarenu a právě Wiliamsu. Původně chtěl do roku 2010 vstoupit jako šéf týmu Superfund, ale ten nebyl mezi přijatými do příští sezóny F1.

„Alex má skvělou hlavu, je fajn chlapík a dobrý přítel. Několikrát jsme řekli, že chceme jezdit s Američany, ale náš první rok v F1 bude v některých směrech kritický, obzvlášť při tak krátkém časovém úseku. Nemáme moc času všechno teď udělat, protože v této sezóně je spousta neshod a politiky, takže asi existuje důvod angažovat do jednoho z vozů zkušeného jezdce,“ dodal Windsor.

S USF1 byl spojován i mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve. Příchod osmatřicetiletého Kanaďana je ale nepravděpodobný. Podle Windsora by nový tým nemusel splnil Villeneuvevova očekávání: „Jacques je bývalý mistr světa a přichází s touto osobností a velikostí a očekávání týmu, který potřebuje vyrůst vlastním přirozeným tempem a jeho očekávání se nemusí shodovat.
Když se podíváte na BAR-Supertec, když začínali s Jacquesem Villeneuvem, mohli byste říct, že tým běžel předtím, než mohl chodit. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč nedosáhli úspěchů, na které asi s jejich zdroji měli. My chceme jít, potom klusat a nakonec sprintovat a to ve správném pořadí.“


Tým Campos má mezitím obavy o financování projektu F1. Díky investorům z Madridu a odměnám Bernieho Ecclestonea měl zajištěn rozpočet přes 40 milionů eur (odpovídající rozpočtovým stropům), ale podmínky se změnily. Rozpočtové stropy nepřijdou a místo nich nastoupí snižování nákladů, které počítá s částkou přibližně 100 milionů eur v roce 2010 a jejím snižováním v následujících letech.

Projekt ale pokračuje dále. Tým sídlí ve Valencii, zatím má 43 inženýrů a techniků a cíl dosáhnout počtu 130 zaměstnanců. Šéfkonstruktérem je Gabriele Tredozi (Minardi), hlavním aerodynamikem Ben Agathangelou (Jaguar, Red Bull, Honda). Do jednoho z vozů by se měl posadit některý se španělských jezdců. „Jednáme s Pedrem de la Rosou a Marcem Geném,“ řekl Danielle Audetto, šéf Dallary, které s Camposem na projektu spolupracuje.
Také už jsou naplánovány první testy na trati - 10. ledna 2010 v Jerezu nebo Valencii.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy