Mír by měl přijít ve středu

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Tehdy by totiž měli týmy, FIA a CVC - majitel komerčních práv - podepsat novou Concordskou dohodu. Všechny problémy se ale ještě nevyřeší, zejména rozporuplné výběrové řízení na nové týmy.

Po podpisu Concordské dohody (k čemuž má dojít ve středu 15.7.), která zaváže týmy k účasti do roku 2012 se ještě budou muset dohodnout změny v pravidlech. To by ale neměl být velký problém, týmy se shodly na omezení otáček pro všechny (Cosworth nedostane výjimku) i na minimální hmotnosti 620 kg přestože se v příští sezóně zbaví KERSu. FOTA chce totiž zavést větší omezení na exotické materiály a zvýšení hmotnosti tak přijde vhod.
Jedním ze sporných bodů je zatím omezení počtu motorů na sezónu. FOTA je pro další snížení z osmi na pět, ale nové týmy se bojí, že by zastaralé Cosworthy takovou vzdálenost nevydržely. Snížení počtu motorů by se tak mohlo odsunout až na rok 2011.
Konkrétní výše rozpočtů, k jakým chce FOTA dojít zatím zůstavají utajeny.

Že nakonec k dohodě dojde potvrdil i Norbert Haug: „Nemějte strach, majitel komerčních práv CVC i FOTA chtějí to stejné. Stejně jako nejméně čtyři z pěti zbývajících týmů.“

Mezitím ale nemizí ze scény výběrové řízení na nové týmy. Jeden z neúspěšných uchazečů, italský N.Technology, podal na FIA v Paříži žalobu, takže celý proces projde důkladným přezkoumáním. Velkou nespokojenost vyjádřili i další neúspěšní - Epsilon Euskadi, Lola a Prodrive.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy