Podle Whitinga (FIA) týmy FOTA nemají právo hlasovat o návrzích pravidel pro příští sezónu. Údajně kvůli tomu, že po dohodě mezi Mosleym, Ecclestonem a di Montezemolem nepodepsali šéfové týmů potřebnou dokumentaci. Nevěřili totiž Mosleyho slibu, že odejde a také chtěli nejdříve podepsat novou Concordskou dohodu.
Po této neshodě se zástupci zvedli a odešli, ještě téhož dne se pak setkali šéfové týmů FOTA v Londýně a projednávali další postup.
Je možné, že FIA podpis Concordské dohody oddaluje, aby týmy novou sérii nestihly založit. Podle mluvčího FIA je ale problém ve velkém rozsahu této smlouvy: „Týmy nám poslali materiál o 350 stranách. Domnívali jsme se, že bude vycházet z předchozí dohody a obsahovat jen malé změny, ale ve skutečnosti je v něm přibližně 100 modifikací. Kontrola vyžaduje čas. Není to tak, že odmítáme změny, jen se chceme poradit s právníky.“
Dalším problémem je jako obvykle samotný Mosley. FOTA se ho chce zbavit a zatím není jisté, že skutečně odejde. A i v případě, že svou část dohody dodrží, existuje možnost, že na své místo protlačí Jeana Todta, bývalého šéfa týmu Ferrari, který není z pohledu FOTA o mnoho populárnější volbou.
„Nejde o pravidla. FOTA se chce zbavit Mosleyho. Proto vyhledávají každou příležitost pro neshody,“ prohlásil zdroj z FIA.
FOTA se zřejmě také zbytečně obává práva veta, které nyní mají ostatní týmy (Williams, Force India, Manor, Campos a USF1). Po odchodu členů FOTA totiž ostatní odsouhlasili zákaz tankování, minimální hmotnost 620 kg i užší zadní pneumatiky. Podle Nicka Wirtha, technického ředitele Manoru, navíc nebudou mít nováčci žádné další výhody. Motory Cosworth budou mít omezovače otáček na 18 000 stejně jako ostatní, nové týmy jich budou mít k dispozici stejný počet jako stávající. Nováčci nevidí problém ani s postupným snížením nákladů na úroveň z počátku devadesátých let.
Těžko pochopitelný je i postup FIA. Nebyl totiž důvod FOTA připravit o hlasovací právo, když případné nevhodné změny může ještě odvolat Světová rada.
Tím, kdo přinutí obě strany k dohodě by měl být majitel komerčních práv, společnost CVC. Týmy jsou si vědomy, že CVC je může po odchodu žalovat o částky, které ohrozí existenci i těch nejsilnějších z nich a CVC naopak ví, že bez těchto týmů přijde F1 o svou hodnotu, takže ze zisků nebude schopná splácet svůj dluh.
Čas se krátí a k případnému oznámení nové série by mělo dojít během následujícího dne. Podle pozorovatelů bude patřit mezi ty nejnapínavější v celé sezóně.
Pátek je poslední možností vzniku nové série
Na včerejším jednání všech týmů a FIA došlo k další hádce. Týmy spadající pod asociaci FOTA nejsou oficiálně uznány jako účastníci příští sezóny Formule 1. Tím se obnovila hrozba vzniku konkurenční série, vzhledem k pokročilé době si ale FOTA musí pospíšit.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul